Maisto papildai sportui: kodėl kreatinas vis dar populiarumo viršūnėje?

Paskelbė: KaunoZinios.lt redakcija Data: 2018-07-09 03:26

Spausdinti | Komentarai

Maisto papildai sportui

Tokie maisto papildai sportui, kaip kreatinas – nevienam pažengusiam sportininkui ar tik salės duris pravėrusiam naujokui girdėtas žodis. Kai tik susidomime galimybe įsigyti maisto papildų, galinčių paspartinti raumeninės masės bei jėgos augimą, daugelis rekomenduoja kreatiną. Draugai, draugų pažįstami, konsultantai, įvairių forumų atsiliepimai ir t.t. Nors dažniausiu atveju tenka matyti sporto salėje, kaip pažengę vyrukai gurkšnoja proteinų ar amino rūgščių kokteilius, visgi realiausia, kad tai nevieninteliai jų vartojami maisto papildai sportui.

Dauguma kitų produktų efektyviausiai veikia kitu dienos metu. Štai kreatinas – kurio vartojimas kelios valandos prieš treniruotę suteikia daugiau jėgų yra nemelas. Nevienas mokslininkas teigia, kad daug greitesnių rezultatų pasiekia asmenys, vartojantys būtent kreatiną, o štai vartojantys tik proteinų kokteilius ar amino rūgščių kompleksus, nepastebi tokio spartaus progreso. Taip, tai tiesa, tačiau tik tuo atveju, jeigu mūsų organizmas kartu gauna ir pakankamai baltymų bei kitų svarbiausių maistinių medžiagų. Nors dažniausiu atveju tenka matyti sporto salėje, kaip pažengę vyrukai gurkšnoja proteinų ar amino rūgščių kokteilius, visgi realiausia, kad tai nevieninteliai jų vartojami maisto papildai sportui.

Kreatino veikimo mechanizmas

Kreatinas patekęs į raumeninius audinius susijungia su jonų fosfatais ir virsta fosfokreatinu (angl.k. (PC); phosphocreatine). Fosfokreatinas – junginys, tiekiantis energiją ir atstatantis adenozino trifosfato lygį (angl.k. adenosine triphosphate) (ATP, junginys, kuris aprūpina energija). Tai įvyksta labai greitai bet kokioje aukšto intensyvumo reikalausiančioje treniruotėje. Kreatino pagrindinis tikslas yra didinti fosfokreatino atsargas raumenyse, taigi, kuo jo daugiau, tuo ilgiau galite palaikyti aukštą intensyvumą per treniruotes.

Kodėl kreatinas toks populiarus?

Nevienas sportininkas įsitikino kreatino veiksmingumu. Vos 5-10 g šio produkto per dieną, gali ženkliai paspartinti raumenų ir jų jėgos augimą. Bene maloniausias dalykas sporto salėje tas, kad paskutiniuose pakartojimuose (pagrinde baziniuose pratimuose) galite iškelti net keliais pakartojimais daugiau, lyginant su ankstesne treniruote. O tai yra tieisog nuostabu. Kuo greičiau galite didinti darbinį svorį ir atlikti tiek pat pakartojimų ar net daugiau, tuo greičiau auga netik raumenys, bet ir jų jėga. Taigi, kreatinas gali tapti rimta pagalba, siekiant greitesnio progreso. Niekam nėra malonu, kai rezultatai nesikeičia ištisus metus ar net daugiau.

Ar verta naudoti tik kreatiną ir ignoruoti kitus papildus?

Amžinas klausimas, kamuojantis daugelį. Tačiau į jį atsakysime gan paprastai. Svarbiausia suprasti, ko Jūsų organizmui reikia ar trūksta labiausiai. Jeigu daug sportuojate, progresas nevyksta, o mityba skurdi kaip studento, sunku tikėtis gero rezultato net it bet kokių papildų pagalba. Tokiu atveju, geriausia dar šiek tiek pataupyti ir įsigyti proteino arba „gainerio“, o idealiausia būtų šias laisvas lėšas investuoti į savo mitybos tobulinimą. Maisto papildai sportui – turėtų būti kaip jūsų arsenalo papildymas, o ne pagrindinis investicijų šaltinis. Ną o, jeigu sau galite leisti daugiau, puiku. Gera mityba, proteinas ir kreatinas – puikus derinys daug greitesniam progresui. Ir nepamirškite, kad maistas ir gera mityba – pagrindis raktas į sėkmę, tad neignoruokite šio fakto ir neapsikraukite savęs antraeiliais dalykais pagal svarbumą. Pirmiausia investuokite į mitybą, tinkamai išnaudokite ją, o po to įtraukite ir kreatino papildus į savo kasdienę mitybą!

Nr. KMC180051

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt