Organizatorių archyvo nuotr.

Per 35 metus – nuo 1980 metų iki 2016 m. – kavos suvartojimas pasaulyje padvigubėjo nuo 4,9 mlrd. kg iki 9,5 mlrd. kg, tačiau dar 1990-taisiais kavos kapsulės buvo vos kelių stambių tradicinių Italijos gamintojų rankose ir turėjo ne itin didelę paklausą. Jų poreikis padidėjo 2000-taisiais, kai dėl novatoriškumo, patogumo ir skonių įvairovės kavos kapsulės ir tokios kavos virimo aparatai greitai palenkė į savo pusę kavos gurmanus. Dabar kavos kapsulės užima 15 proc. visos kavos rinkos ir, pasak šios pramonės rinkos stebėtojų, nepaisant sąlyginai aukštesnės nei įprastos maltos kavos kainos, žmonės ir toliau pirks kavos kapsules, tad jų pardavimai greitai pralenks tradicinės maltos plikomos kavos.

„Kavos pasaulyje nuolat atsiranda naujų kavos skonių ir jos gaminimo būdų – prieš keliasdešimt metų niekas nežinojo tokio reiškinio, kaip kava išsinešti ar kavos gaminimas iš kapsulių, tačiau dabar tai – įprasta kavos mėgėjų rutina, be kurios dauguma biurų darbuotojų neįsivaizduotų savo darbo dienos. Kalbant apie Lietuvą, prieš kelerius metus taip pat neįsivaizdavome, kad lietuviai patys skrudins kavą ir kurs kavos mišinius, nenusileidžiančius pasaulinio lygio prekės ženklais pažymėtai kavai, tačiau dabar Lietuvoje yra ne vienas profesionalus kavos pupelių skrudintojas, nes šiuo metu itin populiarėja nišiniai kavos namai. Kita nauja tendencija – į rinkos populiariausius sugrįžusi filtrinė kava, tačiau jau daugiau negu šimtą metų kavos pasaulyje karaliauja klasika – klasikinis itališkas espresas, o pastaruoju metu – espreso kava iš kapsulių“, – teigia „Itališkos kavos“ vadovas Arūnas Pinkevičius.

Tai, kad individualizuotos, taip vadinamos „vieno puodelio“ kavos, svarba didėja, rodo ir 2016 metų pasaulinė kavos pardavimų statistika: kitų kavos rūšių pardavimams krentant, kavos kapsulių populiarumas paaugo daugiau nei 21 proc., pavyzdžiui, kavos „Lavazza“ pernai Baltijos šalyse parduota daugiau nei 7 mln. kapsulių. „Itališkos kavos“ vadovas pastebi tendenciją, kad kapsulinius kavos aparatus lietuviai linkę rinktis tiek namams, tiek įmonėms – pastarųjų vadovai teigia, kad taip taupomas darbuotojų laikas, be to, kokybiška kava veikia kaip puiki motyvacinė priemonė.

Jo žodžius patvirtina ir „Euromonitor“ tyrimų institutas – vienkartinio panaudojimo kavos gaminimo indeliai-kapsulės yra sparčiausiai augantis kavos pramonės segmentas nuo 2011-ųjų. Pavyzdžiui, Singapūre kapsulių vartojimas pralenkė kitus šios rinkos segmentus su vidutiniu kasmetiniu 5 proc. augimu – palyginimui, tirpios kavos vartojimas augo vidutiniškai 2 procentus per tą patį periodą. Pagal atliktą apklausą, kurioje dalyvavo 986 mln. vartotojų 35 šalyse, paaiškėjo, kad per pastaruosius metus kavos kapsulių rinka išaugo 16 proc., ypač stipriai pagyvėjimas jaučiamas Prancūzijoje ir Ispanijoje. Šios pramonės rinkos stebėtojai prognozuoja, kad ir ateinančiais metais kavos kapsulių vartojimo augimas viršys kitų kavos produktų rinkos augimą.

Kalbėdamas apie lietuvių kavos vartojimo įpročius, A. Pinkevičius šypteli, kad lietuviai vis dar yra pakankamai konservatyvūs, nes daugiausiai, apie 75 proc., parduodama švelnaus skonio, šviesaus skrudinimo, rupaus malimo, 100 proc. arabikos mišinių iš Centrinės, Pietų Amerikos ir Afrikos, kurie skirti gaminti didesnį puodelį kavos. Tačiau pamažu daugėja ir išraiškingesnių, charakteringų, stipraus skonio tipiškų itališkų tamsaus skrudinimo, smulkaus malimo arabikos mišinių su Afrikos ir Azijos robusta užsakymų. Pasak kavos specialisto, pastaruoju metu pakankamai dažnai lietuviai prašo ir itin stiprios Pietų Italijos stiliaus espreso kavos kapsulių.

„Šiuo metu kavos pasaulyje didžiausią nerimą kelia klimato kaita, nes sparčiai nyksta žemės plotai, tinkami arabikai auginti: pagal prognozes, 2050 metais Centrinėje Amerikoje jų sumažės 48 proc., Brazilijoje, didžiausioje pasaulyje kavos augintojoje, tinkamų laukų sumažės 60 proc., o Pietryčių Azijoje – net 70 proc. Tikėtina, kad kavos pupelės ateityje brangs ir vėl taps prabangos preke, kokia buvo prieš kelis šimtus metų, tad kavos gėrimas vėl taps lėtu kokybišku mėgavimosi ritualu ne vienumoje, bet kompanijoje“, – teigia „Itališkos kavos“ vadovas A. Pinkevičius.

Kas lemia tokį kavos kapsulėse augimą ir populiarumą? Per daugelį metų kavos kapsulių pramonė tapo patraukli daugeliui kavos gamintojų, o pagrindiniai jų augančių pardavimų motyvai išskiriami šie:

• kavos aparatai, kuriuose naudojamos kavos kapsulės, supaprastina visą kavos gaminimo procesą, išvengiant kavos malimo, spaudimo ir atsargų laikymo procesų;

• mažos hermetiškai uždarytos kavos kapsulės garantuoja kavos šviežumą jose iki 12 mėnesių, nes kapsulėje esanti kava yra tolygiai sumalta ir užsandarinta, naudojant tinkamą slėgimą;

• patogus naudojimas: viskas, ką jums reikia padaryti, įstatyti kapsulę į kavos aparatą, paspausti mygtuką ir palaukti, kol automatika padarys visą darbą;

• paprastai kapsulinis kavos aparatas yra kur kas mažesnis už įprastą kavos gaminimo aparatą, tad nėra apkraunama namų ar biuro erdvė;

• išvengiama maltos kavos atliekų tvarkymo ir valymo, nes viskas lieka kavos kapsulėje. Viskas, ką reikia padaryti – išmesti panaudotas kapsules.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: