Twiter archyvo nuotr.

Japonija tai šalis, kuri pasižymi ne tik greitai besivystančiomis technologijomis, robotų kūrimu, bet tai lyg kitas pasaulis ryškiomis spalvomis, egzotiniais patiekalais, įvairiomis įdomybėmis bei įdomia kultūrine įvairove. Japonijos kultūroje svarbią vietą užima vis didesnį pagreitį pagaunantis „Kawaii“ reiškinys. Jei lankysitės Japonijoje šį žodį, išgirsite labai dažnai bei savo akimis galėsite pamaityti kas yra Kawaii kultūra. Susipažinkite su šia kultūros atmaina iš arčiau.

Kas yra Kawaiii?

Pagrindinė Kawaii reikšmė – mielumas. Tai palyginus gana nauja kultūros atmaina, kurios ištakos siekia nuo 1970-ųjų. Tai būdas jauniems žmonėms neįprastu drabužių stiliumi išreikšti savo individualumą. Kawaii – modernus reiškinys, kuris verčiant iš japonų kalbos reiškia: mielas, žavingas, patrauklus. Kawaii mielumo sąvoka įgavo nesenai, šis žodis kilo iš frazės Kao hayush, kuris japonų kalboje reiškia – sutrikęs ar paraudęs veidas. Žodis Kawaii taip pat giminingas su Bayu ir Mabayi-kurių reikšmė-akinantis, ryškus. Laikui bėgant reikšmė pasikeitė į terminą mielumas, ir ši kultūros atšaka, tapo neatsiejama Japonijos nacionalinio identiteto dalimi. Šiandien Japonijoje šiuo terminu gali būti pavadintas ką tik sutiktas nepažįstamas ar mažas vaikas.

Kawaii mados srovė   Kawaii Japonijoje tapo mielumo mada. Tai populiariosios kultūros atmaina, kuri apima pramogų pasaulio, rūbų, maisto, žaislų, įvaizdžio bei elgesio aspektus. Pasak Tokijo universiteto sociologijos profesoriaus Nobuyosho Kuritos meilumo mada ir Kawaii kultūra, yra magiškas terminas, kuris apima viską, kas yra priimtina ir pageidaujama Japonijos istorijoje. Kawaii tai mielumo ir žavumo kokybės ženklas, turintis ne vieną atšaką ir daug šalininkų, kuris propaguojamas ir Japonijos įžymybių pasaulyje. Kawaii šalininkai siekia tapti mielumo objektu, kuris sukeltų žmonėms norą rūpintis juo. Šios kultūros gerbėjai siekia sukurti mielą vaikišką įvaizdį, kurio pagrindiniai bruožai: didelė galva, mažas kūnas, ryškūs kūno bei veido dalių kontūrai, maža burna ir nosis. Kawaii moterys nešioja mielus dalykėlius, „Hello Kitty“ aksesuarus. Šiai mados srovei itin svarbūs meilumą apibūdinantys bruožai: draugiška šypsena, šviesios pastelinės spalvos, vaikiškos, pūstos suknelės panašios į lėlių. Apibendrinat, tai turi būti stilius, kuris sukuria mielumo įvaizdį. Kawaii esmė Visa Kawaii esmė yra puoštis. Vienas iš populiariausių Japonijoje Kawaii stiliaus tipas: „Klasikinė Lolita“, kurios šalininkės stengiasi pavaizduoti ir sukurti porcelianinės lėlės įvaizdį, kurią puošia įvairūs nėriniai, kaspinai, dominuoja pastelinės spalvos. Kita atšaka Fairy Kei ir Yume Kawaii šiek tiek skiriasi nuo pagrindinės srovės, kuri tiesiog vadinama Kawaii, tačiau ši atmaina reikalauja, kad nebūtų naudojamos tamsios spalvos ir būtų išryškinamos žmogaus mielos savybės. 

Visas šis mielumo pasaulis klesti ir Japonijos mene. Mene įtraukiamos mielumo įvaizdžiai, tokie kaip erotinis mielumas(ero- Kawaii), groteskiškas mielumas (Guro-kawaii) atstumiantis meilumas (busu-kawaii). Šis mielumo įvaizdis perėjo į madą, kuris tapo estetiniu įvaizdžiu, įgijo meninių savybių, tapo populiariu perkamuoju bei meniniu ženklu.

A post shared by Hello Kitty (@hellokitty) on

Vienas žymiausių Japonijos šiuolaikinio meno atstovų, kuriantis Kawaii stiliumi – Takashi Murakami, kuris savo spalvingais kūrybos darbais – paveikslais, skulptūromis, ne tik sugeba „apsukti galvą“, bet ir stebinti visą pasaulį.

Takashi Murakami

Menininkas semiasi įkvėpimo iš animacinių veikėjų bei manga kultūros, kitaip tariant japoniškų komiksų, taip pat ir iš tradicinės Japonijos dailės technikos. Sujungdamas šiuos visus elementus į vieną sintezę, jis sukūrė meno kūrinius, kurie atspindi ir kritikuoja populiariosios kultūros įsigalėjimą Japonijoje.

Takashi Murakami 2

Taip pat skaitykite: Tai geriau nei patekti į rojų! Harajuku merginų gentis [FOTO]

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: