Filmas "Džokeris" rado atgarsį visame pasaulyje

Netrukus, po pasaulinės filmo premjeros kine, Džokerio personažo įkvėpti žmonės protestavo Čilėje, Libane ir Honkonge. Juos visus siejo tai, jog jie buvo su Džokerio makiažu. Prieš tai protestų dalyviai dažnai mitinguodavo įkūnydami filmo ,,V-tai vendeta“ pagrindinį veikėją. Pagrindinė protestų priežastis – nepasitenkinimas šalių valdžiomis. Toks visame pasaulyje garsaus personažo įvaizdžio naudojimas, buvo puikus būdas atkreipti dėmesį. Ypač dėl to, jog  Toddo Philipso filmas, kuriame pagrindinį vaidmenį atlieka žymusis Joaquinas Rafaelis Phoenixas, sulaukė didžiulės sėkmės.

Toddo Philipso filmas turi realią iššaukiančią galią“, teigia istorikas, knygos. „Superherojai, politinė istorija“ autorius Williamas Blancas.

Visgi, protestai nebuvo vienintelė forma, panaudojant filmo herojaus atvaizdą. Libane, grupė gatvės menininkų „Ashekm“, ant sienų nupiešė graffiti, kuriame Džokeris pavaizduotas laikantis Molotovo kokteilį. Vaikštinėjant Los Andžele po viena statula pamatytume užrašą: ,,Mes visi esame klounai“.

Būdas protestuoti įkūnijant filmų ar animacinių filmukų herojus dabar yra labai paplitęs. Pavyzdžiui, Hon Konge žmonės net gi pažeidžia įstatymą ir protestuoja užsidėję Mikio Pūkuotuko (pašiepiant Kinijos vadovą Si Dzinpingą) ar Varlės Pepės kaukes.

Įkvėpė ir filmas ,,V-tai vendeta“

Filmo ,,V-tai vendeta“ pagrindinio herojaus anarchisto revoliucionieriaus kaukė yra dažniausiai naudojama įvairiuose mitinguose. Šis, anonimo išpopuliarintas atvaizdas, turi daug panašumų ir su Džokeriu. „Pagrindinė šių dviejų filmų tema yra socialinis atomizavimas, buvimas vienumoje savo kančios akivaizdoje“, aiškina Williamas Blancas.

,,Kaukių užsidėjimas protestų metu yra būdas parodyti vienybę, atkurti kolektyvą“.

Šie du personažai buvo sukurti aštuntajame dešimtmetyje to paties autoriaus Alano Mūrėjaus. Iš pradžių veikėjai nugulė tik komiksų puslapiuose. Komiksas ,,V-tai vendeta“ buvo išleistas 1982 metais, jo idėja buvo kova prieš fašizmą, o komiksas ,,Žudymo pokštas“ pasirodė 1988 metais. Pastarasis ir įkvėpė sukurti Džokerio personažą. Pasak istoriko, ,,Klounas tapo socialinės nelygybės simboliu“.

Panašumai tuo nesibaigia. Besišypsantis Džokerio veidas atrodo bauginantis ir besityčiojantis. Taip yra todėl, jog abu personažai, Džokeris ir V yra ,,valdžios ir keršto aukos“. Jų kūnai sudarkyti smurto, o tai, kad jie šypsosi, yra būdas pasakyti Žiūrėk: tu mane įskaudinai, bet aš grįšiu su šypsena Šie personažai yra skirti gąsdinti daugiausia galingus žmones, išreiškiant jiems neapykantą.

Sunku pasakyti, ar Džokeris įkūnija kokias nors politines pažiūras. Pasak Williamo Blanco, tai ,,personažas, kuris negali būti priskiriamas nei kairiųjų nei dešiniųjų politinėms grupėms“. Toddo Philipso filmas ,,išreiškia vieną didžiausių šių laikų visuomenės problemų – socialinę atskirtį“.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: