UAB Open 24 vadovas Justas Mačionis

Ar patikėsite, kad internete dažniau ir ilgiau apsiperka tie, kurie turi vaikų? Amerikiečių rinkos tyrimų bendrovės „Kelton Global“ 2017 m. tyrimo duomenimis, užmigdę atžalas per savaitę apsipirkinėjimams internetu jie skiria net 75 proc. daugiau laiko nei vaikų neturintys (atitinkamai 7 ir 4 val.). Daugiausiai jie perka drabužius ir avalynę.

Artėjantis rudens–žiemos sezonas turi labai aiškius apsipirkimo internetu etapus, o rugpjūtis ir rugsėjis – patys intensyviausi tėvų apsipirkimo internetu mėnesiai. Pirmiausia prasideda „atgal į mokyklą“ sindromas, kai suskumbama rudenį ir žiemą tinkama avalyne aprūpinti vaikus, tuomet kelias atlaisvėja moterims. Spalį ir lapkritį vadiname moteriškos avalynės pardavimų mėnesiais. Na, o vyrai lieka paskutinieji – dažniausiai jie turi bent kelis kartus gerai sušalti kojas, kad pasiryžtų mėgstamą ir visais sezonais nešiojamos avalynės porą pakeisti naujais žieminiais aulinukais“, – pirkėjų įpročius vardija UAB „Open 24“ vadovas Justas Mačionis.

Vis dėlto, anot jo, tai tik viena, nors ir stipriai auganti, pirkėjų grupė. Kaip atsvara grupei, avalynę perkančiai pagal poreikį esamuoju momentu, yra tie, kurie perka tik tada, kai prasideda išpardavimai. Taip neretai avalynė perkama jau kitam sezonui.

Įprotį pirkti per išpardavimus mėgsta nagrinėti ir psichologai – jų teigimu, spontaniškai akcijoms pasiduodantys žmonės tai daro bijodami, kad prekės neliks, ir vėliau jie jau nebeturės galimybės jos įsigyti. Ir visai nesvarbu, kad tos prekės galbūt nė nelabai reikėjo. Dar labiau šį jausmą sustiprina dažnoje internetinėje parduotuvėje matomas pardavime likusių prekių skaičius. Kai jis tirpsta tiesiog akyse, žmogus bijo prarasti galimybę ir perka iškart.

Bendrovės vadovo teigimu, pastebima tendencija, kad išpardavimo prekės iš tiesų geriausiai atrandamos internete: „Lyginant su pardavimais fizinėse prekybos vietose, internete nuperkama per 10 kartų daugiau išpardavimo prekių. Atsižvelgdami į tai, atitinkamai paskirstome asortimentą, didesnį dėmesį skirdami internetinei parduotuvei.“ Tokias tendencijas patvirtina ir „Kantar TNS“ praėjusių metų tyrimai – internete perka net 40 proc. Lietuvos gyventojų, taip pat sparčiai auga prie interneto besijungiančių išmaniaisiais telefonais skaičius. Tai stipriai keičia ir įmonių rinkodaros strategijas, kadangi pirkimo procesas tampa dar trumpesnis ir paprastesnis, o pirkėjų sprendimai – greiti ir spontaniški.

J. Mačionis pastebi, kad vis dėlto šiemet pardavimo veiksmai, planuoti pagal besikeičiančius vartotojų įpročius, buvo kiek koreguoti dėl gamtos atneštų staigmenų – neįprastai vėlai prasidėjusių vasaros karščių. „Lietingi orai vasaros sezono pardavimų planus šiek tiek pakeitė, bet jų nesugriovė – tiesiog kiek anksčiau nei įprastai pradėjome išpardavinėti pačius vasariškiausius modelius, – sako internetinės parduotuvės vadovas. – Ne veltui sakoma, kad nėra blogo oro, yra tik netinkama avalynė. Dėl šios priežasties žmonės racionaliai renkasi avalynę, pritaikomą įvairiems orams. Matome, kad sulėtėjus daugelio kitų avalynės prekių ženklų pardavimams, visuomet į viršų iškyla „Crocs“, tinkami ir laisvalaikiui mieste, ir paplūdimiui, ir T. Narbuto gatvei Vilniuje perbristi.“

Anot jo, tikėtina, kad dėl tokios vasaros kiek intensyviau ir anksčiau prasidės pasiruošimas rudens sezonui.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: