Asmenino archyvo nuotr.

Jaunos kartos režisierė Agnija Leonova, baigusi studijas pas Aidą Giniotį, dirbusi su Oskaru Koršunovu ir pasaulinio masto režisieriumi Tadashi Suzuki Japonijoje, savo statomame spektaklyje atskleis Y kartos lūkesčius, tikslus, iššūkius, santykį su savimi, visuomene ir pasauliu. Jauna kūrėja nebijo paliesti sudėtingų skirtingų kartų nesutarimo, identiteto paieškų, jaunosios kartos troškimų bei savirealizacijos globaliame pasaulyje problematikos.

,,Režisuodama, ieškau kaip atskleisti tikrąjį Y kartos veidą. Klausiu savęs, ar tai išvis įmanoma? Kurdama šį spektaklį daug valandų po darbo praleisdavau bendraudama su šios jaunos kartos atstovais, pradedant moksleiviais ir vyresniais žmonėmis, kurie augo ir brendo skirtingose aplinkose. Nemažai teko padirbėti ir su Vilniaus licėjaus vienuoliktokais – skaitydama jų rašinius, stengiausi suprasti jų svajones, santykius, požiūrį į gyvenimą ir pasaulį. Bandau išsiaiškinti, kokie Y kartos atstovai, kuriems ir pati priklausau, esame realybėje, o ne straipsniuose apie mus’’ – teigia jaunoji kūrėja, teatro meno paslapčių mokiusis Japonijoje pas garsų kūrėją, rašytoją ir filosofą Tadashi Suzuki.

thumbnail_Pirmoji_japonija_suzukis

Jaunoji režisierė, paprašyta apibūdinti kokia yra ta Y karta, atskleidė, kad šios kartos atstovai išsiskiria savo individualumu ir savitumu, tačiau juos vienija panašūs išgyvenimai. Paklausta, kodėl režisuojamame spektaklyje pasirinko kalbėti apie kartą, gimusią nuo 1980 iki 2000 metų, režisierė pridūrė, kad jai ši karta yra savaip įdomi, nes jos atstovai išskirtinai siekia tapti ypatingais, nori save įprasminti, mokosi nepasiklysti informacijos srautuose.

,,Y karta vis labiau veiks visuomenės ateitį. Šios kartos atstovai jau dabar koreguoja visuomenės gyvenimą, tradicijas ir pasaulėžiūrą vienokiu ar kitokiu būdu. Dėl šios priežasties, turime pažinti ir mokėti suprasti Y kartos vertybes, tikslus, siekius, perprasti gyvenimo būdą tam, kad išvengtumėm takoskyros, kuri nuvestų prie nesusikalbėjimų” – dalijosi minitimis Agnija.

Mokydamasi teatro paslapčių Japonijoje ir tapusi naujos žymiojo teatro kūrėjo Tadashi Suzuki trupės nare, jaunoji kūrėja grįžo į Lietuvą su kitokiu požiūriu į teatrą. ,,Teatras – unikalus tuo, kad jis yra gyvas organizmas, kur telpa gyvų žmonių betarpiškas bendradarbiavimas, nuoširdumas, įsiklausimas į jausmus, potyrius ir, žinoma, kur gimsta kūryba čia ir dabar. Kūrėjas ir teatras turi jausti visuomenės pulsą, nes tik tokiu atveju jis bus reikalingas žiūrovui. Teatras šiandieniniam skubančiam žmogui, gali padėti naujai suvokti ir atrasti save bei sugrąžinti prie esminių žmogiškųjų vertybių, kurios išblunka XXI a. virtualios visuomenės pasaulyje” – pastebėjo režisierė Agnija.

thumbnail_dkch

Jaunoji kūrėja dirbusi kartu su Oskaru Koršunovu, statant spektaklį ,,Žuvėdra” ir studijuodama pas Aidą Giniotį, paklausta įvardinti tris charakterio savybes, kurios būtinos režisieriui, išskyrė – atkaklumą, žingeidumą ir nuoširduma sau pačiam ir supančiam aplinkiniam pasauliui. Agnija žavisi ne tik ryškiomis mūsų šalies teatro asmenybėmis, tačiau naujosiomis užsienio teatro trupėmis.

,,Šiandien režisieriui neužtenka būti vien tik kūrėju, jis turi būti lyderiu, išradėju, mokiniu ir mokytoju, netgi vadybininku, kas atrodytų – visiškai nesuderinama su meniškos sielos žmogumi. Statomame spektaklyje vaidins vieni ryškiausių aktorių, priklausančių Y kartai. Formuojant komandą, sąmoningai rinkausi aktorius, baigusius studijas skirtinguose kursuose. Vaidmenys buvo kuriami, atsižvelgiant į tai, koks aktorius kurs spektaklyje atitinkamo personažo charakterį. Ši atranka, reikalavo visapusiško įsiklausimo ir perpratimo bendrakūrėjų asmenybių. Kurdama spektaklį, stengiuosi atsiriboti nuo tam tikrų rūpesčių, kad kuo mažiau neigiamų emocijų perduočiau komandai. Man labai svarbu kuriant atiduoti viską, ką galiu, siekiant sukurti tikrumo įspūdį spektaklyje. Jei spektaklyje išblunka vaidyba ir lieka tik tikrumas, toks kūrinys bus įdomus ne tik mums, bet ir žiūrovui’’ – teigė Agnija.

thumbnail_dkch1

Jaunoji režsierė Agnija Leonova su komanda šių metų gegužės mėnesį ketina parodyti spektaklio eskizą, o kitą sezoną kviečia apsilankyti spektaklyje. Režisierė prižada ir ateityje savo kūryboje tirti pasaulį ir padėti teatro žiūrovams pasinerti į laisvės ir ryšio su savimi suradimo paieškas.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: