© Liberoblius iliustr.

Aš tai nelabai suprantu šito fanklubo. Dar labiau nesuprantu mėginimų aiškint, kad čia neva visi labai skaito ar dar kažką – labai nuoširdžiai galiu pasakyt, kad Užkalnio neskaitau jau taip seniai, kad neatsimenu kada sustojau.

Kita vertus priežastys to iš mano pusės yra visai ne jokios ten patyčios ar kažkas panašaus. Žodžio laisvės kontekste aš esu praktiškai anarchistas ir ribą brėžiu tik ties raginimais susidoroti (elementarus šmeižtas čia atskira istorija, šmeižtas gali turėti konkrečias pasėkmes).

Bet yra vienas dalykas, kurio niekaip negaliu suprasti, tai mėginimas aiškinti, kad šitas provincialus įprotis skirstyti žmones į teisingus ir neteisingus pagal tai ką jie perka, kaip gyvena, kaip nugyveno gyvenimą, yra kažkaip tai susijęs su ta visa rytų-vakarų paradigma.

Nei Anglijoje, nei Danijoje, nei Švedijoje, nei Olandijoje niekada neteko pastebėti, kad šitai būtų taip gaju, kaip Lietuvoje. Ir realiai ta neva vakarietiška “tolerancija” ateina ne iš jokių ten kultūrinių barjerų griūties, o iš labai paprasto ir žmogiško dalyko – abejingumo. Žmonėms ten neįdomu nei kaip Tu rengiesi, nei ką Tu valgai, nei kokia Tavo kultūra, nei koks Tavo tikėjimas. Jiems paprasčiausiai neįdomu. O kadangi neįdomu, tai netenka apie tai ir kalbėti.

Už tai va tas įprotis dergtis iš kitų už tariamą provincialumą ir jį matuoti batais, maišeliais ar tapetais – tai yra stačiai parėjęs iš skurdo kultūros. Lygiai kaip kadais močiutės saugodavo visokius Marlboro ir West’o maišelius, o medžiagines terbas nešiodavo kasdien, nes neva tas maišelis su vakarietiškom reklamom buvo “ypatingas”, lygiai kaip jaunimas šiais laikais neturėdamas, kur gyventi, ima paskolas ir perka naujus automobilius, kad nebūtų gėda “prieš chebrą” – tai yra tiesiog kažkokios paranojiškos baimės pasirodyti skurdžiu išraiška.

Ir šiaip jau galima pasidžiaugti tik dėl to, kad Užkalnis didelis yra internetuose, bet ne visuomenėje plačiąja prasme, bet tiems internetams tai jis ir atseikėjo tokią nevaikišką sovietinės kultūros dozę per savo retorinę diedovščiną, kokios Pirmas Baltijos kanalas per 20 metų nesugebėjo.

Tai toliau maitinkint runkelius/varguolius/violetinius etc iliuzijom, kad vakarai atrodo taip, kaip šitas menkysta apie juos rašo, t.y. nesibiagianti hierarchinė “dūchinimo” sistema, kur diedais vadinas tie, kurie geresnes cigaretes rūko.

Tik va tikiuosi, kad patys neužlipsit ant to kabliuko ir nepatikėsit, kad visas tas pasažas kažką bendro turi su vakarais. Nes tikrai neturi. Arba jei ir turi, tai tuose vakaruose gyvenant tą pastebėti yra turbūt neįmanoma.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: