Į Lietuvą atvykstanti Fever Ray: švediškas eksperimentas su ekstravagantišku fasadu

Paskelbė: Data: 2017-11-19 11:53

Spausdinti | Komentarai

Fever Ray

Paskelbta žinia, jog į Lietuvą ateinančių metų pradžioje atvyksta atlikėja Fever Ray pradžiugino ne vieną melomaną. Šis koncertas reiškia ne tik 2 valandas geros muzikos, bet ir Lietuvos muzikinio importo stagnacijos pabaigą, prasidėjusią prieš kelis metus. Anksčiau sulaukdavę užsienio žvaigždžių neretai kritikuodavome juos sakydami „prieš mirtį atvažiavo pasiimti pinigų“, tačiau pastaruoju metu tokie kaltinimai vis mažiau įmanomi. Alexis Taylor, Benjamin Clementine, José González, Cigarettes After Sex, Foals, o dabar ir Fever Ray atvyksta pagrindinių gastrolių metu.

Iki 2009-ųjų Karin Dreijer buvo geriausiai žinoma kaip 1/2 švedų dueto „The Knife“, kuriame kūrė muziką kartu su broliu Olof Dreijer. Grupė susilaukė didžiulio pripažinimo jau nuo pirmojo albumo „Deep Cuts“, atnešusio pasaulinį žinomumą dėka singlo „Hearbeats“ (kurį vėliau dar stipriau išpopuliarino José González’o akustinė versija).

Pirmąjį turą „The Knife“ surengė tik po 7 grupės gyvavimo metų – iki tol duetas vengė tiek grojimo gyvai, tiek viešų pasirodymų (nebent po kaukėmis), tiek apdovanojimų priėmimų. 2006-aisiais, pasibaigus turui, Dreijeriai nusprendė pailsėti nuo darbo kartu ir čia prasideda Fever Ray istorija.

Nuo 1994-ųjų grojusi įvairiose grupėse, K. Dreijer pagaliau turėjo laiko individualaus stiliaus paieškoms. Atlikėja pasirinko meditacinį darbo režimą – anksti ryte ji atvykdavo į studiją ir dirbdavo viena 8 valandas. Nors Fever Ray stilius priskiriamas elektroninei pop muzikai, toks kūrybos procesas neprimena pop žvaigždžių, apsuptų dešimties prodiuserių. Karin pasakoja, kad debiutinio albumo įrašų sesijos buvo gan primityvios – didžiąja dalimi albumas buvo įrašytas naudojant „Ableton Live“ programinę įrangą be jokių papildomų brangių įtaisų.

Tada, anot atlikėjos, į studiją įžengia trys prodiuseriai ir padeda susitvarkyti – papildomas instrumentas šen bei ten, šiek tiek filtrų ir t.t. Pabaigai visi keturi nuvyksta į Geteborge įsikūrusią studiją, kurioje atlieka užbaigiamuosius miksavimo darbus ant vintažinės analoginės aparatūros, „suklijuojančios“ viską į vieną ir 2009-aisiais gimsta debiutinis albumas „Fever Ray“.

Albumas sulaukė ne ką mažesnio dėmesio, nei K. Dreijer muzika ir buvo puikiai įvertintas tiek kritikų, tiek klausytojų. Pagrindinis singlas „If I Had a Heart“ tapo atlikėjos vizitine kortele ir buvo naudotas tokiuose serialuose, kaip „Bręstantis Blogis“ bei „Vikingai“. Gyvų pasirodymų ir fotosesijų metu atlikėja nevengė ekstravagancijos, dažnai besislėpdama po kaukėmis, išskirtiniais drabužiais arba pusiau permatomu šydu.

Šiemet, po 8 metų pertraukos, Fever Ray be jokios išankstinės reklamos ar pompastikos išleido singlą „To the Moon and Back“, o po savaitės netikėtai pasirodė pilnametražis albumas „Plunge“. Atlikėjos personažas šįkart dar keistesnis ir šiurpesnis, o muzika, nors ir mėtanti užuominas į ankstesnę muziką, krypsta toliau nuo pop muzikos (atvirkščiai, nei šiemet pasirodęs St. Vincent albumas) ir nevengia aštresnių eksperimentacijų.

Nors „Plunge“ albume K. Dreijer tolsta nuo prodiusavimo (tik 3 kūriniai iš 10), akivaizdu, kad jos surinkta komanda puikiai žino, kas yra Fever Ray ir kaip ji turėtų skambėti. Beveik 50 minučių įrašas skamba šviežiai, kabinančiai ir nenuobodžiai (kas neretai nutinka po tokios pertraukos).

Anksčiau atlikėja buvo pasakojusi, kad vienas iš jos mėgstamiausių žanrų yra metalas. Nauja Fever Ray persona akivaizdžiai semiasi įkvėpimo būtent iš šios scenos – tai akivaizdu tiek naujausiuose klipuose, tiek albumo, singlų, bei turo plakatų vizualinėse dalyse. Nors kol kas gitarų Fever Ray muzikoje negirdėti, neaišku, kaip atlikėjos muzika mutuos ateinančiu metu. Tikėkimės, kad šįkart be tokios ilgos pauzės.

Šio turo reklamose Karin Dreijer perteikiama, kaip „paslaptinga“ atlikėja, apie kurią žinoma nedaug ir mistika yra laikoma pagrindiniu kabliuku. Visa tai kyla iš nenoro afišuoti savo asmeninį gyvenimą: „manau yra svarbu leisti muzikai stovėti už save, o ne sutelkti dėmesį į atlikėją, stovintį už jos. Muzika turi potencialą ir galimybę sukurti kažką daugiau, galimybę išlaisvinti ir daryti ką tik nori. Kai pastatai savo asmenybę prieš muziką – riboji tą galimybę“ – sako atlikėja.

Fever Ray pasirodymas Lietuvoje – Kovo 2 dieną, Compensa koncertų salėje.

Bilietus platina Bilietai.lt

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt