Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Dažnai girdime skundus, kad norintys įsigyti lėktuvo bilietus yra apgaudinėjami, jiems pateikiama netiksli informacija apie bilietų kainą. Pigių skrydžių bendrovės imasi įvairių reklaminių triukų, kad pritrauktų žmones, tačiau kartais nutyli apie tam tikrus mokesčius, kurie yra netiesiogiai susiję su skrydžiu.

Būtina atkreipti keliautojų dėmesį į šiuos rinkodaros triukus ir paaiškinti, iš ko susideda lėktuvo bilieto kaina.

Pirmiausiai reiktų paaiškinti, kaip organizuojamas skrydis. Lėktuvai, kurie priklauso vežėjui arba yra nuomojami paprastai stovi specialioje lėktuvų bazėje. Tokią bazę Kaune turi Ryanair kompanija. Iš bazės lėktuvas skrenda vienu iš maršrutų, o tada keičia kursą ir pradeda skraidyti kitais maršrutais. Per dieną lėktuvas gali atlikti keletą skrydžių ir nuskristi į kelias šalis ir grįžti atgal.

Lėktuvo įgula gali pasikeisti tam tikrame tarpiniame oro uoste. Lėktuvas nusileidžia iš bazės į pirmąjį oro uostą. Čia vežėjams tenka susimokėti specialias oro uosto rinkliavas už nusileidimą, stovėjimą, bagažo krovimą, kuro pylimą ir net išskridimą. Šiais mokesčiais yra apmokamas oro uosto personalo darbas ir naudojama įranga. Tai vežėjo išlaidos, kurias jis perkelia į lėktuvo bilieto kainą.

Lėktuvas yra varomas specialiu kuru. Kuo daugiau bagažo, tuo lėktuvas yra sunkesnis, ir kuro reikia daugiau pakilimo ir nusileidimo metu. Keleiviams yra pritaikomas specialus kuro mokestis, siekiant subalansuoti išlaidas kurui.

Skrydžio metu lėktuve dirba du pilotai ir keli skrydžių palydovai bei palydovės, kurių darbas – aptarnauti keleivius. Jiems turi būti mokamas atlyginimas. Lėktuvo eksploatacija taip pat kainuoja, tad visos išlaidos suformuoja skrydžio kainą. Paprastai skrydžio kaina yra reklamuojama labiausiai.

Nusileidžiant iš oro vežėjų bendrovės taip pat reikalaujamas nusileidimo mokestis, kuris taip pat įtraukiamas į lėktuvo bilietų kainą.

Oro uostai turi savo rinkliavą keleiviams. Kadangi keleiviai apie 2 valandas naudojasi laukiamuoju, tualetais, kitomis oro uosto paslaugomis (bagažo priėmimas ir apsauga, informacijos suteikimas ir t.t.), visiems jiems taikomas fiksuotas oro uosto mokestis. Jis į bilieto kainą neįeina, tačiau turi būti sumokėtas. Vienos skrydžių bendrovės šiuos mokesčius palieka susimokėti pačiam keliautojui atvykus į oro uostą, kitos – šiuos mokėjimus surenka pačios.

Dar vienas svarbus mokesti keliautojui yra atsiskaitymo metodo apmokestinimas. Nors bankinis pavedimas keliautojui kainuoja 0,8-1,4 lito vedant iš lietuviškų bankų, pigių skrydžių bendrovė ima papildomus mokesčius už apmokėjimo administravimą. Taip visa kelionė pabrangsta dar daugiau nei dešimčia litų.

Gali būti imamas ir rezervacijos internetu mokestis už tai, kad bilietus užsakinėja internetu.

Bagažo mokestis yra pats svarbiausias keliautojui. Pigių skrydžių bendrovės skatina važiuoti su tam tikrų išmatavimų rankiniu bagažu, kuris dedamas virš kėdžių. Leidžiamas svoris – 5-10 kilogramų. Už didesnį bagažą tenka susimokėti papildomai. Kartais būna tokių situacijų, kad bagažo mokestis yra didesnis, nei skrydžio kaina.

Visa tai sudėjus paaiškėja, kad lėktuvo bilietai nėra jau tokie ir pigūs, kaip reklamuojama.

Kodėl taip klaidinami vartotojai? Pasirodo, keliautojai nėra klaidinami specialiai. Reklamose dažniausiai pateikiama skrydžio kaina, kuri gali būti ir 1 litas dėl tuo metu vykdomos specialios akcijos. Visi kiti mokesčiai yra paprasčiausiai nutylimi ir neakcentuojami iki pat rezervacijos proceso. Jie išaiškėja rezervuojant bilietą internetu, ir nuvykus į oro uostą. Taip kelionė iš Kauno oro uosto į Londoną kainuoja ne vien tik 50 litų už skrydį, bet ir sumokami papildomi mokesčiai. Tada iš 50 litų kelionės kaina virsta ir 200 litų.

Rekomenduojama keleiviams ypač atidžiai pasiskaityti visas taisykles ir išsiaiškinti visas paslėptas sąlygas, nes pigių skrydžių bendrovės apie juos specialiai neinformuoja. Tai jų rinkodaros strategija, dėl kurios jie gali organizuoti tokius pigius skrydžius ir dar uždirbti milijoninius pelnus.

Maža kaina yra jų rinkodaros strategija, todėl nuolatos randama būdų, kaip pristatyti savo pasiūlymą taip, kad vartotojas susidomėtų. Ar papildomų išlaidų nutylėjimas yra melas? Ši dilema nėra griežtai įteisinta, tad vietos įvairioms spekuliacijoms yra pakankamai. Pirkdami lėktuvo bilietus būkite labai atsargūs ir stenkitės kaip įmanoma daugiau sužinoti apie visus mokesčius, kad galėtumėte įvertinti galutinę kelionės kainą.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: