(c) KaunoZinios.lt archyvo nuotr.

Kauno miesto savivaldybė organizuos pagrindinių miesto gatvių rekonstrukcijos ir remonto darbus su atidėtu mokėjimu. Ketvirtadienį Taryba pritarė šiam siūlymui bei pavedė administracijai parengti tokį projektą.

Dėl lėšų trūkumo pagrindinės miesto gatvių dangos lopomos atskirais lopais, o šaligatviai ir gatvių žaliosios zonos tvarkomos minimaliai (pagal turimus asignavimus). Toks gatvių tvarkymo būdas neužtikrina tinkamos gatvių priežiūros ir kelia gyventojų nepasitenkinimą gatvių būkle.

Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas ne kartą atkreipė dėmesį, kad miestas negauna pakankamai lėšų gatvėms tvarkyti.

„Dabar įstatymuose numatyta tik 20 procentų kelių priežiūros lėšų skirti vietinėms miestų, rajonų gatvėms tiesti ir remontuoti. Savivaldybėms lieka tik trupiniai, todėl neturime kitos išeities, kaip tik prisiimti ilgalaikius įsipareigojimus ir stengtis patiems pasirūpinti mūsų miesto gatvėmis. Norisi, kad miestiečiai važinėtų geromis gatvėmis, o ne nuolat lopomomis”, – apie kelių būklę kalbėjo meras Andrius Kupčinskas.

„Praėjusiais metais buvo atlikti pagrindinių gatvių laboratoriniai bandymai, kurie atskleidė liūdnus faktus. Kai kurių gatvių apatinis asfalto sluoksnis vietomis trupa, skaldos pagrindinis sluoksnis siekia tik 8 cm, kai turėtų būti 20 cm”, – sakė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Kaip išeitis iš susidariusios padėties galėtų būti pagrindinių gatvių sutvarkymo organizavimas, sustiprinant pagrindus, pakeičiant seno asfaltbetonio dangas į naujo tipo, pakeičiant susidėvėjusius kelio ir vejos bortus, atnaujinant šaligatvio dangas ir žaliuosius plotus, esančius prie gatvės. Blogiausia būklė yra šiose pagrindinėse gatvėse: Karaliaus Mindaugo pr., Jonavos g., Raudondvario pl., Tunelio g., K. Baršausko g., Pramonės pr., Veiverių g., Taikos pr., Tvirtovės al., Nuokalnės g., Varnių g. ir Savanorių pr.

„Po atliktų tyrimų turime gatvių, kurių būklė yra prasčiausia, sąrašą, ir siūlome jas tvarkyti. Tik padarius techninį projektą, galėsime pasakyti, kuriose gatvėse bus atliekamas kapitalinis, o kuriose einamasis remontas”, – teigė Miesto ūkio departamento direktorius Jonas Žališkevičius.

Preliminariais skaičiavimais, pagrindinių gatvių būklei pagerinti reikalinga skirti apie 100 mln. Lt. Atsižvelgiant į Kauno miesto savivaldybės Finansų skyriaus rekomendacijas, projekto darbų vertė buvo sumažinta iki 60 mln. Lt.

Kadangi šie darbai reikalauja nemažų finansinių išteklių, būtų pritaikytas atidėto apmokėjimo už atliktus darbus modelis. Siūloma už atliktus darbus atsiskaityti per 10 metų laikotarpį, pradedant mokėti iškart, kadangi susidaro mažiausia palūkanų suma (15,852 mln. Lt). Šių darbų finansavimui būtų naudojamos Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos programos skiriamos lėšos.

„Buvo siūloma į tvarkomų gatvių sąrašą įtraukti ir daugiau gatvių, tačiau apsistojome ties šiuo sąrašu. Per 10 metų savivaldybė su palūkanomis turės sumokėti apie 75 mln. litų, t.y. po 7,5 mln. per metus. Sprendimas yra labai reikalingas, nes tikrai nelogiška kiekvienais metais lopyti vis tas pačias duobes”, – kalbėjo mero pavaduotojas Rimantas Mikaitis.

Savivaldybės administracijos nuomone, būtų tikslinga pasinaudoti situacija, jog per paskutinius kelerius metus rangovų siūlomų paslaugų įkainiai yra nukritę, kas leistų sutaupyti lėšas remontuojant miesto gatves. Be to, tokia darbų atlikimo ir apmokėjimo praktika jau yra taikoma kituose Lietuvos miestuose: pvz., Alytaus rajono savivaldybės administracija 2010 m. sudarė sutartį su UAB „Parama” (13,9 mln. Lt).

Įgyvendinus šį projektą, Kauno miesto gatvių būklė atitiktų šiuolaikinius reikalavimus, būtų saugesnės eismo sąlygos, mažesnės sąnaudos išdaužų tvarkymui, mažesnės išlaidos už patirtą žalą dėl netinkamos gatvių būklės.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: