TOP 10 geriausių Leonardo Coheno dainų

Paskelbė: KaunoZinios.lt redakcija Data: 2017-01-06 10:27

Spausdinti | Komentarai

© Wikimedia Commons nuotr.

Prieš 30 metų atrodė, kad Leonardo Coheno įrašų karjera buvo beveik baigta. Jo įrašų kompanija net nenorėjo išleisti jo paskutiniojo albumo (nepaisant nedidelės dainos “Hallelujah” buvimo), ir kai jie nenoriai tai galų gale padarė, albumas net nepateko į Billboard 200. Rodėsi, kad jis susitaikė su likimu dainuoti senas klasikos dainas kaip “Suzanne” ir “Famous Blue Raincoat” mažose teatro salėse visą likusį gyvenimą. Tada išėjo 1988-ųjų I’m Your Man albumas, kuris buvo pripildytas naujais šedevrais “First We Take Manhattan” ir “Tower of Song.” Šios dainos skambėjo visiškai kitaip nei jo buvusios dainos, ar bet kas kitas muzikoje šiuo atžvilgiu.

Tai buvo nuostabi, kūrybinga atgimimo pradžia, kuri tęsėsi iki pat jo mirties. Žurnalas „Rolling Stone“ paprašė savo skaitytojų išrinkti geriausias Coheno dainas per pastaruosius 30 metų. Štai apklausos rezultatai:

10. “In My Secret Life”

2001-ųjų Spalio mėnesį Jay-Z, Alicia Keys, Nickelback, Linkin Park ir Staind visi išleido albumus, kurie buvo netoli Billboard 200 viršūnės. Labai nedaug žmonių industrijoje galvojo apie Leonardą Coheną, bet tą mėnesį jis tyliai sugrįžo iš sau priskirtos devynerių metų tremties su Ten New Songs albumu. Niūrus, verčiantis susimąstyti albumas startuoja su “My Secret Life,” iš esmės dueto daina su savo pritariančia dainininke Sharon Robinson, kuri yra kiekvienos albumo dainos bendraautorė. Tik didžiausi Coheno gerbėjai žinojo, kad toks albumas egzistuoja, bet “In My Secret Life” įgijo naują gyvenimą Grand Ture nuo 2008 iki 2013, kur daina buvo reguliari pasirodymo dalis. Kiekvieną naktį Cohenas ir Robinson sujungdavo savo balsus šioje dainoje, sukurdami absoliučią magiją.

 

9. “Democracy”

Leonardas Cohenas nerašė daug politinių dainų, bet Berlyno Sienos griūtis ir studentų demonstracijos Tiananmenio aikštėje beveik tuo pačiu metu įkvėpė jį pakelti savo rašiklį. “Visi džiūgavo,” jis sakė. “Aš maniau, kad taip euforiška, saldu nebus” Jis sufokusavo savo dainą į Ameriką. “Čia yra vieta, kur rasės užsipuola viena kitą, skirtingos klasės, lytys, kur net seksualinės orientacijos susikerta,” jis sakė. “Tai yra tikra demokratijos labaratorija.” Daina sutrigdė daugelį žmonių, bet jis išdėstė savo pažiūras dainos žodžiuose: “Aš myliu valstybę, bet aš negaliu pakęsti šios scenos/ Aš nei kairėje, nei dešinėje/ Aš tiesiog pasilieku namuose šįvakar/ Pasinerdamas į tą mažą beviltišką ekraną.”

8. “I’m Your Man”

Titulinė daina I’m Your Man neturi konkrečios paslėptos žinutės. Vienoje iš labiausiai neapologetiškai geidulingų dainų, jis sako moteriai, kad jis yra pasiruošęs daryti viską, ko ji nori. “Jei nori meilužio, aš padarysiu viską, ko manęs prašysi,” jis dainuoja. “Ir jeigu nori kitokios meilės/ Aš užsidėsiu kaukę dėl tavęs/ Jeigu nori partnerio, paimk mano ranką, ar/ Jeigu nori nublokšti mane pykčiu/ Štai aš stoviu/ Aš tavo vyras.” Jis dainavo šią dainą praktiškai kiekviename savo koncerte per paskutiniuosius tris dešimtmečius ir tai niekada nenuvildavo apžavėti moteris.

7. “Closing Time”

Leonardas Cohenas turbūt neparašė dainos “Closing Time” galvodamas, kad ši daina yra tobula jo koncertų uždarymui, bet ši daina tapo būtent tuo. Tai euforiška daina apie pašėlusio vakarėlio pabaigą. “Smuikininkas tauriai griežia,” jis dainuoja. “Visos moterys nusiplėšia savo palaidines/ Ir vyrai šoka ant taškuotų palaidinių.” Dainai tęsiantis, veiksmas atrodo tampa labiau pavojingas. Sidras yra sumaišomas su rūgštimi ir ore atsiranda sensaciją, kuri “atrodo kaip laisvė, bet jaučiasi kaip mirtis.” Jis dažnai dainuodavo šią melodiją po triejų valandų koncerto. Žmonės jau greibdavo savo paltus ruošdamiesi išeiti ir staiga jis sudainuodavo dar tris dainas.

6. “First We Take Manhattan”

“First We Take Manhattan” buvo pirmą kartą išgirsta Jennifer Warnes 1986-aisiais Leonardo Coheno paminėjimo diske Famous Blue Raincoat. Cohenas atvyko į muzikinio klipo vietą ir buvo nufotografuotas valgantis bananą, nuotrauka, kurią jis panaudojo 1988-ųjų I’m Your Man viršeliui. Cohenas suredagavo šią albumo dainą pats, pakeldamas grėsmės lygį iki 500 procentų. Melodija buvo įkvėpta kylančio terorizmo ir baltųjų nacionalizmo Europoje tuo metu. Deja, ši problema išlieka svarbi iš šiandien.

 5. “You Want It Darker”

Leonardo Coheno sveikata stipriai susilpnėjo per paskutiniuosius jo gyvenimo metus, ir netoli gyvenimo galo jis sunkiai galėdavo palikti savo dukters namus esančius Los Andželo priemiestyje. Jis priešinosi, kad tai jį sustabdytų nuo muzikos kūrimo, taigi jo sūnus Adamas atvežė įrašymo įrangą į namus ir įrašinėjo jo balsą kompiuteriu. You Want it Darker buvo išleista keliomis dienomis prieš jo mirtį ir titulinės dainos žodžiai parodė, kad jis buvo nepavydėtinoje situacijoje. “Jeigu tu esi žaidimo viršininkas, išleisk mane iš žaidimo,” jis dainavo. “Jeigu tu esi gydytojas, aš esu sulaužytas ir nevykęs.” Tai pažymėjo paskutinią nuostabią jo veiklą.

4. “Waiting for the Miracle”

Tiems, kurie pirmą kartą išgirdo “Waiting for the Miracle” Oliverio Stouno Natural Born Killers filme, išgirdus dainą sunku negalvoti apie Vudžio Harrelsono ir Džiuljetos Lewis žiaurius smurto veiksmus. Jeigu žinote šią dainą iš The Future ar daugelio kitų gyvų pasirodymų, daina tampa su nežymiai mažesnia našta. “Waiting for the Miracle” suteikia labai liūdną nuotaiką ir Cohenas nutapo gyvybingą gyvenimo krizės portretą. “Nėra pramogų ir nuosprendžiai yra sunkūs,” jis dainuoja. “Maestro sako tai Mocartas, bet tai skamba kaip kramtomoji guma.”

3. “The Future”

Ateities Leonardas Cohenas pristato titulinę dainą savo 1992 metų albume kaip ganėtinai tamsią vietą. “Duok man Kristų,” jis dainuoja. “Arba duok man Hirošimą/ Sunaikink dar vieną vaisių dabar/ Mes nemėgstam vaikų vis vien/ Aš mačiau ateities kūdikį: Jis žudikas.” Oh. Tai pirmoji daina diske ir ji nustato albumo toną dar vienai ar dviems niūrioms akimirkoms. Albume jis dainuoja “Duok man kreko ir analinio sekso,” bet koncerte ši eilutė tapo “duok man kreko ir nerūpestingo sekso.” Pastarasis aiškiai susijęs su AIDS emidemija ir galų gale jis manė, kad geriau nelyginti to su viena seksualine veikla.

2. “Anthem”

Leonardas Cohenas parašė nesuskaičiuojamą kiekį eilių per savo 82 gyvenimo metus, tačiau viena labiausiai įsimintinų būtų: “Pamiršk savo tobulą pasiūlymą/ Yra plyšių, plyšių visur/ Štai kaip šviesa patenka.” 1992-ųjų melodija yra apie netobulų dalykų gyvenime priėmimą ir supratimą, kad mums visiems trūksta didybės. Andrew Sullivanas apmąstė tai savo 2005-ųjų ėsėje. “Yra viena eilutė Leonardo Coheno dainoje, kuri visada mane lydėjo,” jis rašė. “Tai padėjo man judėti toliau tamsiomis gyvenimo akimirkomis, kai kaip ir daugelis iš mūsų maniau, kad negalėjau matyti, kaip tamsa, kurią aš paverčiau savo gyvenimu, galėjo tapti gėriu.” Jis taip kalbėjo apie dainą “Anthem.” Daugelis atsisuko į dainą per krizės laikus. Tai tik viena iš daugelio Coheno dovanų pasauliui.

1. “Everybody Knows”

Leonardas Cohenas parašė “Everybody Knows” 1988-aisiais, bet daugelis amerikiečių turbūt jaučia lyg ši daina būtų prašyta šiuo istorijos laikotarpiu. “Visi žino, kad karas yra baigtas,” Cohenas dainuoja. “Visi žino, kad geri vyrukai pralaimėjo/ Visi žino, kad kova buvo pataisyta/ Vargšai lieka vargšais, turtingieji turtingėja.” Nesenstanti daina buvo populiariausiai naudojama 1990-ųjų Pump Up the Volume, bet ji buvo perdainuota beveik visų, nuo Dono Henley iki Betės Midler. Nesvarbu, kiek kartų Cohenas dainavo šią dainą koncertuose, žodžiai tokie kaip “visi žino kad maras artėja” visada krėtė šiurpulį. Daina buvo parašyta kartu su Sharon Robinson dar kartą įrodydama savo lemiamą svarbą Leonardo Coheno dainų sagoje.

Taip pat skaitykite: TOP 10 geriausių 2016-ųjų metų muzikos albumų

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt