SISLEY-TERRY RICHARDSON 2003: Brazilijos supermodelis Ana Beatriz Barros įsiamžino Terry Richardson 2003 m. „Sisley“ kampanijoje, kuri sukėlė daug diskusijų, o vėliau buvo uždrausta dėl provokuojančios ir seksualiai atviros reklamos.

Seksas parduoda, tačiau ne visada. Orientuotame į vaizdus mados pasaulyje, tikrai ne paslaptis, kad seksas parduoda. Nuo pat tada, kai atsirado ši industrija, tiek greitosios, tiek aukštosios mados prekės ženklų stenduose seksualumas veržiasi per kraštus. Visuomenei keičiantis, padorumo ribos siaurėjo, o prekės ženklai kūrė dėmesį traukiančias reklamas, kurios išties buvo vertos jas perdaryti.

Tačiau abejones keliančių vaizdų dėka galima lengvai pasiekti savo tikslą (ar keletą) tarp vartotojų, o mados kampanijos, kurios parodo per daug ar nueina per toli, greitai susilaukia visuomenės pasmerkimo. Reklamas reguliuojantys asmenys yra atsakingi už atitinkamų asmenų nubaudimą, esamų reklamų uždraudimą ir sprendžia ar rizikos faktoriuje esančios reklamos neperžengė ribų. Pateikiame Jums daugiausiai diskusijų sukėlusių uždraustų reklamų mados industrijoje sąrašą, kuriose vaizduojama nuo kokaino iki karvės tešmenų ir dar daug visko.

CALVIN KLEIN JEANS

1980 m.15-metė Bruk Šilds pasirodė „Calvin Klein Jeans“ kampanijoje, kurioje sušnabždėjo liūdnai pagarsėjusius žodžius: „Ar žinai kas yra tarp manęs ir mano „Calvin“ kelnaičių? Nieko.“ Po visuomenėje kilusios kritikos dėl akivaizdžiai paauglei peršamo seksualumo, kampanijos reklamas uždraudė „ABC“ ir „CBS“ kanalai.

CALVIN KLEIN JEANS

1995-ųjų „Calvin Klein Jeans“ reklamos kampanija buvo uždrausta dėl provokuojančių jaunų modelių nuotraukų, kurių pasekoje buvo gauta daug pranešimų su kaltinimais vaikų pornografija. Skundų buvo tiek daug, kad Jungtinių Valstijų teisingumo departamentas pradėjo kampanijos tyrimą, kuris galiausiai atskleidė, jog nei vienas modelis nebuvo nepilnametis.

SISLEY

Viena iš daugelio uždraustų „Sisley“ reklamų yra ši, daugybę diskusijų sukėlusi 2001 m. reklama, kurioje modelis Džosi Maran viliojančiai pozuoja su karvės tešmenimis. Reklama buvo kampanijos dalis, kurioje modeliai turėjo pasirodyti įvairiose, rizikingose scenose fermoje ir turėjo perteikti „natūralistinį gyvenimą ir kaimo aplinką, eksperimentuojant su iššaukiančiu modelių elgesiu ir ironiškai užsimenant apie gamtą ir natūralų erotiškumą,“ skelbė prekės ženklas.

YVES SAINT LAURENT

Tomui Fordui bendradarbiaujant su „YSL“ buvo sukurta ši liūdnai nuskambėjusi „Opium“ kvepalų reklama, kuri vėliau susilaukė beveik 1000 skundų ir buvo uždrausta. Modelis Sofi Dal, kurios stilių sukūrė Kerin, pozavo taip, tarsi „kviestų suartėti seksualiai ir reklama buvo neskirta pamatyti vaikams,“ sakė Reklamos standartų tarnyba.

 

GUCCI

Savo viešpatavimo metu „Gucci“, niekada seksualumo nesigėdijęs Tomas Fordas sukūrė daugybę prieštaringų reklamų (prie kurių šiek tiek prisidėjo ir Kerin). Tikriausiai vienoje žinomiausių mados reklamų istorijoje, 2003 m. Fordas sujungė savo jėgas su fotografu Mario Testino ir sukūrė fetišo įkvėptą „Gucci“ reklamų seriją. Ši nuotrauka, kurioje iš modelio Karmen Kass gaktos plaukų suformuota „Gucci“ prekės ženklo „G“ raidė, buvo akimirksniu uždrausta visame pasaulyje.

SISLEY

Ši 2007 m. „Sisley“ reklama buvo uždrausta dėl narkotikų vartojimo vaizdavimo ir pagražinimo, atsižvelgiant tiek į drabužių padėtį nuotraukoje, tiek į modelių išvaizdą.

TOM FORD

Ši 2007 m. Tomo Fordo kurta vyriškų kvepalų reklama dėl hiper seksualumo buvo greitai uždrausta Italijoje.

