Siekiant supažindinti auditoriją su kaimyninių šalių kino filmais ir jų kūrėjais, festivalis Kino pavasaris pristatė naują konkursinę programą „Baltijos žvilgsnis“, kurioje – 11 filmų, sukurtų Baltijos jūros regiono šalyse. Vienas jų, rusų režisieriaus Aleksėjaus Fedorčenko „Revoliucijos angelai“ („Ангелы Революции“), pasakoja apie sovietų misiją Sibire, siekiant supažindinti tenykščius gyventojus su tuometine sovietų kultūra.
1934-ieji. Valdžia – neseniai iškilusios Sovietų Sąjungos vadovo Josifo Stalino rankose, tačiau Sibire įsikūrusios pagoniškos tautos vis dar tiki savo dievais ir naujos valdžios nepripažįsta. Siekdami bet kokia kaina palenkti savo pusėn Sibiro gentis, valdžios atstovai į šiaurę siunčia tautos didvyrę, mūšio lauke jau ne kartą pasižymėjusią Poliną su misija supažindinti pagonis su sovietų kultūra. Moteris suburia spalvingą menininkų kompaniją ir visi drauge jie išvyksta į Sibirą, tačiau, susipažinę su tenykščių genčių atstovais, misionieriai suvokia, kad kultūrinė misija galbūt nebus tokia paprasta, kaip jiems atrodė.
Kino filmo „Ангелы Революции“ kadras
Nors teigiama, jog filmas „Revoliucijos angelai“ yra pagrįstas tikrais įvykiais, tikrovišku realybės vaizdavimu šis kūrinys nepasižymi. Rusų režisierius Aleksėjus Fedorčenko kino gurmanams žinomas kaip eksperimentinių filmų kūrėjas – jo filmai „Pirmasis žmogus mėnulyje“ (“Первые на Луне“) ir „Tylios sielos“ („Овсянки“) tapo Venecijos kino festivalio žiūrovų favoritais ir sulaukė kritikų liaupsių dėl savito įvykių vaizdavimo, ironiškos visuomenės kritikos ir aktualių temų nagrinėjimo.
Kino filmo „Ангелы Революции“ kadras
Su „Revoliucijos angelais“ A. Fedorčenko tęsia savo kūrybos tradicijas. Filmą galima pavadinti avangardiniu dėl gausaus teatrinių elementų naudojimo ir pasirinktų neįprastų raiškos priemonių. Kiekvienas herojus – unikalus ir pristatomi jie labai savitai, kartais netgi ironiškai pašiepiant sovietinę santvarką, filmo veiksmui staiga peršokant į praeitį ar ateitį. „Revoliucijos angeluose“ netrūksta ir absurdo elementų, smagių situacijų. Kartais net galima suabejoti, ar ne „Viasat komedijų“ programos filmą matai ekrane. Nuostabu tai, jog tokiu būdu režisierius pasirinko pateikti tikrai ne pačią lengviausią ar linksmiausią temą – dviejų kultūrų susidūrimą ir norą primesti kitam savo tradicijas ir įsitikinimus.
Verdiktas: 8/10
Nors „Revoliucijos angelų“ kino šedevru nepavadinsi, šis filmas – labai įdomaus ir unikalaus požiūrio į stalinizmo laikus meninė išraiška. Kūrinys patiks pasiilgusiems kitokio kino, neabejingiems avangardui ir visiems Aleksėjaus Fedorčenko ir jo išskirtinės kūrybos gerbėjams.