Idėja sugrąžinti Kauno pilį naujam gyvenimui, tiksliau pritaikyti ją kultū-riniams visuomenės poreikiams, sėkmingai realizuojama. Į pabaigą eina pirmajame etape numatyti darbai: jau uždengtas restauruojamos pilies dalies stogas, atkurta vadinamoji šaulių galerija, įrengti laiptai ir apžvalgos aikštelė. Netrukus bus sumūrytas ir mūro kiautas. Pabaigus šiuos darbus, bus imtasi piliavietės tvarkymo.
Kauno miesto savivaldybė jau paskelbė projekto Nr. LT0077 „Kauno pilies atkūrimas ir pritaikymas visuo-menės poreikiams 2-ojo etapo”, bendrai finansuojamo Norvegijos mechanizmo lėšomis, įgyvendinimo techninio projekto parengimo, darbo projekto parengimo, statinio projekto vykdymo priežiūros ir statybos darbų konkursą. Jo nugalėtojas privalės at-likti projektavimo ir statybos darbus.
Pagal šį projektą iki šių metų pabaigos bus suformuota piliavietė, iš-kelti esami takai ir įrengti nauji šiauri-nėje piliavietės dalyje. Taip pat bus demontuoti apšvietimo elektros tinklai ir perkelti į naują vietą, bus atlikta vandentiekio ir fekalinės slėginės ka-nalizacijos tinklų rekonstrukcija. Piliavietė bus pritaikyta visuomenės poreikiams.
Vienas miestiečių ir miesto svečių akiai maloniausių naujų objektų Pilia-vietės teritorijoje bus medinis pėsčiųjų tiltas. Atliekant archeologinius pilies tyrimus rytiniame griovyje ties nuplau-ta piliavietės dalimi buvo rastos tilto liekanos. Jos medinės, datuotos XVII amžiaus pradžia.
Pagal šiuos radinius atkurtas tiltas taip pat bus medinis, apipjautų rąstų, 3,5 m. pločio. Konstrukcija – statramstinė, derinta su metaliniais tvirtinimo ele-mentais, atsižvelgiant į XXI amžiaus architektūrą, nudažyta tamsiais natūralių atspalvių dažais. Tilto apkrova tokia, kad juo galėtų važiuoti aptarnavimui skirti lengvieji automobiliai. Be to, tiltas bus šiek tiek ilgesnis, pasikeitus fosos rytinio šlaito vietai.
Aplinka bus sutvarkyta, atlikus žel-dinių inventorizaciją ir parengus želdi-nių tvarkymo planą. Bus siekiama, kad kuo labiau išryškėtų piliavietės kontūras. Piliavietė bus apsėta veja. Bus pagilinti gynybiniai grioviai, šiaurės rytų kampe supilta dalis piliavietės. Dabartinis pėsčiųjų takas, pagilinus fosas, nusileis ir pakils nedideliu pus-lankiu palei upę, atsitraukdamas nuo piliakalnio šiaurinėje pusėje.
Rytinės fosos rytinis krantas liks toje pačioje vietoje. Formuojama fosa bus pagilinta apie 1,5 m. ir apsėta veja. Pietinė fosa iki vakarinio kampo nekis. Vakarinės fosos rytinis krantas pratęsiamas išilgai vakarinės sienos paliekant aikštelę iš išorės ir suformuojant šlaitus. Visos planuojamos naudoti medžiagos turi būti sertifikuotos Lietuvos Respublikoje. Darbai suderinti su atitinkamomis institu-cijomis, statinio dokumentai parengti, vadovaujantis Kauno miesto savivaldybės administracijos 2010 m. balandžio 13 d. išduotu sąlygų sąvadu Nr. S-40-6-306, Projekto „Kauno pilies atkūrimas ir pritaikymas visuomenės poreikiams” 2-ojo etapo LT0077 įgy-vendinimo techninio projekto pro-jektiniais pasiūlymais, Kauno pilies liekanų nekilnojamo kultūros paveldo apsaugos specialiuoju planu, Staty-bos techniniu reglamentu STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas”; Paveldo tvarkybos reglamentu PTR 3.06.01:2007 „Paveldo tvarky-bos darbų projektų rengimo taisyklės” ir kita normatyvine medžiaga.
Bendra šio projekto lėšų suma – 1 milijonas 16 tūkstančių litų. Šią sumą skiria Norvegija (parama teikiama pagal Norvegijos finansinį mechanizmą) ir Kauno miesto savivaldybė, kurios įnašas sudaro 15 procentų minėtos sumos.