Gabrielius Bilevicčus / Organizatorių archyvo nuotr.

Daugiau nei pusė lietuvių (51 proc.) pernai daugiausiai internetu pirko mados prekes – drabužius ir aksesuarus. Tarptautinės „DPD grupės“ vykdytos apklausos duomenimis, šis skaičius yra didesnis nei vidurkis Europoje, kur šias prekes pernai pirko vidutiniškai 46 proc. interneto pirkėjų.

Tai paaiškinti nėra sudėtinga – aktyviausi ir didžiausi elektroninės prekybos rinkos žaidėjai Lietuvoje yra drabužių tinklai. Jie itin aktyviai reklamuoja galimybę pirkti internetu, siūlo įvairias nuolaidas, kurios galioja tik internete. Net lankantis fizinėse parduotuvėse žmonės yra raginami patikrinti akcijas jų interneto parduotuvėse“, – komentuoja Gabrielius Bilevičius, „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Antroje populiariausių pirkinių internetu vietoje yra grožio ir sveikatos prekės (40 proc.), trečioje – technologijos ir elektronika (32 proc.). Tuo tarpu Europoje pirkėjai itin aktyviai internetu užsisako knygas (39 proc.) – šios prekės nusileidžia tik mados pirkiniams. Taip pat įdomu, kad į lietuvių TOP internetu perkamų prekių sąrašo pirmąsias vietas nepatenka batai, kai europiečiai juos užsisako aktyviai (38 proc.).

Europiečiai kur kas labiau įpratę naudotis „Amazon“ ir būtent ten užsakinėja knygas. Tuo tarpu Lietuvoje tai nėra populiaru, be to, siuntimo laikas kur kas ilgesnis, tad tai nėra taip patogu“, – sako G. Bilevičius.

Pasak G. Bilevičiaus, įdomu ir tai, kad knygos yra vienintelė prekių kategorija Europoje, kurią internetu daugiau perka vyresni žmonės – 35-54 metų. Visose kitose pirkinių grupėse aktyviausi yra 18-34 m. pirkėjai. „Galima daryti prielaidą, kad knygas interneto parduotuvėse perkame mažiau dar ir dėl to, kad vyresni žmonės dar neturi įpročio apsipirkinėti internetu, kai Europoje toks apsipirkimas jau yra mėgstamas ir vyresnės auditorijos“, – teigia G. Bilevičius.

Didžiausias augimas pastebimas pramogų prekių kategorijoje – kai pernai jas internetu pirko 25 proc. respondentų, šiemet – net 31 proc. Šioje prekių grupėje Lietuva lenkia Europos vidurkį, kuris yra 26 proc.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2017 m. birželio-liepos mėnesiais apklausta 24,871 žmonių 22 Europos valstybėse, Lietuvoje apklausti 821 asmenys.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: