© Rómulo Celdrán nuotr.

Modernusis menas – kas tai? Visiems jis sukelia skirtingus jausmus – vienus tai žavi, kitiems tai sukelia pasibjaurėjimą, o tretiems tai net nepanašu į meną. Modernus menas yra tai kas šokiruoja, kas mums yra neįprasta, o menininkui – tai galimybė ieškoti naujų formų ar technikos, kūrybinės laisvės išgyvenimas, o neretam tai ir neįkainojama gyvenimo dalis.

Ispanijoje gimęs ir išrankią akį turintis moderniojo meno kūrėjas Romulo Celdran savo kūryba į modernųjį meną įnešė išskirtinių meninių įgūdžių ir ribas laužančių naujų detalių. Ankstyvoji pradžia profesionaliame meno pasaulyje menininkui leido sustiprinti savo suvokimą savarankiškų studijų metu. Dirbdamas Murcia ir Valladolid (Ispanijoje) meno galerijose įgijo patirties, pradėjo kurti asmeninius profesinius ryšius su įvairiomis meno galerijomis, su kuriomis bendradarbiauja iki šiol. Tuo pačiu Celdran vis labiau įsitraukia į tarptautinių meno mugių sūkurį, taip stiprindamas savo vertę meno kolekcininkų rate.

Menininkas geriau žinomas kaip kasdieninių daiktų makro skulptūrų kūrėjas. Jo darbai kuriami pagal tvirtą foto realistinę trajektoriją, tačiau taip pat siūlo imtis naujos populiariojo meno atšakos – fetišistinės estetikos. Daugiau nei beasmeniai objektai, į savo piešinius ir skulptūras Celdran sujungia numanomą, bet niekada akivaizdų žmogaus buvimą: „buteliuko dangtelis ką tik buvo atidengtas“, „ledukų gaminimo indelis buvo užpildytas ir išsiliejo“, „pieštukas neseniai buvo aštrus“.

Makro taikliai apibūdina Celdran nepaprastas, perdėto dydžio rankų darbo skulptūras. Nors šie sukramtyti rašiklio kamšteliai, virtuvinės kempinės ar iš skardinės išsilieję dažai iš pirmo žvilgsnio gali priminti amerikiečių skulptoriaus Claes Oldenburg priartėjimą prie populiariosios kultūros ikonų ir simbolių, jie daugiau bendrų ryšių turi su ispanų menininko Celdran tapytais darbais.  Kaip ir jo piešiniai, skulptūros pristato smulkesnius kiekvieno objekto antropologinius tyrinėjimus – šį kartą menininkas pasirenka trijų dimensijų sujungimą. Meno mylėtojus Celdran stebina naudodamas netikėtas medžiagas. Pavyzdžiui metalinio butelio skulptūra yra pagaminta iš dervos ir poliuretano, o ledo kubelių dėklo gamybai nebuvo naudojamas plastikas. Autorius nesirenka tradicinių, įprastų medžiagų – kiekvienas Celdran kurtas meno kūrinys yra unikalus. Visi meno iškraipymai autoriui leidžia įsigilinti į fizinę ir materialinę mūsų pasaulio tikrovę.

© Rómulo Celdrán nuotr.

2010 metais Celdran darbai buvo įtraukti į svarbiausią antros pusės Realizmo darbų Europoje parodą „Realismus – das Abenteuer der Wirlichkeit“, demonstruotą meno salėje (Kunsthalle Der Hypo-Kulturstiftung Museum) Vokietijoje ir parodų salėje (Kunsthal Rotterdam) Olandijoje. Parodoje Romulo Celdran darbai buvo eksponuojami kartu su kitų žymių meno meistrų, tokių kaip Gustav Courbet, Edouard Manet, Walker Evans, Richard Estes, Gerhard Richter, Charles Bell, Thomas Ruff, Andreas Gursky, Alfred Eisenstaedt, Edward Hopper, Thomas Struth, Duane Hanson, Chuck Close, and Robert Longo,  eksponatais.

© Rómulo Celdrán nuotr.

Milžiniškas objektų dydis sukuria vaizdo pro padidinamąjį stiklą įspūdį. Išpučiant mažas detales galim pamatyti tam tikras elemento charakteristikas, kurių nebūtų įmanoma įžvelgti ant  analogiško mažo dydžio objekto. Menininko Romulo Celdran dėka tai leidžia į kasdienio naudojimo daiktus pažvelgti kitu kampu, kitaip vertinti mus supančią buitį, o taip pat tai leidžia atidžiau pažvelgti į Cedran ir kitų meistrų kuriamus moderniojo meno kūrinius.

© Rómulo Celdrán nuotr.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: