milomoire.com archyvo nuotr.

Kai Bar Rafaeli pasirodė visiškai nuoga ant „Esquire“ viršelio, ar tai buvo performansas? Galbūt – tuomet jos kūną papuošė tikro menininko, pavadinto Stephen Victore, „Stephen King“ žodžiai. Pasak Milo Moire, performanso atlikėjos ir psichologės, „žinoma, jog tai performasas“.

Prieš keletą dienų, ji nusprendė viską nusimesti žemėn – liko tik žodžiai – rūbų pavadinimai, kuriuos ji paprastai dėvi. Tuomet M. Moire išėjo į viešą erdvę, vaikščiojo gatvėmis, keliavo autobusu, galiausiai atsistojo į eilę, įsigyti bilietą į „Art Basel“ – išskirtinį renginį, kuris vyksta kasmet Šveicarijos, Vokietijos ir Prancūzijos sankirtoje.

Kaip tai atrodė? Tai performansas, pavadinimu „The Script System“, kurį pati meninkė savo tinklaraštyje  apibūdina štai taip:

„Performansas „The Script System“ įkvėptas scenarijų teorijų pažinimo psichologija. Kiekvienas iš mūsų žino šiuos scenarijus, pasikartojančias, stereotipinių veiksmų sekas, kurias atidirbinėjame kasdien. Ypač rytais, pakeliui į darbą, kuomet mes dirbame beveik automatiškai, dažnai be aplinkos supratimo. Savo performansu norėjau sulaužyti šį kasdienį aklumą. Nematoma padaryti matoma, pavyzdžiui, tokius sutrikimus kaip sporos, siekiant išlaisvinti mintis.“

Jei manote, jog tai yra išties šaunu, štai dar viena įdomi detalė: menininkės pavardė – Moire – tai mokslinis terminas, kuris apibūdina modelį „kai du vienodi (paprastai skaidrūs) modeliai ant lygaus arba lenkto paviršiaus  (glaudžiai išdėstyti tiesiomis linijomis, panašu į tinklelį) užpildomi, perkeliami ar truputį pasukami vienas nuo kito“, pasak Wikipedia. Visai tai tarpusavyje dera, nors bet kuris iš mūsų vargu ar gali pasakyti – kaip. Tačiau žiūrint į meno darbą – mes žinome kaip.

milomoire.com archyvo nuotr.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: