Ketvirtadienį Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas susitiko su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių katedros vedėju Alfredu Laurinavičiumi ir šio universiteto Kelių katedros profesoriumi Donatu Čygu. Šis universitetas siūlo savo paslaugas atliekant gatvių kokybės tyrimus.
VGTU veikia mokslo laboratorija, kuri atlieka gatvių kokybės tyrimus. Pagal Europos Sąjungos reikalavimus lėšos gatvėms remontuoti iš Kelių priežiūros programos skiriamos tik tada, kai iš anksto yra parengtas gatvių taisymo prioritetinis projektas.
Šie projektai nėra pigi paslauga, tačiau netrukus ateis laikas, kai ir Lietuvoje lėšos bus skiriamos tik turint tokius projektus.
Gatvių tyrimo kaina priklauso nuo to, ar sukaupti duomenys, kada ir kaip gatvė buvo remontuota. Jeigu tokių duomenų nėra, gatvę daugelyje vietų reikia gręžti, tuomet ir kaina kinta.
Tada, kai VGTU specialistai atlieka tyrimus, rengiama dokumentacija ir kreipiamasi dėl lėšų gavimo iš Kelių priežiūros programos. VGTU mokslininkai tokius tyrimus atliko Vilniuje.
Kaune yra 910 kilometrų gatvių. Trečdaliu jų važinėja visuomeninis transportas, todėl pasitarime buvo kalbėta, kad tyrimus pirmiausia būtų galima atlikti šiose gatvėse.
Tokius projektus, remdamasi atliktais tyrimais, tvirtintų miesto taryba. Tuomet tarybos nariai matytų, kurios gatvės prasčiausios būklės, kurias reikia remontuoti prioritetine tvarka ir nekiltų klausimų, kas šioje gatvėje gyvena, kokioje gatvėje duobių daugiau.
Iki šiol remontuotinų gatvių sąrašus pristatydavo atitinkamų skyrių ir seniūnijų specialistai. Gatvių kokybė dabar nustatoma pagal esamų duobių skaičių.
Išklausius mokslininkų pasiūlymus, bus nagrinėjama, kokia ir kelių metų informacija apie gatvių būklę yra sukaupta savivaldybėje.
Danutė Marcinkevičienė