Organizatorių archyvo nuotr.

Tikriausiai apie vilkikus žinote nemažai įdomių dalykų. O ką žinote apie jų tempiamas puspriekabes? Greičiausiai nedaug. Pateikiame keletą įdomių faktų apie puspriekabes ir jų tipus, pritaikymo galimybes. Tikimės, kad šis straipsnis bus įdomus ir naudingas ne tik kauniečiams (Kaunas pagrįstai laikomas Lietuvos logistikos širdimi, nes čia kertasi tarptautiniai krovininių automobilių maršrutai, be to, Kaune įsikūrė daug gamybos, prekybos įmonių bei didelių krovinių terminalų), bet ir visiems, kas domisi krovininio transporto specifika.

Puspriekabė ar priekaba?

Dažnai girdime du terminus – „puspriekabė“ ir „priekaba“. Ar tai vienas ir tas pats? Tikrai ne, nors tiek priekaba, tiek ir puspriekabė yra tempiamos vilkiko, ir abi jos yra transporto priemonės (nors ir nemotorinės).. Jei dalis transporto priemonės ir joje esančio krovinio masės tenka vilkikui, tuomet tokia transporto priemonė vadinama puspriekabe.

Jei vilkikas yra tik velkančioji transporto priemonė, o prie jo prijungiamos transporto priemonės ir joje esančio krovinio svoris laikomas ant pagrindo, nes jos ašys išdėstytos taip, kad ši transporto priemonė stovėtų stabiliai be išorinės pagalbos, tuomet ji vadinamas priekaba. Priekabos yra dažniausiai skirtos vežti gruntą, statybines medžiagas, transportą. Tuo tarpu puspriekabės yra kur kas universalesnės ir jų galimybės labai plačios. Netrukus jas ir apžvelgsime.

5 populiariausi puspriekabių tipai

Puspriekabių tipų yra tikrai nemažai, tačiau jas galima suskirstyti į penkias pagrindines grupes:

  1. Cisternos. Tai specialios cilindro formos puspriekabės, skirtos vežti skystiems ir biriems kroviniams. Lietuvoje dažniausiai cisternas galite pamatyti su perspėjančiais užrašais „atsargiai, degios medžiagos“. Taip dažniausiai yra vežamos pavojingos medžiagos – degalai, suskystintos dujos, kitos cheminės medžiagos. Tiesa, cisterna vežami ir maisto produktai – pienas, aliejus, taip pat įvairūs miltai, grūdinės kultūros.
  2. Tentinės puspriekabės. Tai populiariausia puspriekabių rūšis, skirta patiems įvairiausiems kroviniams vežti. Tinka vežti net ir kai kuriuos maisto produktus, nors daugumai jų taikomi laikymo tam tikroje temperatūroje reikalavimai (tam naudojamos izoterminės puspriekabės ir šaldytuvai). Tentinė puspriekabė yra įvairių išmatavimų platforma su specialiu rėmu, dengiamu tento. Tentas gali būti nuimamas iš galo arba šono. Tai itin patogus būdas puspriekabę pakrauti. Lengva ir tvirta konstrukcija, manevringumas ir reguliuojamas ašių skaičius – visų vežėjų mėgstamiausias pasirinkimas. Verslininkai žino, jei kam reikia skubiai pervežti pilną arba dalinį krovinį, krovinių vežėjų paieška internete – geriausias būdas tai padaryti. Lietuvoje yra labai daug vežėjų, todėl pasirinkimas didelis, o kainos – konkurencingos.
  3. Izoterminės puspriekabės ir refrižeratoriai. Tai maisto produktams vežti skirtos puspriekabės. Izoterminė puspriekabė yra ne tas pats, kas refrižeratorius. Izoterminė puspriekabė yra pagaminta iš specialios temperatūrą išlaikančios medžiagos. Jos skirtos krovinių, kuriem reikia ypatingos temperatūros, tačiau nėra būtinas šaldytuvas, gabenimui. Tuo tarpu refrižeratoriai turi galingus šaldymo mechanizmus, todėls dažniausiai naudojami šaldytos produkcijos gabenimui.. Jie palaiko -20 ar net -30 laipsnių šaltį, kai išorėje gali būti +30. Jais vežama šaldyta mėsa, žuvis, daržovės ir kiti šaldyti produktai, taip pat ir tam tikros cheminės medžiagos.
  4. Savivartės puspriekabės. Savivartė puspriekabė yra skirta gruntui ir statybinėms medžiagoms vežti. Jos paprastai yra ilgos ir su keliomis ašimis, tad gali vežti kelias ar keliolika tonų sveriančius krovinius. Skirtumas nuo kitų platforminių puspriekabių yra tas, kad savivartė puspriekabė turi hidraulinį mechanizmą, naudojamą krovinių platformai pakelti.
  5. Žemagrindės puspriekabės ir autovežiai. Žemagrindė puspriekabė yra skirta negabaritiniams kroviniams gabenti. Ji skirta vežti stambią techniką – traktorius, kelių tiesimo įrangą ar net kitas puspriekabes. Modifikuotos žemagrindės puspriekabės (žmonių vadinamos autovežiais) yra skirtos ir lengviesiems automobiliams gabenti. Dažniausiai jos būna dviejų aukštų, kad tilptų daugiau automobilių. Kaune tokių autovežių apstu, nes būtent čia įsikūrė bene didžiausias Lietuvoje naudotų automobilių turgus.

Puspriekabės yra skirtingų išmatavimų ir keliamosios galios. Skiriasi jų saugumo rodikliai (saugiausiomis laikomos izoterminės puspriekabės, turinčios specialią apsaugą nuo vagysčių), ašių skaičius t.t. Lietuvos keliuose ir krovinių terminaluose galima pamatyti pačių įvairiausių puspriekabių – juk mūsų logistikos rinka yra itin gerai išvystyta.

Profesionaliems vairuotuojams, ko gero, nereikia aiškinti šių niuansių, tačiau visiems kitiems, kas nesusijęs arba mažai susijęs su krovinių gabenimo verslu, tikrai nepakenks šiek tiek daugiau žinoti apie šias transporto priemones. Kas žino – gal vieną dieną ir jūs susigundysite imtis šio nelengvo, bet įdomaus darbo?

Užsakymo Nr. Nr. KMC180066

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: