Nuo pat ankstyvo liepos 1-osios ryto, kauniečius pasitiko naujovė, į viešąjį transportą nuo šios dienos – tik pro priekines duris. Pirmiausiai į akis krenta ant priekinių durų užklijuotas lipdukas su mėlyna rodykle (ant likusių raudoni) ir užrašais – tik įlipti ir vairuotojas-kontrolierius.
Dažnas dar bando lipti ir pro vidurines ir galines duris, bet greit paseka kitų pavyzdžiu ir išsirikiuoja prie priekinių – mėlynu lipduku pažymėtų durų.
Visas procesas vyksta gana greitai. Keleiviai popierinius bilietukus įlipdami pažymi prie vairuotojo, elektroninius – ten pat, užtenka priglausti jį prie komposterio ir pasigirsta garsas bei užsidega žalia lemputė, tad tiek vairuotojui, tiek keleiviui aišku, jog elektroninis bilietas galioja.
Keleiviai smalsūs – klausia vairuotojo, nuo šiol dar ir kontrolieriaus, kur pažymėti popierinį bilietuką, nes dauguma pripratę, jog šių komposteris – transporto priemonės viduryje, vos tik įlipus pro vidurines duris (plačiausias). Pasitaikė ir klausimų, kur galima susimokėti už važiavimą.
Žmonės geranoriški, kalbina vairuotojus, anot vieno jų, už papildomą kontrolieriaus darbą – 4 lt per dieną papildomai prie algos.
Visgi, ne visi tokie geranoriški, žmones dabar išleidžiami tik tada, kai į transporto priemonę pro priekines duris sulipa keleiviai, tad ne vienas buvo pasipiktinęs, kodėl reikia laukti. Lygiai ta pati situacija būdavo, kuomet į viešąjį transportą įlipdavo kontrolė ir išleisdavo keleivius tik tuomet, kai visi patikrinti.
Ne visi rodo ar žymi bilietukus, čia vėlgi priklauso nuo vairuotojo, vienas atlaidesnis ar nepastebi, kitas itin atkaklus ir troleibusas nevažiavo tol, kol visi nepažymėjo bilietukų.
Išvados: pinigų surinkimas iš keleivių turėtų padidėti, tačiau to kaina – papildomai gaištamas laikas ir keleivių pyktis. Tai pašalinti galima tik būnant geranoriškais ir supratingais tiek su vairuotoju, tiek su vieni kitais. Tad būkime supratingi.
Trumpas vaizdo siužetas apie tai, kaip elgtis įlipus į viešojo transporto priemonę: