Organizatorių archyvo nuotr.

Išpirkos reikalaujantys virusai – kasdienis galvos skausmas, su kuriuo susiduria ne tik privatūs asmenys, bet ir stambios įmonės. Debesijos duomenų apsaugos lyderė „Druva“ paskelbė naujus duomenis apie įmonių patiriamas išpirkos reikalaujančių virusų atakas.

Kasmetiniame „Druva“ tyrime dalyvavo daugiau kaip 800 IT įmonių. Paaiškėjo, kad 70 proc. išpirkos reikalaujančių virusų bando pakenkti keliems įrenginiams vienu metu. Kaip nurodė 82 proc. respondentų, kibernetinės atakos yra pasikartojančios ir dažnėja, todėl reikalinga patikima duomenų apsauga.

Tačiau tai ne viskas – 33 proc. išpirkos reikalaujančių virusų taikosi ne tik į galutinius įrenginius (angl. endpoint), bet ir į serverius. 2016 m. virusų padaryti nuostoliai siekė1 milijardą JAV dolerių, o per pastaruosius metus išpirkos reikalaujančių virusų atakų padažnėjo keturis kartus. Prognozuojama, kad iki šių metų pabaigos šie nuostoliai bus vertinami 5 milijardais JAV dolerių.

„Druva“ sprendimus pristatančios įmonės „Baltimax“ pardavimų vadovas Deividas Pelenis tvirtina, kad išpirkos reikalaujančių virusų atakos tapo kasdienybe. „Daugybė organizacijų nukenčia nuo kibernetinių atakų. Vienintelis klausimas – kada sulauksime kitos atakos. Svarbiausia – laiku užkirsti kelią didelių nuostolių sukeliantiems saugumo pažeidimams“, – teigia D. Pelenis.

Paminėtina, kad 50 proc. tyrimo respondentų patyrė išpirkos reikalaujančių virusų atakas ne vieną, o kelis kartus: 38 proc. – 2-3 kartus, 12 proc. – 4 ar daugiau kartų. 40 proc. atakų nustatymui prireikė daugiau nei 2 valandų. Tai reiškia, kad virusai sparčiai sudėtingėja ir jų keliami nuostoliai tik auga.

Tam, kad organizacijos užkirstų kelią atakoms, dažnai pasitelkiami debesų kompiuterijos sprendimai – įmonės daro atsargines duomenų kopijas ir taip atkuria virusų sunaikintus duomenis. Tyrimas atskleidė, kad 8 iš 10 atvejų įmonės pasinaudoja atsarginėmis duomenų kopijomis, kad atkurtų svarbiausius duomenis po virusų atakos.

Kaip pabrėžia D. Pelenis: „Įmonės pradeda aktyviau rūpintis duomenų apsauga ir siekia juos išsaugoti bet kokia kaina. Apsauga nuo išpirkos reikalaujančių virusų ir kitų kibernetinių atakų yra svarbi, bet jai pagal svarbumą nenusileidžia galimybė atkurti pažeistus duomenis“.

Remiantis „Gartner“ analitikais, atsarginės duomenų kopijos išlieka geriausia apsauga nuo duomenų praradimo. Eurostat duomenimis, 2012 m. pabaigoje Lietuvoje atsarginių duomenų kopijų sprendimus bendrai naudojo 25 proc. įmonių. Labiausiai duomenų apsauga rūpinosi informacinių ir komunikacinių technologijų (ICT) sektorius, kuris „backup“ sprendimus naudojo dvigubai dažniau – net 56 proc. įmonių. Šiuo metu vis daugiau organizacijų renkasi atsarginių duomenų kopijų saugojimą debesijoje.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: