“Godless” – niūrus ir vizualiai stulbinantis vesternas

Paskelbė: Data: 2017-12-29 08:54

Spausdinti | Komentarai

Serialo "Godless" plakatas

Amerikietis režisierius Skotas Frank yra sukūręs ilgą sąrašą grandiozinių darbų nuo savo, kritikų laikomu režisieriaus debiutu – 2007 metais išleistu kriminaliniu filmu „The Lookout“. Jis dirbo su tokiais garsiais filmais kaip „Ernis“ ir „Loganas“. Pastarojo filmo sėkmė pranoko net „Ernį“, o kai kurie šį režisieriaus kūrinį laiko netgi vienu geriausių super herojų filmų. Tačiau režisierius, naujausiame septynių dalių „Netflix“ mini seriale „Godless“, perėjo nuo superherojų prie susišaudymų bei vėjaričių augalų pasaulio.

Istorijos veiksmas vyksta 1884 metų Kolorado mieste, La Belle miestelyje, įsikūrusiame pasienyje. Mes matome. Šiame seriale matome viską, ką natūraliai kaip žiūrovai ir tikėtumės pamatyti vesterne – dulkėtą ir nuošalią vietą šalia anglių kasyklos, kurios gviešiasi stambaus masto kompanija. Tačiau yra netikėtas siužeto vingis – po tragedijos akmens kasykloje darbo metu – visi miestelio vyrai žuvo, ir moterims teko išmokti pasirūpinti viskuo ir remtis į save pačias. Taigi dabar miestelis yra gyvenamas ginkluotų ir neįtikėtinų moterų kaip Meri Agnes (Meritė Wever) ar Alisa Fletcher (Mišelė Dockery), kuri net du kartus liko našle ir gyvena miestelio pakraštyje.

godless-2

Nėra taip neįprasta vesterno žanre, kuomet moterys valdo savo gyvenimus, bei spardo blogiukų užpakaliukus. Peržiūrėjus šio serialo reklaminį anonsą, turėjau lūkesčius išvysti kažką panašaus į filmą „No Man‘s Land“ („Niekeno žemė“?), o našlės bus siužeto centras. Bet buvau kiek nusivylęs, kad Skotas Frank ne visai išnaudojo tokios siužeto idėjos potencialo. Tiesą pasakius, didžioji dalis šio siužeto buvo nustumta į šalį siekiant paskirti daugiau dėmesio konkurencijai tarp Frenko Griffin (Džefas Daniels) ir jo priešu tapusiu protežė Rojus Goode (Džekas O‘Connell), kuris yra su Alisa Fletcher.

Godless 2

La Belle miestelio moterų dinamika suteikia modernumo ir kažko naujo vesterno žanrui, deja tai nėra šio serialo pagrindinis akcentas. Daugiausia dėmesio skiriama tipinei filmų klišei – gerasis vyrukas prieš blogietį. Bet kaip Frenkas pats teigė – „aš norėjau būtent vesterno žanro klišių. Nenorėjau perkonstruoti vakarų estetikos ir nenorėjau būti modernus. Norėjau visos tos vesterno klasikos.“ Na, jis išgavo norimą efektą. Atsižvelgiant į režisieriaus pasisakymą, „Godless“ išties prikelia vesterno dvasią gyvenimui, panaudodamas visas žanro klišes. Tarp jų ir beširdis nusikaltėlis, kieta našlė, atsiskyręs miestelis, bei traukinio apiplėšimas.

godless 5

Vesternai iš esmės yra amerikietiški ir juose dažnai yra pateikiama kova tarp laisvės ir santvarkos. Jie išaukština individualizmą – vienišas kaubojus ar autsaideris veikiau renkasi veikti vieniems nei būti glaudžios visuomenės dalimi. „Godless“ siunčia dar vieną žinutę: bendruomenė yra svarbi, o komandinis darbas gali padėti įveikti bet kokias kliūtis. Tik gaila, kad moteriškoji bendruomenė laikinių vakarų pasaulyje nebuvo pristatyta taip stipriai, kaip buvo reklamuojama, tačiau nepaisant to, mes matome La Belle moterų bendras pastangas atsitiesiant po miestelį ištikusios nelaimės. Filmas siunčia žinutę, kad stiprybė ateina su skaičiumi.

Godless 3

Režisierius naudoja Naujosios Meksikos pievas ir kraštovaizdį, kad perteiktų klasikinę žiaurių laikinių vakarų dykumų panoramą. Man asmeniškai, pačios įsimintiniausios akimirkos iš šio serialo buvo tos, kurios turėjo mažiausiai žodžių. Pati kinematografija išreiškia daug daugiau, kuomet veikėjai keliauja dykuma ant arklių nugarų, ar apžiūri kas belikę po apiplėšimo. Vizualizacijos yra pribloškiančios, tačiau nuožmūs. Nuo pat pirmos serijos pradžios mes esame įmetami į stingdančią atmosferą – kelios akimirkos po Griffin vadovauto apiplėšimo mes pamatome žemę nuklotą krūvinais kūnais. Vienintelė išgyvenusioji – jauna moteris gedulingai dainuojanti lopšyje esančiam lavonui.

Godless 4

Nors daugelis scenų yra estetiškai patrauklios akiai, jos yra pernelyg ištemptos, pagrinde tam, kad sukurti senųjų vakarų atmosferą arba sukelti įtampos pojūtį. Iš tiesų, Frenkas iš pradžių „Godless“ scenarijų buvo parašęs kaip filmui, bet prodiuseris Stivenas Soderbergh įkalbėjo jį pakeisti šį projektą į mini serialą. Yra ganėtinai aišku vien peržiūrėjus premjerinę seriją kodėl Soderbergh nusprendė, kad šis scenarijus yra labiau pritaikytas būti mini serialu – yra labai atidirbamas aplinkos pastatymas, o veiksmas prasideda lėtai ir vystosi labai stabiliai, tik retkarčiais leidžiantis pažvelgti į tai, kas laukia ateityje. Jei Frenko scenarijus vis dėlto būtų tapęs filmu – tokios atmosferos niekaip nebūtų įmanoma sukurti, kokia yra seriale.

Godless“ yra lėtas ir gražus vesternas su savo įtraukiančiomis ir žadą atimančiomis vizualizacijomis bei rūsčia atmosfera. Šį serialą verta pamatyti jau vien dėl estetinio malonumo, arba jei yra poreikis pažiūrėti tai, kas ištikimai išlieka savo žanro ribose.

Taip pat skaitykite: TOP 10 vertų dėmesio naujai pasirodžiusių serialų

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt