Puikus Lietuvos pilotų pasirodymas Pasaulio vandens motociklų čempionate

Paskelbė: KaunoZinios.lt redakcija Data: 2017-06-06 06:34

Spausdinti | Komentarai

Organizatorių archyvo nuotr.

Sekmadienį Italijoje, Porto Cesareo mieste baigėsi tris dienas vykęs UIM-ABP Pasaulio vandens motociklų (Jetski) čempionatas, kuriame dalyvavo ir mūsų šalies ekipa „Automoto Spindesys Racing Team“. Vienintelei profesionaliai Lietuvos ekipai atstovavo du pilotai – 36 metų Mindaugas Jačiauskas ir 30-etis Audrius Piktys.

Puikiai lenktynėse pasirodė vienas geriausių Lietuvos vandens motociklininkų M. Jačiauskas – kaunietis GP2 klasėje bendroje įskaitoje iškovojo aukštą 6 vietą. A. Piktys tarp 20 pilotų užėmė 13-ąją vietą.

Pradžia buvo sudėtinga, tačiau neslėpsiu – didžiuojuosi pats savimi. Didžiausia kova buvo ne su varžovais, o savimi. Nugalėjau save ir padariau viską, ką galiu“, – džiaugsmo neslėpė M. Jačiauskas, kuris čempionate dalyvavo dar nespėjęs pilnai atsigauti po patirtos traumos.

M. Jačiauskas trijų įskaitinių lenktynių metu iškovojo 25 taškus (5,11,9). A. Pikčio sąskaitoje – 10 taškų (2, 4, 4).

GP2 klasėje užtikrintą pergalę iškovojo visus tris etapus laimėjęs ir maksimumą taškų (75) iškovojęs varžybų šeimininkas Mattia Fracasso.

M.Jaciauskas

Mindaugas Jačiauskas / Organizatorių archyvo nuotr.

Įdomu, kad šiam pilotui prieš dvi savaites buvo lūžusi koja. Tai tikrai monstras, jei taip galima sakyti. Be to, ir technika jų visai kito lygio ir neatitinka mūsų standartų. Pavyzdys: jų motociklo greitis tiesiojoje – 138 km/val. Mūsų – 125 km/val. Tai kaip jį pavyti? Realiai mūsų technika buvo18-19 vietose, bet su tokia technika mes pasiekėme nerealiai gerus rezultatus“, – teigė M. Jačiauskas.

Sportininkai pilotavo „Sea-Doo RXP-X300“ vandens motociklus, kurių kiekvienas kainuoja po 17 tūkst. eurų. Dar po 10 tūkst. investuota į jų tobulinimą, kuris griežtai reglamentuotas. M. Jačiauskas varžybose dalyvavo motociklu, kurio galia siekia 350 AG. A. Pikčio motociklas – 300 AG galingumo. Motocikluose sumontuotas trijų cilindrų keturtaktis 1630 kubinių centimetrų variklis. Maksimalus motociklų greitis siekia apie 125 km/val. Kuro motociklai plaukiant lenktyniniu režimu degina po 1,5 litro per minutę.

Pasaulio čempionate yra dalyvavę pavieniai lietuviai, tačiau visa profesionali komanda į prestižiškiausias „Jetski“ varžybas vyko pirmą kartą.

Pavedė technika

Galingiausioje GP1 klasėje vyko du važiavimai po 25 minutes. GP1 finalinėse varžybose startuoti paraiškas padavė 36 pilotai, tačiau pagal reglamentą prie starto linijos galėjo stoti tik 25 lenktynininkai. GP1 kvalifikacijoje M. Jačiauskas su GP2 klasės motociklu liko 26-as – kauniečiui iki finalo pritrūko vos 0,5 sek.

Kvalifikacijoje pavedė technika – kompiuteriai pradėjo mesti klaidas, kad motociklas apsivertė. Buvo tokios bangos, kad kompiuteris pagalvojo, kad aš apsiverčiau ir užgesino variklį. Tai man neleido įveikti greito rato ir kainavo vietą finale. Tačiau po pirmo GP1 važiavimo daug pilotų išbyrėjo ir mane pakvietė lenktyniauti antrame važiavime. Deja, po 13 lenktynių minučių lūžo kompresoriaus ašelė – sustojau, užgesinau variklį, nes kitaip variklis būtų sugadintas“, – teigė M. Jačiauskas.

GP1 finale dalyvavo dar du Lietuvos atstovai ir pasiekė puikius rezultatus. Gediminas Leonas su 13 taškų (4+9) galutinėje įskaitoje iškovojo aukštą 8 vietą, o Gintaras Venckus su 6 taškais (3+3) liko 18-as.

Planus sujaukė avarija

Prieš startą Italijoje, Lietuvos ekipa planavo dalyvauti lenktynėse Lenkijoje ir Vokietijoje, tačiau pasiruošimas svarbiausiam metų startui nebuvo toks, kaip planuota.

Gegužės viduryje Lenkijoje vykusiose varžybose lietuviams sekėsi skirtingai – M. Jačiauskas „Standart“ klasėje tapo nugalėtoju, o „Limited“ kategorijoje finišavo devintas. Tuo tarpu A. Piktys susidūrė su techninėmis problemomis – dėl variklio gedimo lietuvis finišo nepasiekė.

Dėl neplanuotų techinių gedimų Kauno ekipa praleido varžybas Vokietijoje, kurias iškeitė į startą Latvijoje. Deja, šiose varžybose komandos lyderį M. Jačiauską ištiko nesėkmė. Įprasta, kad lenktyninkai finišuoja tiesiojoje, tačiau varžybose Latvijoje buvo priimtas sprendimas, kad po paskutinės tiesiosios privaloma staigiai pasukti kairėn. Toks neįprastas reglamentas lėmė šiurpią avariją.

„Organizatoriai nebuvo informavę, kad po finišo dar reikia atlikti staigų posūkį į kairę. Mano varžovas, matyt, buvo labiau patyręs Latvijoje ir žinojo šias taisykles. Tarp motociklų įvyko kontaktas – mano motociklo priekis pakilo, leidosi žemyn ir aš krūtine bei galva trenkiausi į vairą. Tada jau pasakojo kiti, ką matė – mane išmetė tris metrus į orą“, – pasakoja M. Jačiauskas.

Smūgis į vairą buvo toks stiprus, kad lūžo motociklininko šalmas.

Gelbėtojai ištraukė kaunietį iš vandens ir perdavė medikams. Paaiškėjo, kad stipriai plyšo vidinė sportininko skruosto dalis, todėl teko vykti į ligoninę ir siūti.

„Tai turėjo būti treniruotė, bet… Jei tai ir treniruotė, aš turiu būti pirmas. Aš nenoriu treniruotis paskutinis. Be to įprasta, kad prieš finišą pralaimintis jau nespaudžia. Šį kartą viskas buvo kitaip. Teoriškai aš turėjau sukti į kairę, tačiau apie tai nebuvo jokios informacijos“, – sako M. Jačiauskas.

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt