© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Valstybės valdomi “Lietuvos geležinkeliai”, spalio viduryje atidarius daugiau kaip 370 mln. eurų vertės “Rail Baltica” atkarpą nuo Lenkijos sienos iki Kauno, svarsto galimybę pradėti teikti paslaugas Lenkijos rinkoje.

Veiklos plėtojimo Lenkijoje galimybių studiją parengs “Lietuvos geležinkelių” konkursą laimėjusios bendrovės “Smart continent LT” ir “ORConsulting”, kurioms už paslaugas numatoma sumokėti 69 tūkst. eurų (be PVM), skelbia “Valstybės žinios”.

“Smart continent LT” ir “ORConsulting” turės parengti įėjimo į Lenkijos rinką strategiją bei sudaryti veiksmų planą, kurio pagrindu “Lietuvos geležinkeliai” imtųsi veiksmų plėtojant veiklą kaimyninėje šalyje.

Pasak “Lietuvos geležinkelių” atstovo Vidmantas Gudo, studija turėtų padėti bendrovei pasirinkti galimas veiklos kryptis Lenkijos rinkoje.

“Studijoje turės būti įvertintos kelios veiklos alternatyvos, iš kurių rinksimės geriausią variantą. Pirmuosius studijos rezultatus tikimės turėti kitų metų kovo arba balandžio mėnesiais”, – BNSsakė V.Gudas.

Jo teigimu, svarstomos galimybės “Lietuvos geležinkeliams” Lenkijoje pirkti riedmenis ir patiems gabenti krovinius, ieškoti partnerio, kuriuo galėtų būti viena iš Lenkijoje jau veikiančių logistikos bendrovių, taip pat steigti Lenkijoje antrinę įmonę.

Studijoje turės būti atlikta krovinių vežimo geležinkeliu rinkos Lenkijoje reguliavimo ir reikalavimų politinių, ekonominiu, technologiniu, aplinkosauginiu, teisiniu ir mokestiniu aspektu bei galimų veiklos modelių Lenkijoje analizė, riedmenų ir infrastruktūros poreikio bei kaštų-naudos analizė, rizikos įvertinimas, sudarytas potencialių krovinių siuntėjų bei gavėjų sąrašas.

“Lietuvos geležinkeliai” šių metų rugpjūtį su Lenkijos geležinkelių bendrovė PKP pasirašė bendrą pareiškimą dėl bendradarbiavimo. Tikimasi, kad glaudesnis įmonių bendradarbiavimas leis krovinių vežimo srautus ir susigrąžinti keleivius maršrutui tarp Lenkijos ir Lietuvos.

Pirmąjį šių metų pusmetį tarp Lietuvos ir Lenkijos pervežta beveik 108 tūkst. tonų krovinių. Didžiąją dalį jų, 73 tūkst. tonų, sudarė medienos eksportas iš Lietuvos į Lenkiją. Atsižvelgus į tai, kad šiuo metu automobilių keliais Lenkijos ir Lietuvos sieną kerta apie 20 mln. tonų krovinių ir 2-3 mln. keleivių per metus, tikimasi, kad “Rail Baltica” projektas leis dalį šių apimčių vežti geležinkeliais.

“Rail Baltica” geležinkelis yra sudedamoji tarptautinio transporto koridoriaus “North Sea-Baltic” dalis, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją ir Lietuvą, o vėliau ir Latviją, Estiją bei Suomiją.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: