Kauniečiams ilgus metus prasti miesto keliai pridarydavo problemų –greitas stabdymas pastebėjus naują duobę, manevravimas apvažiuojant kitą ne tik padidindavo kuro sąnaudas, atimdavo laiko, bet kartais ir kainuodavo remonto paslaugas servisuose. Tuo tarpu Jungtinėje Karalystėje netolimoje ateityje naujo tipo keliai gali išspręsti vieną didžiausių tam tikrų automobilių problemų…
Anglijos Greitkelių ir Transporto Ministerijos ministras Andrew Jones‘as praneša, kad pradedami dinaminės bevielės energijos perdavimo (dynamic wireless power transfer arba dwpt) technologijos bandymai. Tai yra dalis „elektrinių greitkelių“, o minėtieji automobiliai, žinoma – elektromobiliai ir hibridai. Ši technologija – tai keliai, kurie gali pakrauti elektromobilį jį bevairuojant. JK vyriausybė planuoja paleisti dwpt bandymus po viešųjų pirkimų vėliau šiais metais, numatoma jų trukmė – 18 mėnesių. Bandymų metu bus įtaisyti automobiliuose bevielė įranga ir testuojami po keliu įrengta įranga. Tolimesnės/platesnės bandymo detalės bus paskelbtos sėkmingai radus rangovą.
Jei bandymai pavyktų ir technologija pradėtų veikti Britanijos greitkeliuose, tai revoliucinuotų didelių atstumų elektromobilių keliones. Toks automobilis kaip pilnai pakrautas BMW i3 gali nuvažiuoti 130 kilometrų, jo konkurentas Nissan Leaf – 135 kilometrus. Užtektinai trumpoms kelionėms, bet ne ilgesnėms išvykoms iš taško A į B ir atgal. Sustojimas greitkelio šalikėlėje valandų valandoms įkrauti savo 4 ratų tikrai neprisideda prie džiaugsmo tausojant Žemę. Baterijų įkrovimas važiuojant nesustovinėjant yra vienas iš geresnių dalykų, kurių galima būtų tikėtis iš metų elektros inžinerijos praktikos. Lietuvoje šiuo metu yra apie 21-ną visiems prieinamų elektromobilių stotelių: Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje, Elektrėnuose ir Varėnoje.