AMERICAN APPAREL

Nors ši 2009 m. reklama anot JAV neperžengė seksualumo ribų, Jungtinėje Karalystėje ji buvo uždrausta po to, kai sulaukė daugybės skundų dėl 23 m. modelio, kuri atrodė jaunesnė nei 16 m.

MIU MIU

2011 m. „Miu Miu“ reklama, kurioje pozavo populiarėjanti aktorė Heili Steinfild, buvo uždrausta visoje Jungtinėje Karalystėje. Toks sprendimas priimtas po to, kai buvo gauta daugybė skundų dėl verkiančios ir sėdinčios ant bėgių 14-metės merginos, motyvuojant tuo, kad tai vaizduoja „vaiką pavojingoje situacijoje“.

BENETTON

Motininė „Sisley“ kompanija „Benetton“ yra sukūrusi daugybę prieštaringai įvertintų reklamų, kurių tikslas dažnai mesti iššūkį žmonių suvokimui. Nors nuotraukoje vaizduojamas tikras įvykis, ši popiežiaus Benedikto XVI ir imamo šeicho Ahmedo el Teyebo nuotrauka, kurioje jie bučiuojasi, buvo pasmerkta Vatikano ir uždrausta praėjus vos kelioms valandoms nuo paviešinimo. „Benetton“ „Unhate“ kampanija taip pat pabrėžė AIDS įtaką ir smurtą namuose, o būtent ši nuotrauka buvo traktuojama, kaip painiojanti brolišką ir seksualinę meilę.

MARC JACOBS

2011 m., „Marc Jacobs“ „Oh, Lola!“ kvepalai pasirodė su reklamos kampanija, kurioje pozavo tuo metu dar 17-metė Dakota Fanning. Reklama Jungtinėje Karalystėje buvo uždrausta dėl nepilnametės aktorės pateikimo seksualiai, kadangi tam tikroje vietoje laikė gėle puoštą kvepalų buteliuką. Tokią pretenziją Fanning ir Džeikobsas bandė viešai užginčyti.

DIESEL

2011 m. „Diesel“ „Be Stupid“ kampanija Jungtinėje Karalystėje buvo uždrausta po to, kai Reklamos standartų tarnyba argumentavo, jog ji „nepadori ir ją gali pamatyti vaikai ir padaryti jiems blogą įtaką.“ „Diesel“ nesutiko su draudimu, bet buvo priversta jo laikytis.

AMERICAN APPAREL

2016 m., likus trims metams iki bankroto paskelbimo, „American Apparel“ paviešino šią reklamą, kurioje be apatinių pozuoja jų darbuotoja ir, kuri dėl nuogumo vėliau buvo uždrausta Jungtinėje Karalystėje.

MIU MIU

Ši 2015 m. „Miu Miu“ reklama buvo uždrausta dėl visuomenės pasipiktinimo jauna modelio išvaizda, pagrindžiant tai „nederamu seksualiniu modelio pateikimu“. Vėliau „Miu Miu“ pateikė įrodymus, kad modelis Mija Got buvo 22 m. amžiaus, tačiau draudimas vis tiek nebuvo atšauktas.

SAINT LAURENT

Hedi Slimane „Saint Laurent“ 2015 m. pavasario/vasaros kolekcijos reklamas uždraudė Reklamos standartų tarnyba argumentuodama tuo, kad 18-metė Kiki Willems pozavo „nederamai“ ir tai pabrėžė jos liekną sudėjimą. Ši prieštaringa reklama smogė Paryžiaus mados namams, kadangi netrukus Prancūzijos parlamentas paskelbė įstatymą, draudžiantį dirbti su per lieknais modeliais.

GUCCI

Jungtinės Karalystės Reklamos standartų tarnyba uždraudė 2016 m. „Gucci“ „Cruise“ kampanijos nuotraukas dėl „nesveikai lieknų“ modelių. „Gucci“ argumentavo, kad nėra subjektyvu spręsti apie modelių sveikatą, kadangi nuotraukose visiškai nesimatė kaulų. Nepaisant to, draudimas galiojo ir toliau.

 

DOLCE & GABBANA – SPRING/SUMMER 2007

Ši prieštaringa „Dolce & Gabbana“ kampanija susilaukė itin aršios kritikos ir pasmerkimo. Vos tik Ispanijoje pasirodžius Alesandros Ambrosio nuotraukai, kurioje ji apsupta keturių vyrų, ši buvo uždrausta plačiai pasaulyje. Toks sprendimas priimtas dėl vaizdų, asocijuojamų su prievarta, kurią matomai norima perteikti nuotraukoje.

#Reklama: SEO ir reklama internete https://seopaslaugos.com/internetine-reklama-privalumai-trukumai/

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: