Arnoldas Šileika / Algimanto Kalvaičio nuotr.

Lietuvos inžinerinės pramonės įmonės darbo jėgos dairosi ir užsienyje. Nors užsieniečių įdarbinimas yra sudėtingas ir ilgalaikis procesas, tačiau inžinerinės pramonės įmonėms kartais nelieka kito pasirinkimo.

„Mūsų siekis yra įdarbinti kuo daugiau Lietuvos piliečių. Tačiau dabartinė rinkos situacija, kada trūksta aukštos kvalifikacijos darbininkų, ypač suvirintojų ir laivų korpusų surinkėjų, verčia mus ieškoti specialistų užsienio šalyse. Pavyzdžiui, Ukraina turi tokių darbininkų, todėl didžioji dauguma atvykstančių įsidarbinti yra būtent iš šios valstybės. Šiuo metu savo įmonėje turime apie 100 pagal darbo sutartį dirbančių ukrainiečių“, – pasakoja vienos didžiausių inžinerinės pramonės įmonių grupių Lietuvoje AB „Vakarų laivų gamyklos“ generalinis direktorius ir LINPRA prezidiumo narys Arnoldas Šileika.

Inžinerinės pramonės įmonės pajėgios pagaminti ir eksportuoti net 3 kartus daugiau produkcijos, tačiau dėl specialistų trūkumo to padaryti negali. Šios srities atstovų teigimu, užsieniečių įdarbinimo procedūrų tvarkos supaprastinimas prisidėtų prie inžinerinės pramonės specialistų Lietuvoje trūkumo mažinimo bei šalies konkurencingumo ir eksporto srautų didinimo. Lietuvos verslas užsakymus dažnai laimi, tačiau konkurencija dėl kvalifikuotos darbo jėgos, deja, pralaimi. Todėl ypač aktualus yra trumpalaikis įdarbinimas. Dėl inžinerinės pramonės specialistų Lietuva labiausiai konkuruoja su savo kaimynėmis – Lenkija, Latvija, taip pat Estija.

Inžinerinės pramonės įmonės jau ne pirmus metus jaučia didelį darbuotojų poreikį. „Demografiniai pokyčiai, nepakankamas jaunimo pasirengimas darbui įmonėse ir ne visuomet poreikius atitinkantis profesinis švietimas – tai tik kelios priežastys, kodėl inžinerinės pramonės sektoriuje ilgainiui susiklostė tokia situacija. Lietuvoje inžinerinės pramonės sritis stabiliai auga jau beveik 10 metų, šiame sektoriuje dirba apie 31 tūkst. darbuotojų. Šviečiame visuomenę, jaunuoliams pasakojame apie geras šios srities perspektyvas, tačiau turi praeiti laiko, kol situacija pasikeis,“ – teigia LINPRA direktorius Gintaras Vilda.

Arnoldas Šileika sako, kad šiuo metu AB „Vakarų laivų gamyklos“ įmonių grupei labiausiai trūksta suvirintojų, laivų korpusų surinkėjų, laivų sistemų ir įrengimų montuotojų. Taip pat nuolat ieškoma IT specialistų ir gamybos vadovų. Vidutinis mėnesio darbuotojo atlyginimas šioje įmonėje siekia 1 300 eurų, o vadovų ir specialistų – 1 810 eurus. Įmonė nuolat investuoja į darbuotojų motyvaciją, kūrybiškumą ir tobulėjimą.

„Buvo laikotarpis, kai galimybės dirbti inžinerinės pramonės sektoriuje buvo nuvertintos, todėl dabartinėje švietimo sistemoje techninės pakraipos specialybės pralaimi. Inžinerinės pramonės sektoriaus įmonės ir aukštosios mokyklos Lietuvoje turėtų suteikti kuo daugiau informacijos jaunimui. Tai turėtų būti daroma kuo anksčiau, o ne paskutiniais studijų metais“, – problemos sprendimą siūlo A. Šileika.

Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija (LINPRA) – Lietuvos inžinerinės pramonės ambasadorė. Ji tarptautiniu ir nacionaliniu lygmeniu atstovauja metalo gaminių, mašinų ir įrangos, prietaisų, elektrotechnikos ir elektronikos, plastikų ir gumos pramonės sektorių įmonių interesus. Įkurta 1993 m., Asociacija šiandien vienija 84 narius.

Rekomenduojame

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt

 
Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: