Organizatorių archyvo nuotr.

Nuo liepos 7 d. Kauno miesto muziejaus Kauno pilies skyriuje (Pilies g. 17), ketvirto aukšto parodinėje salėje pradeda veikti Anatolijaus Michailovo – Klošaro tapybos darbų paroda „Kelias į Edeną“. 

Parodoje eksponuojami paveikslai kalba apie II-ąjį pasaulinį karą Europos žemyne. Paveikslai apima tris laikotarpius: taikus prieškaris, karo baisumai ir sudėtingi pokario metai. Tai labai aktuali tema iki šiol.

Menininko teigimu, jeigu mes neišmoksime iš praeities skausmo, kaip nesielgti žmonijai, gali būti, kad tie karo baisumai gali vėl atsikartoti. Todėl atminkime ir taikiai gyvenkime, neaštrinkime ir taip sudėtingo greitai besikeičiančio šiuolaikinio pasaulio prieštarų. 

Dailininkas Anatolijus Michailovas – Klošaras gimė ir augo Kaune, nuo 1996 m. šiame mieste eksponuoja savo darbų parodas. Nuo 2002 m. pradėjo rengti parodas užsienyje.
2004 m. Klošaras tapo Tarptautinės meno draugijos (pranc. Association d’Art International) nariu, o nuo  2005 m. yra  Prancūzijos asociacijos „Pateikime meną be sienų“ (pranc. Osons L’art Sans Frontieres) narys. Klošaro tapybos darbai buvo eksponuojami Austrijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Belgijoje ir Didžioje Britanijoje.

Pasak menotyrininkės Ugnės Kraulaidytės, Klošaro kūrybos pradžių pradžia buvo netikėta. Įkvėpimą tapyti jis pajuto po sunkios ligos beveik prieš du dešimtmečius. Pradėjęs nuo šventųjų paveikslų, jis ėmėsi iš atminties piešti Laisvės alėjoje matytus įdomesnius veidus, menininkus, bičiulius, valdžios atstovus. Spaudoje kartkartėmis pasirodydavo straipsnių apie tai, kaip boksininkas pasuko į meno pasaulį – dar neatradęs menininko talento, A. Michailovas treniruodavosi bokso ringe, buvo įkūręs Juozo Vinčos bokso studiją vaikams.
Prasidėjo bohemiškas gyvenimas, kelionės po kitas šalis, įsitvirtinimas meno rinkoje. Pirmoji didelė ekspozicija surengta Švedijoje, aktyvus susidomėjimas parodytas Austrijoje, kur meno gerbėjai išpirko visus Klošaro parodos darbus. Išvykęs iš Lietuvos, dailininkas sudalyvavo 21 tarptautinėje parodoje, vienuolika iš jų – personalinės. Kai kuriuos paveikslus įkvepia knygos. Tapydamas Klošaras pasirenka savitą žiūrėjimo rakursą: jis lieka stebėtojas ir į aplink vykstančius dalykus žvelgia ironiškai šypsodamasis. Praeityje ir paprastoje kasdienybėje menininkas pamato juokingų momentų, kuriuos drobėje užfiksuoja potėpių virpėjimu, laisvu improvizuotu piešiniu ir žaismingu spalvų žaižaravimu. Tačiau dažnai už komiškumo kaukės slepiasi rimta situacija. Nors Klošaras remiasi realiais įvykiais ir asmenybėmis, nei jo darbų formoje, nei turinyje realizmo nereikėtų ieškoti. Dailininko siekis – ne atkartoti, o papasakoti. Gyvai, žaismingai, patraukliai. Dėl to hiperbolizuotai išryškinamos kai kurios žmogiškos savybės, silpnybės ir polinkiai, sustabdomos humoristinės scenos. Meilė gyvenimui dailininko paveiksluose susipina su maištu prieš jo tamsumas ir neteisybes… Tai savamokslis tapytojas, atsiskleidžiantis savo netramdomu ir netaupomu veržlumu. Išlaisvėjęs Klošaras pažymi savo darbus tikra ekspresijos jėga.

„ Publika visad gali patenkinti savo poreikius, galėdama džiaugtis KLOŠARO darbais, kurie pribloškia intensyviomis spalvomis, ekspresionistinio stiliaus jėga ir plastišku žinios pateikimu“, – sako Prancūzijos Grenoblio ir Lietuvos Kauno miestų draugijos pirmininkė, dailininkė Anne – Marie REDT.

“Klošaro užmojis yra platus, autentiškas, tiesus (be išlygų) nenuolaidžiaujantis egzistuojantiems diktatams. Jo paveikslai neleidžia būti abejingu, net jeigu kartais jie „trikdo“ žiūrovą. Begalinė gyvybinė energija, kuri trykšta iš pačios širdies jo paveiksluose, prikausto publiką ir verčia pamilti jo meną…”, – teigia Prancūzijos asociacijos „Pateikime meną be sienų“ prezidentas  Michel CAILLUET.

Paroda Kauno pilyje veiks iki rugpjūčio 1 d.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: