Organizatorių archyvo nuotr.

Apie erotinių ir sekso prekių parduotuves vis dar girdime įvairiausių stereotipų. Nors visuomenė ir laisvėja, tačiau vyresnės kartos požiūris į tokio pobūdžio įstaigas išlieka stigmatizuotas ir apipintas mitais bei legendomis. Dažnai erotinių prekių parduotuvė asocijuojasi su striptizo klubu, vulgarybėmis ar ne prostitucija, todėl erotinių prekių parduotuvėms tenka pasistengti, norint šiuos mitus išsklaidyti.

Šalyje gajūs keli mitai, susiję su sekso prekėmis. Visų pirma, dažnai manoma, kad erotinių prekių parduotuvėse lankosi seksualinių problemų ar nukrypimų turintys asmenys. Be to, dažnai įsivaizduojama, kad šiose parduotuvėse parduodami tik vibratoriai ir kiti panašaus pobūdžio erotiniai žaislai. Iš tiesų, sekso prekių parduotuvėse lankosi asmenys, norintys paįvairinti savo intymųjį gyvenimą ir siekiantys pagerinti savo seksualinę sveikatą. Erotinių prekių parduotuvėse parduodamų prekių asortimentas neapsiriboja ekstremaliais žaisliukais. Čia galima įsigyti įvairių aliejų, lubrikantų, kokybiško apatinio trikotažo, aksesuarų ir kitų priedų, padėsiančių ne tik paįvairinti, bet taip pat ir pagerinti intymų poros gyvenimą.

Lietuviai erotinių prekių parduotuvėse vis dar jaučiasi nejaukiai, dažnai bijoma konsultuotis su pardavėjais dėl dominančių prekių. Jeigu parduotuvėje yra daugiau nei vienas pirkėjas, nemaža tikimybė, kad kuklesni pirkėjai atidės savo pirkinį kitam kartui, o antrą kartą į parduotuvę jau nebeužsuks. Vis labiau populiarėjančios internetinės sekso prekių parduotuvės užtikrina anonimiškumą ir padeda šių baimių išvengti.

Internete perka siekdami išlaikyti anonimiškumą

Dėl konservatyvaus lietuvių požiūrio į erotinių prekių parduotuves, sklandančių mitų ir dėl nepakankamo dalies pirkėjų išprusimo atsirandančių baimių, fizinių sekso prekių parduotuvių stipriai sumažėjo. Dėl minėtų priežasčių dalis jų išsikėlė į internetą, kur erotinių prekių parduotuvės yra daug populiaresnės. Pirkimas neišeinant iš namų ir anonimiškumo išlaikymas yra pagrindiniai faktoriai, lemiantys didesnį internetinių erotinių prekių parduotuvių populiarumą.

„Šiuo metu internetinių parduotuvių, į kurių siūlomų prekių asortimentą įtrauktos erotinės prekės ar sekso prekės, pasiūla yra didelė. Lietuviai turi gana konservatyvų požiūrį į panašaus pobūdžio prekes, todėl yra linkę išlikti nematomais, ir mieliau perka internete “, – sakė internetinės parduotuvės b-a.eu  atstovas M. Meliešius.

Meliešius pastebi, kad sekso prekės, siekiant išlaikyti anonimiškumą, dažniausiai užsakomos atskirai nuo bendro prekių krepšelio. Tai rodo, kad anonimiškumo išlaikymas yra vienas iš svarbiausių faktorių, galintis nulemti internetinės parduotuvės pasirinkimą, todėl visos parduotuvės stengiasi maksimaliai patenkinti kliento poreikį išlikti neatpažintam, todėl pirkėjai jaučiasi saugiau ir drąsiau rinkdamiesi erotines prekes. Juk rizika sutikti parduotuvėje kaimyną ar bendradarbį internetinėje parduotuvėje sumažėja iki minimumo.

 Žino ko nori ir ieško kokybės

Nepaisant pagrindinio siekio – anonimiškumo išlaikymo, vyraujančių baimių ir stereotipų, pastebima, kad lietuvių elgsena perkant erotines prekes keičiasi. „Lietuviai tampa atviresni naujovėms, jaučiasi, kad yra susipažinę su produkcija ir tiksliai žino ko nori. Be to, ieško kokybės“, – sakė M. Meliešius.

Elektroninės erotinių prekių parduotuvės reaguoja į klientų norus ir stengiasi pasiūlyti tokį sekso prekių asortimentą, kuris būtų tinkamas ir priimtinas pirkėjui. Todėl šalia įprastų erotinių prekių parduotuvėms įprastų prekių, tokių kaip įvairūs erotiniai žaislai, plečiamas ir seksualių apatinių drabužių ar aksesuarų asortimentas, siūlomas didesnis lubrikantų, afrodiziakų ir kitų intymų gyvenimą paįvairinančių, bei seksualinę sveikatą gerinančių, prekių pasirinkimas. Nepaisant to, M. Meliešius pastebi, kad populiariausios išlieka tradicinės prekės: vibratoriai, sekso lėlės ir feromonai.

Perka ir vyrai ir moterys

Gajus mitas, kad pagrindiniai erotinių ir sekso prekių pirkėjai yra vyrai, kurie dažnai perka dovanas moterims. Manoma, kad moterys į tokio pobūdžio parduotuves užsuka rečiau. Internetinės parduotuvės b-a.eu atstovas M. Meliešius skuba šį mitą paneigti: „Sekso prekes vienodai perka tiek vyrai, tiek moterys. Vidutinis pirkinių krepšelio dydis labai įvairus, tačiau paprastai svyruoja tarp 15-50 Eur“.

Moterys, tikėtina, mažiau drąsesnės apsiperkant gyvose parduotuvėse, tačiau internete, kur išlaikomas anonimiškumas, pirkti daug paprasčiau. Be to, sparčiai populiarėjantys mergvakariai ir jų būtinu atributu tampančios seksualios ar erotinio pobūdžio dovanos šiek tiek suaktyvina erotinių prekių rinką.

Užsakymo Nr. KMC180007

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: