Kadangi, vaikai yra mūsų ateitis, ir kad niekas, kam yra daugiau nei 21 metai, nežino ką vaikai laiko „kietu“ (ar jie išvis dar tai sako?), tyrėjai sukūrė galybę apklausų, kurios turėtų išaiškinti, ką gi #paaugliai veikia internete.
2013 gegužę jie bėgo nuo „Facebook“ atsiradusių „dramų“. Po metų jie, tarsi krūva pasimetusių avių, grįžo į svetainę.
Dabar, investicinio banko „Piper Jaffray“, turinčio pakankamai didelę tyrimų šaką, paskelbtas stulbinantis pranešimas rodo, jog paaugliams „Facebook“ atsibodo visiems laikams. Jie palieka tėvų pilnus Marco Zuckerbergo krantus ir puola į atlaidesnį „Twitter“ ir „Instagram“ glėbį. Kai „Piper Jaffrey“, tarp 2014 pavasario ir 2014 rudens, paskutinį kartą vedė apklausą, „Facebook“ besinaudojančių paauglių, kurių amžiai buvo nuo 13 iki 19 metų, procentas krito nuo 72 % iki 45 %. Kitaip tariant, mažiau nei pusė apklaustų paauglių į klausimą, ar jie naudojasi „Facebook“, atsakė taip. (Turėkite omenyje, kad pavasario statistikos pasirinkime jokio nėra, todėl ji yra palikta tuščia).
Savaime aišku, kad tokių apklausų yra pilna, o paauglių užmojai yra tokie pat nepastovūs kaip ir populiarūs „Twitter“ „hashtagai“. Turint tai omenyje, „Piper Jaffray“ tyrimas buvo pakankamai išsamus. Jis apklausė apie 7,200 šalies moksleivių, atsižvelgdamas į tokius faktorius kaip lytis ir šeimos pajamos.
Tarp kitų apklausos išvadų buvo ir nustatyta, kad, iš visų, technologinių prekės ženklų, vaikai labiausiai dievina „Apple“ produktus, nors tik menki 16 % yra susidomėję naujuoju „iWatch“ laikrodžiu. Didžioji dauguma yra įsitikinę, kad 2019 metais visus filmus žiūrės per „Netflix“. Jie vis mažiau naudojasi „Pandora“, su kuria, per praėjusius penkerius metus, konkuravo didelis kiekis muzikos transliavimo aplikacijų ir vis naujai atsirandantys varžovai.
Deja, į klausimą, kuris yra senas tarsi pasaulis – kas skatina paauglius būtent taip elgtis, tai neatsako. Galima spėti, jog to pasekmė yra didelis svetainėje atsirandantis suaugusiųjų skaičius bei įprasti mokykliniai vargai – paskalos ir vidiniai skandalai. Neseniai išpopuliarėjusios, anonimiškumą užtikrinančios, socialinės aplikacijos, kaip „Whisper“ ir „Yik Yak“, kurios yra populiariausios tarp aukštesniųjų mokyklų studentų, taip pat, matyt, parodo jaunatvišką troškimą išsivaduoti iš nustatytos asmenybės žabangų ir atsakomybių. (Bent jau taip mano „Facebook“. Antradienį „The New York Times“ pranešė, jog svetainė kuria savo pačios anonimišką, savarankišką žinučių aplikaciją).
Tai turėtu sukelti nerimą tėvams, kurie yra ir per daug globėjiški ir labiau atsipalaidavę. Nelabai gali bendrauti ar patikrinti vaiką per „Whisper“, kaip tai galėjai per seną gerą „Facebook“. (Per „Whisper“ vartotojai negali kurti draugų grupių ir dažnai turi pseudonimus, kas tikriausiai yra patraukliausia aplikacijos dalis).
Tačiau „Facebook“ nereikėtų panikuoti. Net jei pati svetainė išėjo iš mados, vaikams vis dar patinka „Instagram“, dėl ko Zuckerbergas nepražus.