Kovo 30 dieną viename iš Kauno dienraščių pasirodė straipsnis, kuriame teigiama, kad UAB „Kamesta“ teisminį ginčą su Kauno miesto savivaldybe žada spręsti ne teismo keliu, bet drastiškomis priemonėmis – uždaryti Vytauto Didžiojo tilto transporto mazgą.
Kauno miesto savivaldybė nori nuraminti gyventojus ir informuoja, kad pagal koncesijos sutartį ši bendrovė neturi teisės kaip nors riboti eismą transporto mazge.
„Sutartyje kategoriškai nustatyta, kad „Koncesininkui nesuteikiama teisė savavališkai sustabdyti ar laikinai apriboti eismą Koncesijos ruožu, išskyrus atvejus, kai Koncesininkas privalo tai padaryti, t. y., kai kyla grėsmė transporto ir pėsčiųjų eismui, žmonių saugai ir gamtai.“. Vadovaujantis Vietos savivaldos įstatymu, saugaus eismo organizavimas yra savarankiškoji savivaldybių funkcija, todėl sustabdyti arba apriboti transporto eismą Kaune galima tik Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kuris turi būti skelbiamas vietinėje spaudoje“, – sakė Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus vedėjo pavaduotojas Antanas Mockus.
Atsižvelgiant į tai, UAB „Kamesta“ neturi teisės savavališkai uždaryti Vytauto Didžiojo tilto transporto mazgo, nebent ji mestų atvirą iššūkį demonstruodama, kad šiai bendrovei ne tik sutartinės pareigos, bet ir teisės aktai negalioja. Tačiau tokiu atveju ji turėtų aiškiai suprasti, kad už savavališkus veiksmus teks atsakyti.
Suprantama, kad UAB „Kamesta“ gali drausti naudotis (kol nepripažins tinkamu naudoti) antruoju Koncesijos ruožo statiniu, t. y. šalia Aleksoto tilto transporto mazgo esančia dalimi Nemuno krantinės, tačiau juo ir taip nesinaudojama, nes jis dabar apsemtas vandens.
Atkreipiame dėmesį, kad koncesijos sutartis yra dvišalė, joje UAB „Kamesta“ turi ne tik teises, bet ir pareigas, o sutartyje galioja ne tik UAB „Kamesta“ naudingi punktai, bet ir visi kiti.