pixabay.com archyvo nuotr.

Lietuvos keliuose važinėja per 2 mln. lengvųjų automobilių, ir būtent lengvieji automobiliai sudaro didžiąją dalį – apie 89 proc. – šalies automobilių parko. Tačiau fiksuojama, kad apie 80–90 proc. į mūsų šalį įvežamų ir čia pirmą kartą įregistruojamų lengvųjų automobilių yra naudoti. Prieš kelerius metus buvo pateikta statistikos duomenų, kad vos apie 6 proc. vairuotojų važinėja ne senesniais nei 5 metų automobiliais. Tuo tarpu 2018 m. perkamiausi išlieka apie 3000 eurų kainuojantys bei daugiau nei prieš 10 m. (dažniausiai – 15 m.) pagaminti automobiliai. Tad akivaizdu, kad lietuviai ir toliau mielai pirks bei važinėsis nebe naujais automobiliais.

Vienas geriausių būdų sužinoti automobilio istoriją – tai VIN patikra specializuotose svetainėse. O ką dar svarbu įvertinti? Dalijamės vertingais patarimais, kaip, renkantis naudotą automobilį, pastebėti jo trūkumus.

Kruopštus kėbulo įvertinimas

Perkant ne patį brangiausią naudotą automobilį naivu tikėtis, kad ant jo nebus nė menkiausios rūdelės. Tačiau pirmiausia korozijos padariniai pasimato ties ratų arkomis, šiuo atveju – galinėmis, ties slenksčiais ir apžiūrinėjant dugną. Kartais net skelbimo tekste nurodoma, kurios konkrečiai automobilio dalys yra paveiktos korozijos, tačiau net ir tokiu atveju automobilių ekspertai pirkėjus ragina būti budrius. Kai kurie, skelbime nenurodantys informacijos apie rūdis pardavėjai gali būti labai išradingi: automobilių defektus slėpti po užrašais ar lipdukais, sugalvoti ir kitų gudrybių, tad šiuos trukdžius, neleidžiančius nuodugniai apžiūrėti automobilio, reikėtų pašalinti.

Taip pat kai kurie trūkumai gali būti šalinami dažais: jei atspalviai tarp greta esančių kėbulo dalių nesutampa, galima įtarti perdažymą.

Geriausias indikatorius – salonas

Norint įvertinti ne tik automobilio būklę, bet ir sužinoti, kiek kruopščiai jis buvo prižiūrimas, reikėtų apžiūrėti automobilio saloną. Pirmiausia ekspertai ragina įvertinti pavarų svirtį bei vairo būklę – jei vairo ir pavarų svirties oda (ar kitos medžiagos, iš kurių jie pagaminti) nusidėvėjusi, suskilusi, labai prastos būklės, gal automobilis nebuvo tausojamas. Bet kur kas blogiau, jei vairas ir pavarų svirtis atrodo kaip nauji – dėl labai stipraus nusidėvėjimo paprasčiausiai jie buvo pakeisti.

Kiek daug važinėta jus dominančiu automobiliu, parodys ir jo sėdynės: jei jos – labai stipriai nutrintos, didelė ir automobilio rida, nesvarbu, kad pardavėjas mini santykinai nedidelę ridą. Apie didesnę, nei deklaruojama, ridą gali liudyti ir prastokai atrodantys pedalai.

Reikėtų užvesti automobilį bei pažiūrėti, kokia padėtis prietaisų skydelyje: ar nedega tos lemputės, kurios neturėtų degti? Patikrinkite ir visus jungiklius.

Svarbu patikrinti, kaip atsidarinėja langai, ypač jei jie elektriniai, antraip teks juos remontuoti, o įsigijus naudotą automobilį ir taip papildomų išlaidų lauks nemažai.

Pakelkite ir automobilio kilimėlius – ar čia nedrėgna? Drėgmė liudija apie prastą dugno būklę arba kitus gedimus, dėl kurių į automobilio saloną patenka vandens.

Dar pravers patikrinti, ar veikia šildymo bei kondicionavimo sistemos.

Nuplautas variklis – pavojus

Jei automobiliui – keliolika metų, o variklis atrodo kaip naujas, veikiausiai pardavėjas jį plovė. Variklį automobilių pardavėjai imasi plauti norėdami paslėpti, jog tarpinės yra nesandarios. Norint pašalinti šį trūkumą, ateityje taip pat gali tekti nemenkai pakratyti piniginę.

Pažiūrėkite, ir kokios spalvos išmetamosios dujos: jos turi būti pilkos, bet ne juodos ar mėlynos. Pastebėjus juodas dujas galima įtarti apie gendančią kuro tiekimo sistemą, melsvas – alyvos perteklių degimo sistemoje.

Nuodugniai reikėtų apžiūrėti ir buferį, įvertinti aušinimo sistemos būklę bei nepamiršti nusirašyti ar nusifotografuoti kėbulo numerio, kad prireikus galėtų būti atliekama VIN patikra.

Ir, pabaigai, būtinai pavažiuokite

Įvertinus kėbulo ir salono defektus dar tikrai negausite garantijos, kad automobilis – vertas dėmesio. Didžiausias jo problemas galima pastebėti tik išvažiavus į kelią, tad nepabijokite ir daugiau „paspausti“.

Važiuojant neturėtų girdėtis jokių bumbsėjimų, stuksenimų ar kitų garsų. Labai svarbu – net ir vos prilaikant vairą, automobilis neturėtų mestis į šoną. Tiesa, šį trūkumą galima sieti ir su padangų būkle, bet tai gali liudyti apie prastą geometriją. Jei stabdydami jaučiate virpėjimą, pats metas keisti šio automobilio stabdžių diskus.

Ir jei visi šie dalykai neužklius, pabaigai nepamirškite pasirūpinti VIN patikra: sugaišite nedaug laiko ir gausite daug patikimos informacijos, padėsiančios galutinai apsispręsti.

Reklama: https://www.trafic.lt/visos-prekes/akumuliatoriai

Užsakymo Nr. KMC180105

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: