Pexels.com archyvo nuotr.

Šiais laikais kiekvienas vairuotojas gatvėse be vargo atpažįsta elektromobilius. Gal kai kuriems tai vis dar atrodo, kaip ateities transporto priemonės, bet keliuose jų tikrai matome vis daugiau ir daugiau, todėl galima daryti prielaidą, kad ta ateitis jau čia.

Susirūpinimas ekologiniais klausimais, siekis sutaupyti pinigų brangiam kurui bei tapti tvaresniais vartotojais, paskatino masinę elektromobilių gamybą. Tikėtina, kad 10 metų laikotarpiu, jeigu ne kiekvienas, tai bent jau kas antras vairuotojas turės elektra varomą automobilį.

Nors dabar šios transporto priemonės jau niekam ne naujiena, bet, ar žinote, kad elektra varomi automobiliai turi labai įdomią istoriją ir žmonijoje jau yra žinomi daugiau kaip šimtmetį?

Keli įdomūs faktai apie elektromobilių istoriją:

  •         1835 metais britų išradėjas Robertas Andersonas pristatė pirmąją elektrinę transporto priemonę pramonės konferencijoje. Ji turėjo vienkartinį akumuliatorių, maitinamą žalia nafta. Jis nebuvo vienintelis išradėjas. Maždaug tuo pačiu laikotarpiu elektromobilius išrado ir vengrų mokslininkas Ányos Jedlik, ir olandų profesorius Sibrandus Stratingh, ir amerikiečių išradėjas Thomas Davenport. Tačiau visos pirmosios šios mašinos dar nebuvo gerai „išdirbtos“, važiavo daugiausia 12km/h greičiu, tik nedideliais atstumais ir jas nebuvo itin patogu valdyti.
  •         1860 metais prancūzų fizikas, vardu Gastonas Plante’as, išrado pirmąją įkraunamą švino rūgšties bateriją elektromobiliams. Tai didžiulis laimėjimas šioje srityje. Tačiau tik 1880-ųjų metų pabaigoje šias baterijas ir elektrinius variklius į visumą „sujungė„ Williamas Morrisonas. Taip atsirado pirmasis modernus elektromobilis.
  •         Vos tik prasidėjus XX amžiui, elektra varomi automobiliai keliuose buvo išties dažnas reiškinys. Visa tai baigėsi, kai prekinis ženklas Ford sukūrė benzinu varomą transporto priemonę. Benzinas tuo laiku buvo geriau prieinamas nei elektra, todėl elektrinės transporto priemonės tapo primirštos.

Elektrinių automobilių kelią būtų galima suskirstyti į kelis istorinius etapus:

  •         ankstyvieji išradimai, 1830 – 1880 metai;
  •         perėjimas prie motorizuotų transporto priemonių, 1880 – 1914 metai;
  •         vidaus degimo variklio atsiradimas, 1914 – 1970 metai;
  •         sugrįžimas vėl prie elektrinių mašinų, 1970 – 2003 metai;
  •         galutinis lūžio taškas, kada elektromobiliai vėl populiarūs rinkoje, kaip niekada anksčiau – nuo 2021 metų.

Partnerio turinys

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: