Organizatorių archyvo nuotr.

Pastaruoju metu, kylant ekonomikos lygiui, anglų kalbos pamokos tapo ypatingai paklausios. Kaip pastebi 25 metus veikiančios kalbų mokyklos „Soros International House“ atstovai, pamokomis domisi ir valstybinės institucijos, ir Lietuvoje veikiančios bei tarptautinės verslo įmonės. Darbuotojai, bendraujantys su užsienio partneriais, kolegomis, privalo gerai mokėti anglų kalbą. Jiems reikalingi tiek bendrinės, tiek siauros, profesinės kalbos įgūdžiai. Siekiant mokytis anglų kalbos sėkmingai, verta atkreipti dėmesį į tam skirtų priemonių, metodų pasirinkimą.

Puikių rezultatų verta siekti kartu su kitais

Šiuo metu esama įvairiausių būdų mokytis užsienio kalbos. Siūloma savarankiškai klausytis įrašų, žiūrėti filmus, bendrauti su užsieniečiais, mokytis gramatikos ir kitų kalbos struktūrų savarankiškai. Nė vienas iš jų nėra blogas. Vis dėlto vienu efektyviausių būdų laikomas mokymasis grupėje – mažoje bendruomenėje, kurios nariai pasižymi panašiu kalbinių įgūdžių lygiu.

Besimokantieji tokioje grupėje jaučiasi saugiai, nebijo kalbėti arba atsikrato šios baimės matydami, kad ir kitiems ne visada pavyksta taisyklingai išreikšti savo mintis. Baimė kalbėti, suklysti labai trukdo mokymuisi, todėl grupinės anglų kalbos pamokos vykdomos taikant specialius, šiam nerimui kelią užkertančius metodus.

Norint kalbėti, reikia turėti tam tikrą, mokymosi lygį atitinkantį žodžių ir gramatinių struktūrų „bagažą“. Grupinėse pamokose taikomi įvairūs metodai, padedantys įsiminti ir įprasti taisyklingai vartoti naujus žodžius, gramatines struktūras. Vienas tokių metodų pavyzdžių – darbas grupėse ar porose. Kartojant informaciją ir girdint, kaip ją perteikia kiti, ji įsimenama daug geriau.

Rezultatai priklauso ir nuo dėstytojo

Mokantis grupėje arba lankant individualias pamokas, labai svarbus dėstytojo vaidmuo. Dėstytojas privalo atsižvelgti į kiekvieno besimokančiojo individualias savybes, poreikius ir galimybes, nukreipti jį tinkama linkme. Todėl šio specialisto pasirinkimui verta skirti nemažai dėmesio. Tai, ar dėstytojo kompetencija aukšta, galima pažinti įvertinus kelias ypatybes.

Visų pirma, užsiėmimams turi būti parenkama besimokančiųjų lygį atitinkanti medžiaga. Ji turi būti įdomi ir aktuali, atitinkanti besimokančiųjų poreikius. Dėstytojas turi sudominti šia parinkta tema, sužadinti smalsumą. Taip pradingsta baimė. Be to, suaktyvinamas mąstymas, atmintis ir sukuriama darbinga nuotaika, padedanti įsisavinti pateiktą medžiagą žymiai geriau.

Antra, tam, kad anglų kalbos pamokos būtų aktualios, naudingos ir efektyvios, dėstytojai turėtų taikyti moderniąsias technologijas ir įvairių tipų mokomąją medžiagą: aktualius tekstus, vaizdo, muzikos ir kitokius garso įrašus. Interaktyvių mokymosi būdų taikymas, vaizdai, muzika skatina vaizduotę, padeda geriau įsiminti informaciją ir paspartina mokymąsi.

Kalbų mokyklos „Soros International House“ dėstytojai – patyrę vaikų ir suaugusiųjų mokymo specialistai. Jie, būdami „IH“ tarptautinio tinklo nariais, turi galimybę nuolat tobulintis, dalyvauti virtualiuose seminaruose, dalintis patirtimi patys ir taikyti ją savo organizuojamose pamokose. Taip pat „SIH“ dėstytojai naudojasi šio tinklo parengta profesionalia medžiaga, testais bei metodinėmis priemonėmis.

Iššūkiai – natūrali mokymosi dalis

Kalbos mokymasis nėra toks greitas ir lengvas procesas, kaip norėtume. Jis gali užtrukti ilgiau, jei pradedama mokytis nuo pagrindų ir norima pasiekti patį aukščiausią kalbinių įgūdžių lygį. Pradiniame lygyje, jau po pirmos anglų kalbos pamokos žmogus gali išmokti susikalbėti – paklausti kelių klausimų ir atsakyti į juos. Tačiau net ir tam reikalingas daugkartinis kartojimas grupėje, taip pat – ir savarankiškas darbas po pamokų.

Kalbos mokymasis reikalauja nemažų besimokančiojo pastangų ir laiko. Prieš pradedant mokytis, svarbu žinoti tikslą: kodėl mokomasi kalbos ir kokį lygį norima pasiekti. Neretai tenka matyti pasiūlymų ir rekomendacijų, kaip išmokti kalbą per 30 dienų. Žinoma, tokiu būdu galima išmokti keletą frazių. Tačiau realioje situacijoje gali nutikti taip, kad pašnekovas atsakys jums kita fraze, o ne ta, kuri buvo pateikta knygelėje ar programėlėje.

Suaugęs žmogus mokosi sąmoningai ir valingai. Jo atmintis jau ne tokia greita kaip vaiko, todėl įsiminimas vyksta nuolat kartojant, girdint ir klausant, skaitant, užduodant klausimus, t. y. bendraujant. Tam, kad anglų kalbos pamokos būtų išties efektyvios, žmogus turi būti nusiteikęs nuolat įvertinti save, stebėti progresą, trūkumus, atvirai bendrauti su dėstytoju ir neužbaigti mokymosi proceso pasibaigus kursams. Tuomet jau galima įsivertinti ir pajausti pažangą. Akivaizdūs nauji įgūdžiai, žinios, pažanga – puiki motyvavimo priemonė mokytis, tobulėti ir toliau.

Užsakymo Nr. KMC180036

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: