Organizatorių archyvo nuotr.

Mažoji bendrija (MB) – viena populiariausių verslo formų Lietuvoje. Verslininkai ją dažnai renkasi dėl lankstumo, paprasto steigimo proceso ir paprastesnės apskaitos. Vis dėlto būtent MB apskaita daugeliui pradedančių verslininkų kelia daugiausiai klausimų, todėl šiame straipsnyje apžvelgsime, kas gali tvarkyti MB apskaitą ir koks pasirinkimas yra ekonomiškiausias.

MB apskaitos pagrindai

MB apskaita turi būti tvarkoma vadovaujantis įstatymų reikalavimais, tam naudojamas vadinamasis dvejybinio įrašo principas. Apskaita apima kasos, bankinių operacijų, pirkimo / pardavimo dokumentus, ilgalaikio ir trumpalaikio turto, kuro ir atsargų, darbo užmokesčio apskaitą ir kt. Iš esmės MB apskaita yra tvarkoma panašiai kaip ir kitų formų juridinių asmenų, pavyzdžiui, UAB. Vykdant veiklą kyla poreikis nuolat tinkamai rūpintis apskaita, nes įmonė turi pateikti tam tikras formas atsakingoms institucijoms, sumokėti mokesčius.

MB apskaita gali rūpintis pagal darbo sutartį įdarbintas buhalteris arba savarankiškai dirbantis asmuo, o taip pat galima pirkti apskaitos tvarkymo paslaugą iš specializuotos įmonės. Daugelį steigimo etapo metu suvilioja galimybė apskaitos tvarkymą patikėti mažosios bendrijos nariui, tačiau šis pasirinkimas ne visada yra geriausias. Aptarkime, kokį apskaitos tvarkymo subjektą geriausia rinktis ir kaip sumažinti apskaitos tvarkymo kaštus įmonėje.

Įmonės buhalteris

MB apskaita gali rūpintis samdomas buhalteris. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo brangus sprendimas, nes reikia sukurti darbo vietą. Jei buhalteris dirbs biure, reikia pasirūpinti baldais ir kompiuteriu, o taip pat reikia ir tam tikrų apskaitos programų. Sutaupyti galima, jei buhalteris dirbs nuotoliniu būdu ir tik dalį dienos. Galbūt skaičiuojant metines išlaidas apskaitai samdomas buhalteris visgi nebus pats pigiausias pasirinkimas, tačiau turite įvertinti tai, kad įmonėje dirbantis darbuotojas bus labiau įsitraukęs į procesą, visada galės atsakyti į klausimus, skubiai paruošti dokumentus ir atlikti kitas užduotis.

Net jei veiklos pradžioje neplanuojate samdyti buhalterio, šią galimybę verta apsvarstyti vėlesniu laikotarpiu: kai verslas išaugs ir MB apskaita taps sudėtingesnė, bendradarbiauti su apskaitos įmone ar tvarkyti apkaitą savarankiškai gali būti sudėtinga.

Apskaitos paslaugų įmonė

Buhalterines paslaugas teikiančios įmonės siūlo savo paslaugas įvairių formų juridiniams asmenims. Patogu tai, kad MB apskaita jos gali pasirūpinti nuotoliniu būdu, todėl nereikės dažnai vežioti dokumentų ir gaišti tam laiko. Svarbu pasirinkti patikimą įmonę, kuri ne tik atliks visas reikalingas operacijas, bet ir patars apskaitos klausimais. Nors rinkoje taikoma skirtinga kainodara, dažniausiai MB apskaitos kaina yra nustatoma pagal mėnesio operacijų skaičių.

Alternatyva apskaitos paslaugų įmonei – savarankiškai dirbantis buhalteris. Paprastai tokių specialistų paslaugos yra kiek pigesnės, jie taip pat dirba nuotoliniu būdu, tačiau gerą specialistą rasti gali būti sudėtinga, neturint buhalterijos srities žinių bus sunku įsitikinti, kad apskaita tvarkoma pagal reikalavimus.

MB narys

Vienas iš MB privalumų yra tai, kad MB apskaita gali rūpintis jos narys. Daugelis pradedančių verslininkų mano, kad tai puikus būdas sutaupyti ir jie patys ves apskaitą. Deja, daugeliu atvejų tai yra gana didelė klaida. Žinių trūkumas lemia klaidas, be to, apskaitos tvarkymas gali pareikalauti nemažai laiko, kurį galėtumėte skirti pajamų generavimui.

Čia taip pat pasiteisina taisyklė, kad gobšus moka du kartus – buhalteriai ir buhalterinės apskaitos įmonės dažnai susiduria su atvejais, kai MB apskaita narys pats pasirūpinti nebegali, o kreipiantis į specialistus reikia peržiūrėti ir ankstesnius laikotarpius, ištaisyti klaidas, tad paslaugos kaina gerokai išauga.

Partnerio turinys

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: