Kauno mieste duris atveria nauja privati mokykla – nuo 2008 m. tik Vilniuje veikusi ugdymo įstaiga „Pažinimo medis“ 2021 m. rugsėjį laikinojoje sostinėje startuos su ikimokykline, priešmokykline grupėmis bei 1–ąja klase. Mokyklos steigėjų planuose – gimnazija.
„Mes žadame, kad užaugęs vaikas žinos, kaip tapti laimingu. Kartu su Kauno technologijos universiteto mokslininkais atlikome mokslinį tyrimą ir išskyrėme laimės formulės sudedamąsias dalis. Pirma, vaikas kurs gerą santykį su savimi, kuris leistų jam pajusti, ko jis nori. Antra, jis mokysis kurti ryšį su kitu žmogumi, kas leis bendradarbiaujant tenkinti socialinius poreikius. Trečia, kurdamas santykį su pasauliu, vaikas formuos ir atskleis savo vertybes bei mokysis įprasminti gyvenimą. Galiausiai – santykis su užduotimi leis jam sėkmingai save realizuoti ir siekti tikslų“, – laimės formulę paaiškino viena iš mokyklos steigėjų Audronė Kancė–Grdzelišvili.
Kauno centre įsikursianti mokykla netrukus pakvies registruotis į naujai formuojamas grupes ir klases.
Naujojo „Pažinimo medžio“ padalinio Kaune vadovas Gediminas Kaminskas sako matantis didelę tęstinumo toje pačioje bendruomenėje svarbą, todėl pirmiausia mokykla kvies mokytis pačius mažiausius – ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus – vaikus bei pirmokus, kurie kartu su mokykla augs iki pat 12 klasės.
„Mano nuomone, svarbiausias mokyklos sėkmės rodiklis – kiekvieno vaiko asmeninė pažanga, todėl teisinga vaiko pasiekimus lyginti ne su kokiu nors standartu, o su jo paties ankstesniais pasiekimais ir kelti jam individualius tikslus, kartu skatinant juos pasiekti savu tempu. Tik taip vaikas gali patirti sėkmę, kuri yra tarsi kuras mokymosi varikliui – vaiko motyvacijai“, – požiūrį į ugdymą atskleidžia padalinio vadovas.
Mokykla savo veikloje vadovaujasi autorine socialinių emocinių kompetencijų ugdymo programa SEKU, o taip pat – mokyklos sukurta 4S (4 santykių) sistema.
Moksliniai tyrimai rodo, kad net 85 proc. žmogaus sėkmės lemia kompetencijos ir įgūdžiai – tai, kas labiausiai susiję su žmogaus emociniu intelektu. Ir tik 15 proc. priklauso nuo to, kaip gerai išmanomas, pvz., savo amatas.
„Šiuolaikiniai žmonės eina į organizacijas, kurioms reikia žmogaus kaip smalsaus kūrėjo, o vadinamoji „alfa“ karta dar labiau išgrynina, į kokį mokymo modelį reikėtų orientuotis. Rytojus priklauso žmonėms su aukštu emociniu intelektu, todėl itin svarbu auginti asmenybę, kuri žinotų, ko jai reikia iš gyvenimo, ir mokėtų pati to siekti. Tik taip atrandama laimė“, – įsitikinusi mokyklos steigėja.
Jai antrina Kauno padalinio vadovas G. Kaminskas. Pedagogo teigimu, ir akademiniai rezultatai svarbūs, tačiau ne mažiau reikšmingi yra emocinio intelekto lavinimas, socialinių įgūdžių formavimas ir bendrosios kompetencijos, padedančios vaikui geriau mokytis akademines disciplinas, ką akcentuoja ir šiuolaikinio ugdymo paradigmos.
Ši mokykla Vilniaus gyventojams žinoma tuo, kad teikia kompleksines į asmenybės integralų ugdymą ir bendrųjų kompetencijų vystymą orientuotas ugdymo paslaugas, grindžiamas individualiąja (Alfredo Adlerio) psichologija ir šiuolaikiniais ugdymo metodais. Mokykla yra viena iš nedaugelio pasaulyje ir vienintelė Lietuvoje, kuri visus mokyklos procesus (ugdymo, personalo atrankos, mokyklos valdymo ir pan.) organizuoja vadovaudamasi individualiosios psichologijos principais.