© Wikimedia Commons nuotr.

Kelios paskutinės savaitės „Tesla Motors“ buvo itin sunkios. Dabar situacija dar pablogėjo. Elonas Muskas pranešė, kad kompanija per antrąjį šių metų ketvirtį pristatė 14 370 automobilių. Tai yra, gerokai mažiau nei anksčiau laiške akcininkams prognozuoti 17 tūkstančių.

Rezultatai nedžiugina ir lyginant juos su pirmuoju ketvirčiu. Nors planuotos 16 000 pardavimų ribos taip ir nepavyko pasiekti, kaip ir pirmąjame ketvirtyje, taip ir antrame, jis buvo sėkmingesnis su 14 820 įvykdytų pristatymų priešakyje. Šio ketvirčio pagrindine problema įvardintas prekių pristatymas.

Kompanija orientuodamasi į didesnius gamybos mastus neįvykdė užsibrėžtų punktualumo sąlygų. Tesla vėlavo pristatyti 5 150 transporto priemonių, per nustatytą trijų mėnesių pristatymo laiką, kuris baigėsi birželį. „Dėl išaugusių gamybos mastų antrame ketvirtyje didelė dalis klientų užsakytų transporto priemonių dar vis gabenamos pas savininkus. Teslos antrojo ketvirčio prekių pristatymas buvo mažesnis nei tikėtasi. Jį sudarė  9 745 Model S automobiliai ir 4 625 Model X automobiliai” – kompanija paskelbė pranešime išleistame sekmadienį, šventinio savaitgalio metu, dirbant vos keliems analitikams ir reporteriams.

„Vis dar 5 150  klientų užsisakytų transporto priemonių yra transportavimo „stadijoje“ ir bus pristatytos trečiojo ketvirčio pradžioje.“ Kita svarbi priežastis sumažinusi transportavimo greičius – gamybos resursai. Kompanija pristigo reikiamų dalių Model X gamybai. Jų teks palaukti dar keletą mėnesių.

„Pirmojo ketvirčio duomenims įtakos turėjo kelių Model X dalių tiekėjų stygius sausį ir vasarį, užsitęsęs ilgiau nei buvo tikėtasi“ – Tesla teigė balandį pasirodžiusiame pranešime spaudai. – „Kai tik šios problemos buvo išspręstos, gamybos ir pristatymo rodikliai dramatiškai išaugo. Paskutiniąją kovo savaitę gamyba išaugo iki 750 savininkus pasiekusių Model X transporto priemonių per savaitę, deja, dauguma šių transporto priemonių buvo pagamintos per vėlai norint jas pristatyti užsakovams dar iki šio ketvirčio pabaigos.“

Neapgalvota detalė šioje situacijoje – svarbus kompanijos vedlys į sėkmę – ekstravagantiški skandalai. Šį kartą jie ir vėl mažina investuotojų pasitikėjimą Tesla.

Tesla automobilis

© Wikimedia Commons nuotr.

Praeitą mėnesį kompanija pateikė pasiūlymą pirkti didžiausią Amerikos saulės energijos firmą „SolarCity“. Tesla siekia žingsnis po žingsnio transformuoti elektra varomų automobilių gamintoją į pirmąjį pasaulyje „žaliosios energijos“ galiūną.

Wall Street finansų centras nusivylęs didžiaisiais atsinaujinančių energijos šaltinių gamintojų didelio masto bankrotais ir sulėtėjusia saulės panelių nuoma, pyktį išreiškia Tesla’os išteklių kainų mažėjimu. Taip pat kompanija pranešė pradedanti federalinį tyrimą dėl „savarankiško važiavimo“ įrenginio jos kuriamuose automobiliuose.

Tyrimą paskatino autoįvykis, kuriame žuvęs vyras naudojo autopiloto funkciją Tesla Motors kurtame automobilyje. Nepaisant šių įvykių Tesla kainos išaugo, pradėtas tyrimas gali priversti kompaniją atidėti planus tapti didžiausia pasaulyje autonomiškų transporto priemonių gamybos kompanija.

E.Musk’as kaip nedaugelis vykdančiųjų vadovų nerūpestingai žiūri į Wall Street’o finansų centro nustatomus trumpus vykdomuosius laikotarpius, net kai tai potencialiai galėtų Tesla Motors išeina į naudą. Kompanijos kuriamų transporto priemonių saugumu suabejota jau ankščiau.

Beveik lygiai prieš du metus vyras žuvo liepsnose, vogtu Tesla automobiliu įvažiavęs į stulpą, tuo dar labiau sustiprindamas abejones kompanijos kuriamų automobilių saugumo sistema. Tačiau šių metų pirmojoje pusėje Tesla sumušė rekordą parduodama beveik pusę milijono išankstinių užsakymų naujausiam ir kol kas pigiausiam Tesla Model 3. Teslai šiuo metu išbandymų metas.

Jei kompanija išties nori sulaukti investuotojų pagalbos tampant galingiausia autonomiškų transporto priemonių gamintoja, kuria ši ir siekia tapti, teks gerokai paplušėti siekiant užsitarnauti ir pritraukti investuotojų pasitikėjimą.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: