Serialo "Lupin" kadras

Filmus ir serialus transliuojančios platformos, pavyzdžiui, „Netflix“, iš esmės pakeitė filmų žiūrėjimo namuose patirtį. Dabar savo mėgstamus filmus ir serialus galime žiūrėti per bet kokį elektroninį prietaisą, tačiau tai dar ne viskas. Naujoji televizijos ir kino platformų era suteikė mums galimybe pamatyti geriausius ne tik savo šalies ar žemyno, bet ir viso pasaulio kino kūrinius, kurie anksčiau nebūtų peržengę sienų ar kalbos barjero.

Sudarėme dešimtuką geriausių serialų, kurie originaliai nebuvo sukurti mums visiems įprasta anglų kalba. Į sąrašą patenka tokie kūriniai, kaip pirmasis Pietų Korėjos serialas „Kingdom“, prieinamas „Netflix“ platformoje. Taip pat siaubą keliantis rusų „Metodas“, visiškai kitoks zombių portretas prancūzų seriale „Sugrįžusieji“ ir be galo įtraukiantis ir iki paskutinės detalės apgalvotas „Money heist“.

10. ,,Lupin“ 2021m. ekranuose pasirodęs serialas ,,Lupin“ yra fiktyvaus personažo – Arsenijaus Lupino įkvėpimas. Prancūzų rašytojo Maurice Leblanc sukurtas personažas vagis – džentelmenas iš romanų, komiksų, spektaklių persikėlė ir į ,,Netflix“ platformą. Čia personažas siekia atkeršyti turtuolių šeimai už neteisingumą prieš jo tėvą.

Prancūzijos džentelmeno vagies, Sherlocko Holmeso ir Jameso Bondo derinys per kelias pastarąsias savaites pavergė „Netflix“ vartotojų vaizduotę. Vos prieš porą mėnesių pasirodęs serialas jau tituluojamas kaip vienu geriausiu 2021 metų ,,Netflix“ serialu. Vadinamasis žiūrovų atradimas pakeri humoro, paslapties, įtampos ir emocijų pusiausvyra, kuri priverčia rūpintis pagrindinio veikėjo kelione.

„Lupin“ – trumpas, kol kas vos penkių serijų serialas prancūzų kalba, kuriam daugelio prognozuojama tapimas pasauliniu lyderiu. Arsène Lupin yra šimtmečio senumo romanų ir apsakymų, kuriuos parašė Maurice’as Leblancas, veikėjas. Tai prancūzų kulto klasika, o Lupino personažas daugybę kartų pasirodė kino ir televizijos adaptacijose visame pasaulyje. Šios naujos personažo atkūrimo dalies, sukurtos šiuolaikinėje Prancūzijoje, veikėjai įkvėpti klasikinės istorijos.

Paslaptingo trilerio istorija prasideda nuo smulkaus ir skolingo nusikaltėlio (Omar Sy), kuris stengiasi susirasti darbą ir užmezga santykius su vaikystės numylėtine Clair (Ludivine Sagnier), su kuria jis turi sūnų Raoul (Etan Simon). Siužeto metu sužinoma, kad pagrindinis veikėjas – Diopas yra Arsène’o Lupino gerbėjas. Su „Lupine“ serijos knygomis berniuką supažindinojo tėvas, senegalietis imigrantas Babakaras. Berniukas užaugo skaitantis Leblanco kriminalinius romanus, kurie jį įkvėpė vaikystės tragedijų metu – mamos ir tėčio netektys. Diopas imasi sužinoti tiesą apie savo tėvą Babakarą (Fargass Assandé), pasiųstą į kalėjimą už vagystę iš turtingos Pellegrini šeimos, kuri jį įdarbino kaip vairuotoją. Kalėjime Babakaras miršta, o nežinomas geradaris – Diopą, dabar jau našlaitis, siunčia į prabangų internatą. Berniukas auga pasiryžęs ištaisyti savo tėvui padarytas skriaudas. Assane’as greitai suburia komandą ir pavogia vėrinį iš aukciono, apsimesdamas ir sargu, ir turtingu verslininku. Šis pradinis apiplėšimas sužadina likusių serijų įvykius, kuriuose Assane’as keršija Pellegrinams už tai, ką jie padarė prieš daugelį metų (tai buvo kaltinimas, dėl kurio Babakaras pasikorė kalėjime).

Serialo epizodai dažnai pateikiami su vaizdais į Assane’o vaikystę, kur mes matome, kaip jis pirmą kartą mokosi įgūdžių, kurie paverčia jį profesionaliu nusikaltėliu. Britų rašytojas George’as Kay’as, taip pat dirbęs BBC filmuose „Killing Eve“ ir „Netflix Criminal“, suteikia serialui skubos jausmą, o kiekvienas epizodas baigiasi nauju atsiskleidimu ir sukelia smalsumą peržiūrėti kitą seriją. Ankstyvieji epizodai sklando pirmyn ir atgal tarp dabarties ir 1995 m., kur regima Diopo kilmės istoriją rodanti, kad jis tikrai gali būti savotiškas teisybės siekiantis superherojus. Komedijos ir įtampos derinyje serialo personažas Diopas – negali palikti abejingų, nes jis neatsiejamas nuo charizmos ir humoro. Diopas seriale yra ir persirengimo meistras, greitai keičiantis įvaizdžius: nuo IT moksliuko iki pagyvenusio vyro. Tai žavinga formulė, kurios pagalba Diopas elegantiškai vėl ir vėl pergudrauja savo priešus.

Intriguojanti literatūrinė istorija paversta serialu – stebinantis malonumas. Leiskite Lupinui pavogti kelias valandas jūsų laiko. (Kamilė Akelaitytė)

9. „Karalystė“ / „Kingdom“ Tai puikus Pietų Korėjos serialas, kurį galima rasti „Netflix“ platformoje. Jo siužetas paremtas internetiniu komiksu „The Kingdom of the Gods“, kurį parašė Kim Eun-hee, o iliustravo Yang Kyung-il. Siužetas sukasi aplink istorinę Korėjos Džiosinų dinastiją keleri metai po Japonų įsiveržimo į tautą. Debiutavęs 2019 metų sausį, serialas greitai subūrė gerbėjų kultą, trokštantį sužinoti, kas bus toliau. Serialą sudaro du sezonai po šešias serijas.

Serialas prasideda kalbomis apie Džiosinų karaliaus mirtį, kuris daugiau nei savaitę nebuvo pastebėtas lauke. Hanyango mieste pasklinda skrajutės, skelbiančios karaliaus mirtį ir reikalaujančios skubiai karūnuoti princą Lee Chang (Ju Ji-hoon). Tačiau žmonės gyvenantys rūmuose tvirtina, jog karalius ne miręs, o paprasčiausiai serga, bet jo negalavimas pavertė jį kažkokia pabaisa. Tuo tarpu pietinės dalies mažo miestelio gyventojai nežiniomis užsikrečia liga, kankinančia karalių ir staiga miršta, tačiau naktį ir vėl prisikelia, tačiau ne žmonių, o zombių, trokštančių žmogienos, pavidalu. Karūnuotasis princas palieka rūmus, kad padėtų žmonėms, bet tada išsiaiškina tiesą apie ligą, susiburia į komandą su gydytoju, paslaptingu kariu ir asmeniniu savo sargybiniu ir bando įveikti nevaldomą ligos plitimą, o tuo pačiu ir sumanius bandymus užimti jo vietą soste.

Serialas gan sudėtingas, bet ir įdomus. Lyg būtų sudėta po truputėlį gėrio iš tokių puikiai žinomų serialų, kaip „Sostų karai“, „Raganius“ ir „Vaikštantys numirėliai“. Jei to nepakanka, jog įtikintume pažiūrėti šį filmą, jame taip pat gausu žiaurų kovų kardais, puikių kostiumų, žmonių, šaudančių ugnines strėles, juokingos romantikos, itin įspūdingų efektų ir, žinoma, puikių aktorių. Be to, šis serialas nėra vien apie zombius, jis parodo įvairias to meto valdymo sistemas ir kaip užsispyrimas bei tiesos nepripažinimas gali privesti prie visiškos katastrofos.

8. „Freudas” /Freud Austrų režisierius Marvinas Krenas garsėja režisūriniu braižu, kuriam renkasi įvairių stilių ir įtakų derinį bei netradicinius požiūrius. Praeitų metų pavasarį režisierius pristatė kitokį žvilgsnį į psichoanalizės tėvą – Zigmundą Froidą.

1890 m. Viena, garsėjanti dekadansu ir žymios visuomenės bedugnėmis, aštuoniose 45 minučių trukmės epizoduose sukuria paslaptingų žmogžudysčių ir politinių intrigų sceną. Serijalui buvo pasirinktas laikotarpis, per kurį nedaug dokumentavo pats Froidas. „Tai yra tas laikas, kurio mes imamės: jaunuolis, kuris jau galvoje turėjo pagrindines psichoanalizės idėjas, bet dar neišdrįso jų suformuluoti”. Froidas sąmoningai sunaikino daugelį savo užrašų – „jis aiškiai norėjo režisuoti biografiją ir sukurti savo legendą“, – sakė M. Krenas

Prahoje ir Vienoje vykęs serialo „Froidas“ filmavimas, kuriame viena svarbiausių Austrijos asmenybių pristatoma visiškai naujoje šviesoje: praėjus beveik 80 metų po psichoanalizės pradininko mirties, istoriškai dokumentuotų detalių fone naujausias Marvino Kreno televizijos projektas analizuoja baudžiamąją bylą iš dalies tikroje, iš dalies išgalvotoje aplinkoje, kuri tampa pagrindinio siužeto įžanga. Čekijos sostinė buvo naudojama kaip filmavimo vieta: Prahos neįgaliųjų ligoninė buvo senosios bendrosios ligoninės Vienoje fonas, kur Zigmundas Froidas dirba gydytojo padėjėju.

Pagrindinio personažo asmenybės paieškos bei siekimas suprasti patį Zigmundą Froidą. Serialo kūrėjai ilgai analizavo Zigmundo Froido asmenybę ir tai, kaip jis yra pristatomas kituose dokumentiniuose filmuose, biografinėse knygose. Jie pastebėjo, kad Froidas yra intelektualo, labai dvejojančio, beveik baimingo žmogaus, gyvenančio mintyse ir knygose, archetipas. Kaip režisierius M. Krenas teigia, kad daug susidūrė su kriptiniais personažais, tačiau „su Froidu turėjome dvigubą požiūrį į šį pasaulį. Šių figūrų analizė čia dar įdomesnė, nes tai vyksta jo akimis. Beveik visi per gyvenimą bendrauja su Froidu, o kaip kino kūrėjas jį sutinki vėl ir vėl.” Šio serialo veikėjas yra šiek tiek provokuojantis – tam reikėjo ir istorijos, kurios pagrindinė koncepcija kilo iš prodiuserio Heinricho Ambroscho, norėjusio sukurti savotišką kriminalinę istoriją. Šiame seriale pagrindinis veikėjas yra prieštaringai vertinama figūra; viena vertus, apdovanota puikiu intelektu bei gebėjimu žiūrėti kam nors tiesiai į akis ir pamatyti jose daugiau, nei norėtų atskleisti atitinkamas asmuo; kita vertus, vaizduojamas kaip ambicingas jaunas profesionalas, eksperimentuojantis su kokainu ir reakciniuose visuomenės sluoksniuose laikomas šarlatanu.

Siekiant geriau suprasti psichoanalizę bei hipnozę, filmavimo grupė kreipėsi į psichoanalitiką bei hipnoterapeutą Juan José Rios, jis yra vienas svarbiausių Froido hipnozės istorijos ekspertų. Filmo kūrėjas, kartu su pagrindiniais aktoriais R. Finsteriu (Z. Froidas), bei E. Rumpf (Fleur Salome) aplankė hipnoterapistą. Nors režisierius ten nuėjo labai skeptiškai nusiteikęs, per labai trumpą laiką profesorius sugebėjo jį užhipnotizuoti: „Aš negalėjau pajudėti, buvo baisu taip prarasti kontrolę.” Labai svarbus šio serialo pradinis kadras: suprasti, kokį galingą instrumentą tuomet Froidas turėjo savo rankose – tam tikru būdu tai tarsi magija. Juan José Rios dalijasi patirtimi: „serialo režisierius su savo komanda pas mane pasirodė tada, kai jie pradėjo ruoštis filmavimams. Jie daug metų tyrinėjo hipnozės ir Froido istoriją. Filmo kūrėjai pasakė: ko mums reikia iš jūsų, yra istorija apie tai, kokių problemų Froidas turėjo, ir kaip mes galime tai parodyti seriale. Mano darbo dalis taip pat buvo parodyti Robertui Finsteriui, kaip daryti hipnozę.” Profesorius Rios taip pat pabrėžia, jog vienas iš dalykų, apie kuriuos serialas privertė susimąstyti, yra netikras proto ir kūno dvilypumas; protas taip pat yra kūnas, todėl „atrodė, kad Froidas seriale bandė atkreipti dėmesį į žmones: kad iš tikrųjų jis gali išgydyti kūną, atkreipdamas dėmesį į protą.” (Indrė Jucytė)

7. „Chiki“ Tai 2020 metų rusų komedinė drama, kurią režisavo Eduardas Oganesianas, kuris kartu su Nastia Kuznetsova ir Antoniu Kolomitsu parašė ir serialo scenarijų. Jame vaidina tokie aktoriai, kaip Irina Gorbačeva, Aliona Mikailova, Antonas Lapenko, Varvara Šmikova ir kiti. Serialą sudaro vienas sezonas su aštuoniomis serijomis.

Serialas „Chiki“ pasakoja keturių merginų – Svietos, Marinos ir Liudkos– iš pietinėje Rusijos dalyje esančio mažo miestelio, istoriją. Merginos dirba viešnamyje, tačiau trokšta kitokio gyvenimo. Viena jų buvusi bendradarbė, kuri paliko viešnamį, jog užkariautų Maskvą, sugrįžta su nauja legalaus verslo idėja – atidaryti nuosavą sporto klubą. Pirmosios serijos gan juokingos, nes stebime, kaip merginos, neturėdamos jokių reikalingų įgūdžių bando įsteigti verslą. Tačiau vėliau suprantame, kaip sudėtinga būti neišsimokslinusia moterimi mažame miestelyje ir kokioje beviltiškoje padėtyje atsiduria merginos, trokštančios laisvės ir švarių pinigų.

Serialas iškelia itin tradicinės ir religinės bendruomenės problemas, moteriškos lyties nuvertinimą bei socialinę nelygybę. Taip pat parodo, kokia stipri gali būti draugystė siekiant bendro tikslo. Šis serialas puikiai tiks žiūrovams, mėgstantiems dramas su komedijos elementais.

6.Kaip parduoti narkotikus internete (greitai)“ / How to Sell Drugs Online (Fast)

Tai vokiečių komedijos ir dramos televizijos serialas, kurį sukūrė Philippas Käßbohreris ir Matthiasas Murmannas. Būdamas save išpažįstančiu „moksliuku“ genijumi, Moritzas tampa sėkmingu prekiautoju tamsiuosiuose interneto tinkluose, tik tuomet, kai pradeda prekiauti įprasta, sena interneto svetaine „MyDrugs“, padedamas savo geriausio draugo Lenny. Nors serialas kupinas gausybės dramų ir išgyvenimų, jis iš tikrųjų paremtas realaus gyvenimo nusikaltimais. Taip, paaugliui iš tikrųjų pavyko tapti vienu didžiausių Vokietijos internetinių narkotikų platintojų.

Pagrindinis veikėjas Moritzas, ne itin patrauklus ir vidutiniškai protingas vėpla, turintis tik vieną iš tėvų, geriausią draugą Lenny (kuriam diagnozuota lėtinė liga) ir draugę Lisa, kuri jį paliko, nes grįžo iš JAV, ir dabar nori atrasti pasaulį, nuspręsti dėl savo ateities, bei skirti laiko savirealizacijai. Norėdama nuslėpti, kad yra nerami dėl savo ateities, ji pradeda, kaip ir dauguma kitų studentų, reguliariai vartoti MDMA, kuriuos jai teikia Danas. Danas yra vienas iš gyvenimo laimėtojų; jis yra iš turtingos šeimos bei puikiai atrodo. Trumpai tariant, Moritzas jį suvokia kaip grėsmę ir kaip priežastį, kodėl Lisa nori nutraukti jų santykius. Serialo metu Moritzas sugalvoja planą susigrąžinti Lizą, pats nusipirkdamas MDMA.

Tai, kas įvyksta, galima nuspėti: jo bandymas žlunga ir jis stengiasi paversti narkotikus pinigais (savo beviltiškam projektui jis netgi susikuria bendrą sąskaitą su Lenny, kuri iš pradžių buvo skirta naujai įmonei, kurią jie planavo pradėti kartu). Moritzas be jokių papildomų veiksmų nusprendžia atidaryti narkotikų parduotuvę „darknet“ tinkle. Tačiau MDMA sandoriai yra tokie geri, kad Moritzas vis dažniau pasirodo esąs geras kapitalistas, kurio verslo sėkmė daro jį dar nesąžiningesniu.

Tikroji istorija

Pagrindinis veikėjo „Kaip parduoti narkotikus internete (greitai)“ veikėjas yra Moritzas, tačiau vaikinas, kuriuo remiantis buvo kuriamas šis personažas, iš tikrųjų vadinamas Maximilianu. 2013 m., būdamas vos 18 metų, Maxas sukūrė internetinę parduotuvę „Shiny Flakes“, norėdamas parduoti narkotikus tiesiog iš savo miegamojo. Dėka savo technologinio išprusimo ir įgūdžių suprasti klientų įpročius, jis sukūrė itin sėkmingą verslą, pavyzdžiui, kaip sėkmingai milijonus eurų kainuojančio Bitcoin. Ir, skirtingai nei šou, Maksas neturėjo draugo, kuris jam padėtų – jis viską padarė pats. Pajamas jis nuslėpė kaip pelną iš internetinio dizaino verslo, tačiau galiausiai policija jį pagavo.

Nors Maxas laikė savo svetainę paslėptą „tamsiąjame internete“, jis padarė porą IRL klaidų, kurios galų gale jį išdavė. Siųsdamas nelegalias siuntas jis nenaudojo teisingo adreso, o kuomet siunta nepasiekė gavėjo, ji negalėjo būti grąžinta siuntėjui, todėl pakuotė gulėjo pašte, kol ji buvo atidaryta, o viduje esantys narkotikai buvo atrasti. Panašių atvejų buvo aplink Leipcigo apylinkes – dar viena klaida, kurią padarė Maxas, nenaudodamas tikslaus adreso, todėl policija pradėjo analizuoti kelių pašto centrų duomenis ir stebėjo stotis. Galų gale jie atrado, kad būtent Maksas siuntė šiuos paketus.

Policija pradėjo tyrimą ir pradėjo pirkti narkotikus iš jo interneto svetainės, taip pat paštu perėmė 40 kilogramų narkotikų. Galiausiai jie pradėjo stebėti Maxo namą ir laukė, kol sumažės pardavimas. Kartą, kuomet vaikinas perdavė narkotikus gyvai, jis susidūrė su policija. Tai supratęs jis įbėgo į savo namus ir bandė sunaikinti kietuosius diskus, tačiau nebuvo pakankamai greitas. Policija jį sulaikė ir konfiskavo 320 kilogramų narkotikų, kurių vertė 4,1 milijono eurų. Maxas buvo teisiamas kaip nepilnametis, todėl už savo nusikaltimus jis gavo tik septynerius metus kalėjimo. Jis atlieka bausmę nuo 2015 m. Maksui leidžiama palikti kalėjimą dienos metu, o išgirdęs, kad jo istorija buvo paversta „Netflix“ šou, jis netgi pasirodė ir filmavimo aikštelėje. (Rugilė Barakauskaitė)

5. „Metodas“ / „The method“ Tai kriminalinis trileris, kurį režisavo Jurijus Bykovas ir Aleksandras Voitinskis, o scenarijų parašė Dimitrijus Ivanovas, Milana Kasakina ir Olegas Malovičkas. Pagrindinius vaidmenis seriale atlieka Konstantinas Kabenskis, Paulina Andrėjava, Kirilas Polukinas, Aleksandras Petrovas ir kiti. Serialą sudaro du sezonai po 16 serijų. Jo istorija paremta tikrais įvykiais, o tam, kad galėtų peržiūrėti kriminalinius seriale vaizduojamų žmogžudysčių įrašus, kūrėjų komandai teko dirbti kartu su policija.

Pagrindinis serialo veikėjas Rodionas Meglinas yra išskirtinis ir paslaptingas žmogus, bet tuo pačiu ir nuostabus inspektorius. Rodionas pripratęs dirbti vienas, kad galėtų išlaikyti paslaptyje savo neįprastus metodus. Jauna, ką tik universitetą baigusi Esenia Steklova trokšta atlikti praktiką pas puikųjį tyrėją, tačiau ji nė iš tolo nesitiki tokių sunkumų, su kuriais susiduria dirbdama su Rodinu. Kartu jie tiria žiauriausius visos kriminalinės Rusijos istorijos nusikaltimus.

Seriale vaizduojamas nusikaltimų, moralės ir teisėtumo pasaulis, susipinantis su įvairiais asmeniniais santykiais bei pamokymais apie meilę, neapykantą, draugystę, atlaidumą, pasirinkimus ir žmogžudystes. Serialas įtraukiantis ir leidžiantis akies krašteliu pažiūrėti į gyvenimą Rusijoje.

4. „Sugrįžusieji“ / „The returned“ Tai prancūzų dramos serialas, kurį režisavo Fabricas Gobertas ir Frederikas Goupilas. Pagrindinius vaidmenis atlieka Anė Konsigni, Klotilda Hesmė, Frederikas Pierotas, Selin Salet ir kiti. Jį sudaro du sezonai, kurie buvo išleisti dviejų metų skirtumu, po 8 serijas.

Pirmojo serialo sezono siužetas vyksta mažame Vašingtono valstijos miestelyje, kuris susiduria su nepaaiškinamu reiškiniu: mirusieji staiga prisikelia, bet ne kaip urzgiantys ar apipuvę zombiai, o paprasčiausiai tokie, kokie buvo mirties dieną. Tačiau patys prisikėlusieji neprisimena savo mirties, o turbūt šiurpiausia tai, kad jie neturi zombiams įprastų atskiriamųjų bruožų. Pavyzdžiui, Kamilė Vinšip buvo irzli paauglė, kuri žuvo, kai ekskursijos metu nuo kelio nuvažiavo mokyklinis autobusas. Dabar, po keturių metų, ji lyg niekur nieko tepasi sumuštinį, kol jos apstulbusi ir sielvartaujanti mama stebi ją su džiugesiu ir baime. Simonas buvo pakeliui į savo vestuves, kai prieš dešimt metų žuvo. Jo tuometinė sužadėtinė dabar ketina ištekėti už kito vyro ir bando įtikinti save, jog jis tik haliucinacija.

Antrame sezone miestelio gyventojai jau prisitaikę prie esamos padėties ir naujos gyvenimo tvarkos, tačiau vis dar neaišku, kokiu būdų prisikėlė numirusieji, kur jie dingo, kas sukėlė potvynį, matytą jau ir pirmame sezone, ir kuo jis susijęs su visais neįprastais reiškiniais. Antrasis sezonas, priešingai nei pirmasis, labiau nagrinėja priežastis ir aplinkybes, o ne gedulą, sielvartą ar kitas emocijas.

Kodėl visa tai vyksta? Ar tai laikina? Ar pavojinga? „Sugrįžusieji“ suteikia itin mažai atsakymų ir bent jau iš pradžių būtent tuo ir sudomina žiūrovą. Šis serialas parodo tai, apie ką visi bent kartą esame pagalvoję: kas būtų, jei bent vienai dienai galėtume vėl pamatyti tuos, kurie iškeliavo anapilin? Serialas perteikia sielvartą ir tai, jog mes niekada nepamirštame tų, kurių netekome, paprasčiausiai blogiausios dienos tampa nebe tokiomis blogomis ir mes gyvename toliau, nuolat juos prisimindami. Tačiau serialas atskleidžia ir kitą, žiauresnę viso to pusę: kadaise mirę serijiniai žudikai ir vėl gali tęsti savo nuodėmingą veiklą, o piktadariai toliau sėti savo blogio sėklą.

3. ,,Dykynė” / “Wasteland” HBO Europe mini serialas ,Dykynė”  – pirmasis didžiausias orginalus čekiškas kūrinys pagrįstas vien tik čekų talentais, kalbančiais jų gimtąja kalba. Štěpán Hulík, knygos ,,Degantys krūmai” autoriaus apibūdintas kaip ,,dramatiška istorija apie vieną mažo miestelio bendruomenę, kurią paveikia keletas paslaptingų ir šokiruojančių įvykių”.

Tai dar vienas sėkmingos vietinės HBO produkcijos pavyzdys. Pasakojjimas meistriškai pina asmeninį, visuomeninį ir ekonominį siužetą, sparčiai besikeičiančioje Europos valstybėje. Premjera sulaukė daugybės žiūrovų ir kino kritikų liaupsių.

Serialas susideda iš aštuonių epizodų, kuriuos prodiusavo du patyrę vadovai: apdovanojimus susižėręs komercijos direktorius Ivan Zachariáš ir kino režisierė Alice Nellis. Zachariáš turi visiškai unikalų erdvės pojutį ir išskirtinį vizualinį stilių, kuris buvo puikiai atvaizduotas ,,Dykynnėje”, o Nellis yra ypatingai patyrusi režisierė kuri puikiai perprato istoriją ir sugebėjo tinkamai nukreipti atktorius reikiama linkme.

Filmuotame mažame miestelyje Šiaurės Bohemijoje, ,,Dykynėje” pasakojama istorija apie anglies kasybos kaimą kuris buvo sunaikintas dėl godumo ir paslapčių. Susidūrę su finansinėmis problemomis, su savo nedidele ir pažeidžiama ekonomika kuri yra prie žlugimo ribos, miestelio gyventojai turi išspręsti sunkią dilemą – ar parduoti savo namus anglių bendrovei, kuri nori gamtinių išteklių po žeme ar nepasiduoti savo beveik beviltiškai situacijai kurioje jie įstrigę.

Visko centre – ambicingas meras, siekiantis bet kokia kaina išlaikyti savo gyvenimo būdą… Tačiau prasideda keisti įvykia. Pirmiausia vietos gyventojai randa mirusius gyvūnus kabančius ant medžių, o tada dingsta ir paties mero dukra. Miestelis pradeda paieškas, tačiau jie ras kai ką kitą nei ieškojo – seniai palaidotas tiesas, ištrauktas iš giliausių ir tamsiausių miško vietų. (Kristina Plečkaitytė)

2. „Pinigų namai“ / La Casa De Papel“

Priklausomybę sukeliantis kriminalinis trileris seka paslaptingų plėšikų gaują ir įtraukia į nusikalstamų įvykių laviną. Serialas prasideda tuo, kad iš pažiūros paprastas vyras su tvido švarku „El Profesor“ (Álvaro Morte), suburia ir įdarbina 8 žmonių komandą, kurioje kiekvienas turi skirtingus įgūdžius. Plėšikų įvaizdį sudaro raudoni kombinezonai ir šiurpios kaukės, sukurtos pagal piktogramos Salvadoro Dali veido pavidalą (įdomu tai, kad šią įspūdingą ir išskirtinę aktorių aprangą protestuotojai nukopijavo ir realiuose politiniuose judėjimuose). Nusikaltėliams reguliariai rengiami užsiėmimai, susiję su veiksmų planais ir strategijomis, bandant išnaudoti visas galimybes ir turėti atsarginį planą. Nusikaltėlių komanda suburiama tam, kad įsilaužtų ir užimtų Ispanijos karališkąją monetų kalyklą (1-2sezonai), o vėliau ir Ispanijos banką (3sezonas) bei „vogtų“ niekam nepriklausančius milijardus. Didelio masto kova tarp vagių, įkaitų ir policijos įneša ir daug chemijos.

Beveik kiekvienas šios istorijos nusikaltėlis pasižymi puikia charizma. Be to, jie pavadinti pasaulio miestų vardais. Čia yra karštakraujė Tokio (Úrsula Corberó), kuri visada sako, kas jos galvoje. Pasipūtęs Berlínas (Pedro Alonso), džentelmeniškasis vagis ir apiplėšimų sumanytojas, kurio ego yra labai aukštas – vis dėlto galiausiai jam sušilsite. „Nairobi“ („Alba Flores“) yra visi organizaciniai įgūdžiai ir motyvacija, tuo tarpu didžiaširdis Denveris (Jaime Lorente) gali pasirodyti ne pats ryškiausias, bet jis vis tiek jus sužavės. Ir tada yra įsilaužėlis Río (Miguel Herrán), kuris negali atsakyti Tokio, nors asmeninius santykius aiškiai draudžia El Professor. Ryškios pagrindinių veikėjų asmenybės artimai susigyvena su jumis ir jų praradimai sujaudina iki širdies gelmių.

Serialo specifika verčia jus patikėti, kad jūs taip pat galėtume suorganizuoti tokio didelio masto apiplėšimą su tinkama įranga ir pasiruošimu. Nepaisant to, kad tai yra „tobula“ apgaulė, vienas dalykas, dėl kurio verta žiūrėti šį serialą, yra žmogaus emocijų, išreikštų per visą serialą, sudėtingumas tiek plėšikų, tiek įkaitų pusėje. Serijos persipina su plėšikų kilmės istorijomis ir jų vidiniais konfliktais, emocijomis ir tuo, kaip jie su tuo susitvarko. Įkaitų pusėje kyla maištai, neapykanta ir meilė (Stokholmo sindromas) savo pagrobėjams ir baimė. Kol plėšikai atlieka savo vaidmenį pastato viduje, Profesorius išorėje žaidžia protinius žaidimus su policija, kol jis sužaidžiamas. Žaidimas yra kruopščiai apgalvotas ir nepaprastai rafinuotas. Ir tada, kai galvoji, kad visas pragaras iširo, netikėtai pasirodo, kad priešų paspęsti sėkmingi spąstai.

Bežiūrint serialą galima netgi šiek tiek išmokti ispanų kalbos. Veikėjai kalba su aštriu žargonu, kurio galite išgirsti tik gatvėse. Pasirinkite subtitrus, net jei mokate ispanų kalbą. Tai yra puikus būdas pagauti visas nešvarias kalbines užuominas, metaforas ir pašaipas, kurias naudojo ir piktnaudžiavo Denveris ir Nairobis. Be to, šių personažų kalbos privers jus juoktis.

,,Pinigų namai“ tapo žiūrimiausiu ,,Netlfix“ serialu ne anglų kalba ir laimėjo „International Emmy“ apdovanojimą dar 2018m. Chaoso kupinas serialas sukelia priklausomybę ir yra adrenaliną skleidžianti pramoga, kuri gali nutirpti pusę jūsų smegenų ir praryti epizodas po epizodo (kas yra geras dalykas pandemijos metu). „La Casa de Papel“ įvykdytas apiplėšimas iš tikrųjų pavogė viso pasaulio žiūrovų širdis.  (Kamilė Akelaitytė)

1. „Dark“ Nors pasakojimai apie antgamtinių galių turinčiuosius jau seniai nieko nebestebina, šios istorijos neabejotinai rado savo nišą kino gerbėjų gretose. Serialas „Dark“, pasirodęs 2017-aisiais, ir savo istoriją jau užbaigęs šiemet – vokiečių sci-fi trileris, pasakojantis apie fikciniame Vokietijos mieste, Windene, pradedančius dingti vaikus. Tai atskleidžia daugybę skylančių santykių, dvigubų gyvenimų ir tamsias praeitis keturių čia gyvenančių šeimų. Atskleidžiama paslaptis, kuri tęsiasi net per keturias kartas.

Pasakojimas pradedamas 2019-aisiais, tačiau skyla į siužeto linijas, vedančias į 1986-uosius ir 1953-iuosius, kurie pasiekiami keliaujant laiku. Kai kurie gyventojai išsigąsta, kad urvų sistemoje, išvystytoje po vietine atomine elektrine, atsirado kirmgrauža. Pirmajame sezone pamažu išaiškėja paslaptys, sukompromituojančios Kahnwaldų, Nielsenų, Dopplerių ir Tiedemannų šeimas. Jų gyvenimai pradeda griūti, kuomet darosi akivaizdu, kad jie susiję su dingstančiais vaikais ir miesto bei miestelėnų istorijomis. Antrajame sezone artimieji ir toliau bando susigrąžinti savo dingusius mylimus vaikus, o istorija tęsiasi kitais metais, paraleliai visose trijose laiko linijose, šalia kurių išsivysto ir dar dvi papildomos, nukeliančios į 2053-iuosius ir 1921-uosius. Paskutiniajame, trečiajame, sezone veikėjams tenka susidurti su prasidedančia apokalipse…

Serialas sulaukė didžiulio pripažinimo ir pasisekimo bei tapo itin mėgstamas žiūrovų ir kino kritikų. Vokietijoje, kurioje ir buvo kurtas, laimėjo daugelį apdovanojimų. Gerbėjams pateikiami išsamūs šeimų giminės medžiai, istorijos planai ir kitos detalės, padedančios užpildyti galbūt atsiveriančias visos istorijos spragas. Serialo kūrimas buvo nutrauktas po trečiojo sezono.

#Reklama: Anglų kalbos kursai intellectus.lt

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: