Silicio slėnis – vartai į verslo sėkmę

Paskelbė: Data: 2015-08-10 02:29

Spausdinti | Komentarai

© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Silicio slėnis, kitaip dar vadinamas „verslininkų meka“ – JAV regionas, garsėjantis įspūdingo populiarumo sulaukusių kompanijų sėkme. Slėnis garsėja kaip neribotų galimybių ir didžiulės konkurencijos kraštas. Į čia verslo idėjos plūsta iš įvairiausių pasaulio kampelių – daugybė žmonių iš viso pasaulio mano, kad dirbti Silicio slėnyje įsikūrusioje kompanijoje – tai tarsi įgyvendinti savo viso gyvenimo svajonę. Čia sėkmę patyrusi yra ne viena lietuvių verslo idėja.

Silicio slėnis (angl. Silicon Valley) – regionas JAV, esantis San Francisko įlankos pakrantėje, Kalifornijoje. Slėnis visame pasaulyje gerai žinomas kaip informacinių technologijų lopšys – čia yra įsikūrę tūkstančiai įvairiausių IT kompanijų: „Apple Inc.“, „Google“, „Hewlett-Packard“, „Intel“, „GetJar“, „ASUS“, „Mozilla Foundation“ ir daugelis kitų. Terminą „Silicio slėnis“ 8-ojo dešimtmečio pradžioje pirmasis pradėjo vartoti verslininkas Ralphas Vaersetas. Slėnio pavadinimas kilo gana paprastai: Silicio slėnyje veikė daugybė įmonių, gaminusių puslaidininkius prietaisus, kurių gamybai buvo naudojamas silicis. Seniau šis pavadinimas apibūdindavo silicio regiono mikroschemų gamintojus, bet pastaruoju metu tai apibūdina įmones, įsikūrusias Silicio slėnyje. Pavadinimo kilmei nemažai įtakos turėjo ir čia įsikūrusio Stanfordo universiteto inžinerijos mokslų dekanas Frederikas Termanas, dažnai vadinamas Silicio slėnio tėvu, nes savo studentus kvietė pradėti verslą būtent prie Stantfordo universiteto. Silicio slėnio sėkmę lėmė universiteto ir daugelio mokslo centrų mokslininkų bendradarbiavimas. Siekiant pirmenybės technologijų srityje, buvo sumanyta prie universiteto kurtis technologijoms ir mokslui imlias įmones bei tyrimų centrus. Netrukus tai sukėlė kompiuterių gamybos bumą – čia įsikūrė per 3 tūkst. Aukštųjų technologijų įmonių, vienijančių apie 700 tūkst. Mokslo ir technologijų specialistų, atliekančių mokslinius tyrimus ir gaminančių mikroelektronikos techniką.

© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

„GetJar“ – pirmoji lietuvių verslo idėja, sėkmę patyrusi Silicio slėnyje – čia yra įsikūrę strateginiai kompanijos verslo partneriai. „GetJar“ yra nepriklausoma mobiliųjų aplikacijų platinimo bendrovė, įkurta 2004m. Lietuvoje. Šiuo metu kompanijos pagrindinis padalinys yra Didžiojoje Britanijoj – Londone, dar du Vilniuje ir Silicio slėnyje, Kalifornijos valstijoje. Mobiliųjų aplikacijų platinimo kompaniją įkūrė vienas garsiausių ir sėkmingiausių Lietuvos naujosios kartos verslininkų Ilja Laurs, šiuo metu dirbantis ir su kitais sėkmingais verslo projektais. „GetJar“ – viena sėkmingiausių nepriklausomų „parduotuvių“, siūlančių nemokamas programas mobiliesiems telefonams. Kompanijos siūlomą katalogą sudaro daugiau negu 350 000 įvairių programų bei žaidimų, apimančių visas pagrindines mobiliųjų įrenginių, įskaitant ir išmaniuosius telefonus, platformas: J2ME, BlackBerry, Symbian, iOS, Windows Mobile ir Android. „GetJar“ tapo pirmąja lietuviška kompanija, kuri įsteigė biurą Silicio slėnyje, kur įsikūrę strateginiai kompanijos verslo partneriai. Čia įkurtas administracinis ir pardavimų biurai įtakoja spartesnę „GetJar“ pasaulinę plėtrą. Tikimasi greičiau plėtoti verslą dėl spartaus augimo JAV rinkoje, kur milijonams amerikiečių kompanija siūlo padidinti savo telefonų galimybes, parsisiunčiant į juos įvairias funkcijas atliekančias programas – nuo telefoninių interneto naršyklių ar elektroninio paštoprogramų, iki muzikos grotuvų ar socialinių tinklų aplikacijų. Daugiau nei pusė „GetJar“ akcijų priklauso lietuvių investuotojams. 2009m. “GetJar” už laimėjimus ir sukurtus produktus buvo apdovanota „Meffio“, „Tiecon50“ ir „Mobile Excellence“ apdovanojimais. 2010 m. pagal inovacijų žiniasklaidos grupės „Red Herring“ sąrašą kompanija buvo pripažinta viena iš šimto perspektyviausių technologinių kompanijų Europoje, o 2011m. „GetJar“ pateko į Pasaulio ekonomikos forumo sudarytą „Technologijų pionierių 2011“ sąrašą.

2011m. Silicio slėnyje pavyko įsikurti ir lietuvių Daumanto Dvilinsko bei Mindaugo Kriščiūno sukurtai socialinio turinio atradimo platformai „Pinevio“. „Pinevio“ – tai naujienų filtras, pasirūpinantis, kad vartotojai iš socialinių tinklų gautų jų interesų profilį atitinkančias naujienas. Kurti tokią verslo idėją kilo dviem Lankasterio universiteto (Anglija) absolventams, atsidūrusiems sudėtingoje, tačiau unikalioje situacijoje, kuomet karjeros centro darbuotojai juos įvertino kaip virtualiai neįdarbinamus, tačiau netikėtai sulaukė pasiūlymo dirbti verslo vystytojais vienoje kompanijoje, kurioje buvo vykdomi keli web (hiperteksto sistema, veikianti per internetą) projektai. Pradėję dirbti „Pinevio“ platformos kūrėjai Daumantas Dvilinskas ir Mindaugas Kriščiūnas susidūrė problema, parodžiusia, kad 99% socialiniuose tinkluose gaunamos informacijos vartotojams yra visiškai neaktuali ir nereikalinga. Taip ir gimė idėja sukurti naujienų filtrą, atrenkantį vartotojo poreikius atitinkančias naujienas. Netrukus lietuvių kuriamu projektu susidomėjo viena prestižiškiausių jau 20 metų Silicio slėnyje veikiančių technologijų ir inovacijų konferencijų „Demo Conference“, pakvietusių atvykti į Silicio slėnį ir čia pristatyti kuriamą projektą. Pristačius „Pinevio“ filtro prototipą Silicio slėnyje, produktu susidomėjo keletas investuotojų iš įvairių šalių. Tai padėjo projektui įsitvirtinti ir pradėti plėtrą.

© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

„Verslininkų mekoje“ – Silicio slėnyje sėkmė nusišypsojo ir tipinių startuolių programišių charakteristikų neatitinkantiems meniškos sielos lietuviams Domui Juškiui ir Audriui Ringailai. 2013m. pradėjo veikti jaunųjų verslininkų Lietuvoje sukurtas ir JAV įsteigtas internetinės mokyklos projektas „Keenjar“. „Keenjar“ programos tikslas – apjunti tai, kas geriausia virtualaus ir fizinio pasaulio mokyklose: interneto prieinamumą, informacijos apsikeitimo efektyvumą bei klasės bendravimo aspektus. Programoje galima rasti daugiau nei 100 įvairių kursų – pradedant išsamiais programinės įrangos mokymais, baigiant maisto gaminimu, mezgimu, automobilių remontu ar kinų kalba. Platformą išbandė daugiau nei 10 tūkst. vartotojų iš viso pasaulio. Didžiausio susidomėjimo sulaukta iš Šiaurės Amerikos gyventojų. 2012m. projektas buvo įregistruotas JAV, Silicio slėnyje. Ir ne šiaip sau – dauguma didžiųjų interneto kompanijų yra registruotos būtent čia – čia geriausios galimybės auginti pasaulinio masto projektą.

Startuolis „Inside Warehouse“ – dar viena lietuvių sėkmės istorija Silicio slėnyje. Tai kauniečių Tado Deksnio ir Justino Taruškos sukurta technologija, leidžianti internetinio turinio publikuotojus pardavinėti su turiniu susijusias prekes tiesiai savo tinklapiuose. Vienas startuolio kūrėjų Tadas Deksnys, prieš įsteigiant „Inside warehouse“, turėjo kelis kitus verslus: IT projektų vystymo įmonę, elektronines parduotuves „Bone.lt“, „Pet24.lt“, „Baby24.lt“. Tačiau pastebėjęs šių elektroninių parduotuvių spragas ir peržvelgęs perspektyvas, nusprendė sukurti elektroninių pardavimų platformą – elektronines lentynas. „Inside Warehouse“ technologinė platforma yra unikali, nes turinio publikuotojo tinklalapyje, pavyzdžiui, naujienų portale, bendruomenės forume ar socialiniame tinkle, prekių tiekėjas yra suvedamas su pirkėju. Tokiu būdu, ne pirkėjas turi ieškoti prekės, o pati prekė atsiranda ten, kur yra pirkėjas. Startuolio „Inside Warehouse“ idėja buvo pristatyta 2014m. rudenį Vilniuje vykusiame „Silicon Valley comes to the Baltics“ renginyje. Čia dalyvavo ir akseleratoriaus „The Alchemist“ įkūrėjas Ravi Belani, pakvietęs į jo įkurtą akseleratorių pretenduoti ir startuolio „Inside Warehouse“ kūrėjus. „The Alchemist“ yra geriausias pasaulyje akseleratorius, dirbantis su startuoliais, kuriančiais produktus kitiems verslams ir 5-tas bendrame geriausių JAV akseleratorių reitinge. Po dviejų atrankos etapų startuolio „Inside Warehouse“ kūrėjai išvyko į Silicio slėnį, kur dalyvavo 6mėnesius trunkančioje programoje. Dalyvavimas akseleratoriuje buvo sėkmės raktas į „Inside Warehouse“ programos sėkmę.

Ne ką mažesnės sėkmės sulaukė ir Kauno technologijos universiteto (KTU) absolventas, mechatronikos bakalauras Gediminas Nemanis. Jaunuolis dėmesio sulaukė iš garsaus rizikos kapitalo investuotojo iš Silicio slėnio, startuolių akademijos ir fondo „Founder.org“ įkūrėjo ir vadovo Michaelio Baumo. Į Lietuvą M. Baumą pakvietė KTU Nacionalinis inovacijų ir verslo centras, surengęs didžiulio susidomėjimo sulaukusią konferenciją studentams ir startuoliams – „8 paslaptys kaip sukurti milijardų dolerių“. KTU ir „Founder.org“ akademijai tapus partneriais, M. Baumas pakvietė jaunuosius antreprenerius registruotis į „Founder.org“ organizuojamą verslo vystymo programą „Class of 2016“, į kurią kasmet priimama apie 50 komandų iš JAV ir Europos.  M. Baumą labai sužavėjo KTU studento sukurta inovatyvi elektrinė dviračio pavara „Rubbee“ – tai gaminys, kokio pasaulis dar nėra matęs. Būtent todėl garsus Silicio slėnio startuolių akademijos kūrėjas M. Baumas nusprendė  investuoti į lietuvio projektą. Daug dėmesio bei pagyrų projektas sulaukė ir iš Didžiosios Britanijos verslininkų. „Rubbee“ – tai viena iš dešimties svarbiausių dviračių inovacijų, neturinčių analogų visame pasaulyje.

Reklama: Vartai

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt