KINO PAVASARIS: „Amerikos mylimoji“ – anarchistiška pasipriešinimo drama

Paskelbė: Data: 2017-03-26 06:19

Spausdinti | Komentarai

Kino filmo "American Honey " kadras

„Kino pavasario” kritikų pasirinkimo programos filmas „Amerikos mylimoji“ – režisierės Andrea Arnold drama, pasakojanti istoriją apie grupę paauglių, keliaujančių aplink JAV ir prekiaujančių senais žurnalais. Tai juosta apie žmones siejančius tamprius ryšius, gyvenimo stilių, svyruojantį tarp moralės normų ir išgyvenimo instinkto, maištą bei nepaklusimą sistemai, draugystę. Laukiamiausias 2016-ųjų metų Kanų kino festivalio reginys, nepalikęs abejingų ir pranokęs daugumos kritikų lūkesčius, suteikiantis išskirtinę galimybę pažvelgti į mums nesuvokiamą realybę ir stebėti rizikuojančius jaunus žmones, bandančius išsikovoti vietą pasaulyje.

Star (akt. Sasha Lane) – problemiška paauglė, užgauliojama vyresnio vyro ir gyvenanti didelės rizikos kvartale, besirūpinanti svetimais vaikais ir praradusi viltį. Prastų gyvenimo sąlygų auka greitai pripranta prie skaudžios ir daugeliui sunkiai suvokiamos realybės, tačiau suteikta galimybė pabėgti nuo visko taip vilioja. Nenuostabu, jog sutiktas žavus vyras Jake (akt. Shia LaBeouf) nesunkiai įkalba merginą važiuoti su juo ir jo komanda prekiauti žurnalais Vidurio Vakarų Amerikoje. Autobusiuku keliaujantis jaunimas, narkotikai, alkoholis ir seksas, apgavystės bei piknaudžiavimas melu – visa tai tampa juostos ašimi ir pagrindine jos problematika. Nesąžiningumu grįstas darbas, turtingų žmonių reketavimas ir kenksminga aplinka priveda paauglius prie degradacijos bedugnės. Nesuvokdami pasekmių, keliaudami ir meluodami, jie žiūrovą supažindina su ta žmonijos puse, kuria reiktų gėdintis ir smerkti, bet kokiomis priemonėmis mažinti galimybes tokiems žmonėms laisvai reikštis ir nejusti pasekmių.

a h

Juosta pasižymi savitu aktorių atrinkimo būdu – mat režisierė nevykdė profesionalių atrankų ar taip vadinamų casting‘ų. Dauguma vaidinusiųjų buvo surasti pavasario atostogų metu Panamos miesto Floridos valstijos paplūdimiuose, gatvėse, mašinų ar statybų aikštelėse bei kitose vietose, pilnose besišvaistančių girtų paauglių. Aktorių atrankos vadovė Lucy Pardee juokavo, jog ieškodama aktorių ji aplankė visus striptizo klubus Tulsoje, išvaikščiojo daugelį barų, parduotuvių ir turgaviečių. Kūrybinė komanda ieškojo jaunų, nuotykių ištroškusių žmonių, gebančių lengvai išlipti iš komforto zonos ir norinčių keliauti, nusifilmuoti juostoje apie problematiško jaunimo problemas. Režisierė, pamačiusi jauną merginą baltu bikini ir dredais, iškart suprato, jog tai ji, pagrindinė filmo herojė. Sasha Lane, pagalvojusi, jog tai pokštas ar kvietimas filmuotis pornografiniame filme, prieštaravo ir net teigė, jog nužudytų bet ką, kas ketintų ją nuskriausti. Galiausiai mergina sutiko ir po nedidelės peržiūros gavo pagrindinį „Amerikos mylimosios“ vaidmenį. Nors filmas susuktas vos per 56 dienas, aktoriai – neprofesionalai, o kūrybinei komandai teko du mėnesius praleisti kelyje, rezultatas pribloškiantis – begalė apdovanojimų, nepaprastai didelis populiarumas bei neapsakomai geras kritikų vertinimas.

American-Honey

Juosta paremta realaus gyvenimo jaunų žmonių, kelyje pardavinėjusių brangius žurnalus, istorijomis bei patirtimis, kurios dažnai dar tamsesnės ir žiauresnės nei vaizduojamos filme. „Amerikos mylimoji“ sukurta remiantis cinéma vérité principu (dokumentikos kūrimo būdas, kuomet improvizuojama filmavimo kameromis, norint atskleisti gyvenimišką tiesą, išryškinti tam tikro reiškinio problematiką bei svarbiausius gyvenimo aspektus, besislepiančius už žiaurios realybės ribų). Tiesa atsiskleidžia per jaunus aktorius, propaguojančius panašų kaip filmo personažų gyvenimo būdą, linksmybes bei žalingus įpročius iškeliančius aukščiau moralės ar dorybės. Jie, norėdami išryškinti problematiško jaunimo laiko leidimo būdus, mielai ne tik sutiko filmuotis filme, bet ir jam ruošėsi: lankė benamių prieglaudas, bendravo su panašaus sluoksnio jaunimu, bandė įsijausti į jų kailį, suprasti jų paskatas. Todėl ši dokumentinė juosta pranoksta bet kokius lūkesčius ir sukurta taip, jog jai sunku atsispirti.

american honey

Filmo epicentras ir pagrindinė tema – jaunimo judėjimas. Judėjimas tiek fiziniame lygmenyje, peržiangiant valstijų sienas, tiek emociniame, reikalaujančiame svyruoti tarp troškimų ir galimybių, savęs pažinimo ir rizikos prarasti individualumą. Paauglius judėti skatina ne tik darbas ar pinigai, bet ir hormonai, ambicijos, nepasitikėjimas aplinkiniais bei šlykštėjimasis ta vieta, iš kurios yra kilę. Jiems geriau bet kur, tik ne ten. Ekspromtiniai dialogai, neprofesionalai jauni aktoriai bei gamtovaizdžiai juostai suteikia natūralumo, realumo jausmą, sustiprinantį dokumentikos pojūtį bei neleidžiantys sustoti. Tuo tarpu kino operatoriaus Robbie Ryan nuopelnas – jam įprasto 4×3 formato naudojimas (pirmas bandymas filme „Akvariumas“), kuris suteikia kadrams aukščio iliuziją, leidžia išryškinti ne tik stambiu planu filmuotus objektus, bet ir panoraminį vaizdą, suteikdamas gylio bei natūralumo suvokimą.

Taigi, filmas „Amerikos mylimoji“ –  drama pasakojanti apie maištaujančius, nepritampančius paauglius, besiskinančius kelią anarchistiškoje bendruomenėje, kurioje tikima, jog turtingi žmonės turi būti reketuojami ir išnaudojami. Gyvendami klajokiškai, jie džiaugiasi ne tik amoraliais sprendimais ir uždirbtais pinigais, bet ir svaiginasi, rezga intrigas ir nuo jų patys nukenčia, nejaučia ribų ir gyvena ne pagal yprastas visuomenėje nusistovėjusias normas. Vienas geriausių 2016-ųjų metų filmų, kurį tikrai verta pamatyti.

Taip pat skaitykite: KINO PAVASARIS: „Tarnaitė“ – nuodėmingas žaidimas tarp geismo ir išdavystės

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt