© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Ilgai lauktas „8 Days a Week“ organizuotas Fever Ray šou pagaliau pasiekė Lietuvą. Naują albumą gastrolių metu pristatanti atlikėja Karin Dreijer pernai grįžo su trenksmu: netikėtai išleistas LP „Plunge“, ištobulintas skambesys ir naujas, šokiruojantis sceninis įvaizdis. Penktadienio vakare šis alternatyvios elektronikos monstras iš Švedijos drebino koncertų salės „Compensa“ sienas.

2006-aisiais, grupei „The Knife“, kurioje Dreijer grojo nuo 1999-ųjų, paskelbus pertrauką, muzikantė pagaliau turėjo laiko individualaus stiliaus paieškoms, kurios nugulė projekte Fever Ray.

Karin pasakoja, kad debiutinio solo albumo įrašų sesijos buvo gan primityvios – didžiąja dalimi albumas buvo įrašytas naudojant „Ableton Live“ programinę įrangą be jokių papildomų brangių įtaisų. Po 3 metų darbo, 2009-aisiais, pasirodė debiutinis atlikėjos solo albumas „Fever Ray“.

DSC_8864

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Neilgai trukus atlikėją surado tiek senieji „The Knife“, tiek nauji, eksperimentinę pop muziką su skandinaviškai šaltu atspalviu mėgstantys fanai. Prie Fever Ray populiarumo prisidėjo ir serialas „Vikingai“, kurio intro vinjetėje skamba kūrinys „If I Had a Heart“.

DSC_8822

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Po poros metų sėkmingų singlų ir koncertų atlikėja dingo iš populiariosios muzikos pasaulio, trumpai grįždama 2011-aisiais, kai pasirodė jos kurtas garso takelis I. Bergmano filmo „Vilko Valanda“ teatrinei adaptacijai.

DSC_8789

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Pernai, po 8 metų pertraukos nuo pirmojo albumo, Fever Ray be jokios išankstinės pompastikos išleido singlą „To the Moon and Back“, o po savaitės netikėtai pasirodė pilnametražis albumas „Plunge“.

DSC_8814

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Atlikėjos personažas šįkart dar keistesnis ir šiurpesnis, o muzika, nors ir mėtanti užuominas į ankstesnę muziką, krypsta toliau nuo pop muzikos bei nevengia aštresnių eksperimentacijų.

Po albumo pasirodė ir pranešimas apie „Plunge“ turą, kuriame, daugelio netikėtumui, atsidūrė ir Lietuva.

DSC_8718

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Penktadienio vakare į „Compensa“ koncertų salę susirinkusius klausytojus apšildyti pradėjo Tami T. Stipriais techno ritmais pradėjusi pirmąjį kūrinį, energiją atlikėja išlaikė viso pasirodymo metu, kurio vinimi tapo pačios pasigamintas prisegamas vibratorius, Tami T naudojamas kaip sintezatorius.

DSC_8716

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Prie šio įvaizdžio derėjo ir tekstai, retkarčiais svyruojantys ant perdėto vulgarumo ribos, vintažiniai 8 bitų sintezatoriai bei stipriai efektais apdirbtas vokalas, kartais pereidavęs į vokoderio pagalba atliekamas partijas.

DSC_8790

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Po gausių aplodismentų sulaukusio pasirodymo atėjo Fever Ray laikas, kurios pasirodymas prasidėjo trumpu mados šou, skirtu susipažinti su grupės narėmis: raumeningu kostiumu apsirengusia pritariančiaja vokaliste ir gitariste Helena Gutarra, kailinuota grupės mūza Maryam Nikandish, gėlėmis apkrauta būgnininke Liliana Zavala, cyberpankine triukšmus sintezatoriumi kuriančia Mikaela Hansson-Miko bei antraja, rožiniu botagėliu nešina bugnininke Diva Cruz.

Nuo pirmų kūrinio „An Itch“ garsų publika kojas kilnoti pradėjo net salės gale. Kovingi ritmai, puikus neoninių lempų apšvietimas bei Fever Ray vokalas, toks pat stiprus, kaip įrašuose, sužavėjo visus.

DSC_8792

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Nors dalis pirmojo ir antrojo albumo kūrinių skambėjo panašiai, kaip įraše, atlikėja nustebino į dramenbeisą perėjusia „Concrete Walls“, galingu bosu gerokai padrebinusia betonines „Compensos“ sienas. Prie kokybiško atlikimo neabejotinai prisidėjo ir puiki salėje įrengta garso sistema.

Atlikėja, mėgstamiausiu žanru įvardinanti metalą, šį vakarą labiausiai atskleidė meilę šokių muzikai, šiek tiek paliestą ir naujausiame albume. Pusantros valandos trukusiame šou vos keli kūriniai leido pailsėti.

DSC_8860

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Nors atlikėja susilaikė nuo didesnio bendravimo su klausytojais, šie audringai reagavo į kiekvieną pasirodymo dalį – tiek artima grupės narių interakcija, tiek didžiule suknele mosuojančia šokėja kūrinio „Mustn’t Hurry“ metu, tiek lakoniškomis K. Dreijer padėkomis.

DSC_8693

© Gabrielės Jurevičiūtės nuotr.

Atsisveikinusi su klausytojais atlikėja grįžo išprašytam bisui, kurio metu atliko griausmingai sutiktus hitus „When I Grow Up“ ir „Mama’s Hand“. Viso pasirodymo metu nepaliko nuostaba puikiai išdirbtu šou – dinamiškas muzikančių ketvertas grojo puikiai, K. Dreijer savitą vokalo žavesį tobulai perteikė gyvai, o likę šou elementai – kostiumai, apšvietimas ir teatrališkumas puikiai derėjo prie bendros spektaklio nuotaikos. Tai neabejotinai vienas geriausių paskutinio meto koncertų Lietuvoje.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: