Televizijos serialai, kurių veiksmas vyksta įkalinimo įstaigose, jau seniai žavi žiūrovus, atskleisdami gyvenimo už grotų subtilybes ir skatindami diskusijas apie baudžiamojo teisingumo sistemą. Taigi, pasinersime į puikių televizijos laidų apie kalėjimus pasaulį, aptarsime jų pasakojimo savybes, poveikį visuomenei ir etinius aspektus.
Vienas iš patraukliausių televizijos laidų apie kalėjimus aspektų yra gebėjimas humanizuoti įkalintus asmenis, leidžiantis žiūrovams įsijausti į jų patirtį. Puikios televizijos laidos apie kalėjimus suteikia unikalią galimybę atskleisti sudėtingus kalėjimų sistemos aspektus, žmogiškai supažindinti su įkalintaisiais ir atskleisti mūsų teisingumo sistemos trūkumus. Žiūrint tokius serialus apie žiaurų realizmą ir etinius svarstymus, galime įsitraukti ir į prasmingas diskusijas, kurios neapsiriboja vien pramoga. Galiausiai šie serialai skatina mus suabejoti pagrindiniais mūsų baudžiamojo teisingumo sistemos principais ir įkvepia pasisakyti už teisingesnį ir humaniškesnį požiūrį į bausmę ir reabilitaciją.
10. „For Life“ (ABC, 2020 – 2021)
„For Life“ – Hanko Steinbergo sukurtas amerikiečių teisinės dramos serialas. Serialą įkvėpė tikra istorija apie Izaoką Raitą jaunesnįjį, kuris buvo įkalintas už nusikaltimą, kurio nepadarė. Išteisintas jis įgijo teisininko diplomą (kitaip nei seriale). Kalėdamas jis padėjo panaikinti neteisingus nuosprendžius dvidešimčiai savo kalinių, kol galiausiai įrodė savo nekaltumą. Serialas turi du sezonus.
Prieš devynerius metus naktinio klubo savininkas Aaronas Wallace’as (akt. Nicholas Pinnockas) buvo nuteistas kalėti iki gyvos galvos po to, kai jo patalpose buvo rasta slapta jo draugo narkotikų slėptuvė. Įkalinimo įstaigoje Wallace’as tampa advokatu ir dirba kitų žmonių gynėju, kartu siekdamas, kad jo paties nuosprendis būtų panaikintas. Griežtasis prokuroras G. Maskinsas, tuo tarpu, padarys viską, kad jis liktų kalėjime. Anya Harrison (akt. Mary Stuart Masterson) kandidatuoja į prokuroro postą, o jos žmona Sofija Masry (akt. Indira Varma) atsitiktinai tampa Aarono prižiūrėtoja, kuri bando įgyvendinti reformas. Buvęs valstybės gynėjas ir valstijos senatorius Henris Rosvelas (akt. Timothy Busfieldas) padeda Aaronui dirbti teisinį darbą. Jo žmona Marie Wallace (akt. Joy Bryant) palaiko santykius su jo geriausiu draugu. Taigi, visi tarpusavyje susiję…
Serialą galima pavadinti tiesiog geru spektakliu su gerais vaidmenimis, pradedant ir didžiausias pagyras skiriant Nicholui Pinnockui už pagrindinį vaidmenį. Jis yra pasakojimo ir jo emocinės šerdies variklis. Jis veikia, na moka vaidinti taip, kad žiūrovas patikėtų.
9. „Prison Playbook“ (tvN, 2017 – 2018)
2017 m. Pietų Korėjos televizijos serialas, kurį režisavo Shin Won-ho, o pagrindinius vaidmenis atliko Park Hae-soo ir Jung Kyung-ho. Įtraukiantis serialas, kuriame pasakojama apie už grotų esančių nuteistųjų, jų šeimų ir pataisos įstaigose dirbančių pareigūnų gyvenimą. Pagrindinis dėmesys skiriamas beisbolo superžvaigždės Kim Je-hyuk, nuteisto už užpuolimą po to, kai jis išgelbėjo savo seserį nuo seksualinės prievartos, istorijai.
Filmo siužetas sukasi apie Kim Je-hyeok (akt. Park Hae-soo) ir jo gyvenimą kalėjime. Jis yra aukščiausiosios lygos beisbolo žaidėjas, ketinantis žaisti Bostono „Red Sox“ komandoje, tačiau nuteisiamas metams laisvės atėmimo bausme už savigyną, kai bandė išgelbėti savo seserį. Vienintelis žodis, kuriuo galima apibūdinti jo personažą, yra unikalus. Jis yra paprasto ir lėto proto žmogus, tačiau stebina žiūrovus genialiai spręsdamas jam iškylančias problemas.
Lee Joon-ho (akt. Jung Kyung-ho) yra Kim Je-Hyeok vaikystės draugas ir kalėjimo pataisos pareigūnas. Kalėjime jis tampa Je-Hyeok globėju. Tarp kalėjimo prižiūrėtojų ir kalinių jis garsėja kaip Je-Hyeok gerbėjas. Tačiau visų pirma jis yra ištikimas ir globojantis draugas. Labiausiai paplitusi klaidinga nuomonė apie šią dramą yra ta, kad joje viskas susiję su smurtu. Tačiau, taip nėra. Dramoje iš tiesų yra šiek tiek smurto, daugiausia jis komiškas. Visi pagrindiniai dramos veikėjai turi komiškąją pusę. Tvirtai galime sakyti, kad ją galima laikyti viena juokingiausių dramų. Tai taip pat įkvepianti drama, kurioje parodoma, kaip žmogus gali atsitiesti net ir atsidūręs dugne.
Dramoje rodoma, kaip Je-Hyeok išgyvena kalėjime ir kokia yra kalėjimų realybė. Joje taip pat pasakojamos kalinių istorijos. Kitaip nei įprastose istorijose apie kalėjimus, šioje dramoje rodomi visi kalėjimų aspektai – geri ir blogi, siaubas ir žavesys, korupcija ir sąžiningumas, išdavystė, ištikimybė ir lojalumas, neteisėtumas ir teisingumas.
8. „The Night Of“ (HBO, 2016)
„The night of“ – kritikų nuomone yra itin aukštos kokybės drama. Šis, vos 8 serijų trukmės pasakojimas išskirtinis, itin kruopščiai sukurptas mini serialas, kurį kartu sukūrė Richard Price ir Steven Zaillian.
Niujorke gyvenantis Nasiras Khanas (aktorius Rizas Ahmedas), Pakistano kilmės emigrantas, kurio blogiausia gyvenimo naktis, dar tik prieš akis. Pasiskolinęs tėčio taksi automobilį, jis važiuoja į vakarėlį, kuriame turėtų būti daug merginų, tačiau vakarėlio jis taip ir nepasiekia. Jis sutinka jauną merginą Andrea, kuri jį palaiko taksi vairuotoju, įšoka į jo automobilį ir prašo pavėžėti ją iki namų. Nors tai buvo tik nesusipratimas, kiek pakalbėję jie pajaučia tarpusavio ryšį ir Nasiras sutinka ją pavėžėti namo. Ši, kiek keista pažintis, priveda prie narkotikų, bei sekso. Viskas atrodo lyg ir neblogai, tačiau ryte, prabudus Nasiras randa merginą šaltakraujiškai nužudytą.
Jis pabėga iš nusikaltimo vietos, tačiau jam itin nepasiseka ir jis suimamas už kelių eismo taisyklių pažeidimą. Kiek vėliau Nasiras apkaltinamas žmogžudyste, kadangi nusikaltimo vietoje rasta jo DNR. Padėtis atrodo be išeities, o viltys būti išteisintam itin mažos, kadangi visi įkalčiai, rodos turi tik vieną kryptį. Nors šis serialas kiek niūrus, tačiau jame galima įžvelgti ir šiek tiek humoro. Nelemtoji naktis atrodo lyg pokštas, kadangi nesėkmė po nesėkmės vis lydi Nasirą, kol jis galiausiai atsiranda kalėjimo kameroje.
Pirmosiose serijose galima pajusti įvairių detalių intymumą, kurios viena po kitos atsiskleidžia įvairiausiomis formomis. Nasiro gyvenimas lyg akmuo ritasi į dugną, jo pasaulis vis mažėja, jam darosi sunku orientuotis, juntamas itin didelis spaudimas. Tai lyg lėta kelionė į pragarą. Vėlesnėse serijose itin puikiai pateikiama bylinėjimosi kaina, tiek finansinė, tiek psichologinė. Nasiro tėvai praranda savo vienintelį pragyvenimo šaltinį, iš jų buvo atimtas taksi automobilis priskiriamas įkalčiams. Jie negali sau leisti pasisamdyti gero advokato, tad jiems tenka skubiai priimti itin sunkius sprendimus. Nasiro buvimas kalėjime, jį keičia kaip žmogų ir asmenybę ir jau nebesvarbu ar jis išteisinamas ar ne, padaryta žala akivaizdi.
Šis serialas yra ne vien apie nusikaltimą. Jame yra užuominų ir apie imigraciją, bei skirtingų rasių santykius, atskleidžiamas kalėjimo daromos pasekmės jaunam žmogui, jo šeimai, na ir be abejo pademonstruojama kokia vis dar neteisinga ir netobula teisinė sistema Amerikoje. Ši drama itin rekomenduojama detektyvus mėgstantiems žmonės, bet progos pažiūrėti itin aukštos kokybės trumpametražę dramą neturėtų ir kiti žiūrovai. (Alius Bingelis)
7. „Locked Up“ (Antena 3 ir Fox Spain, 2015)
Televizijos serialo pastatymas tarp kalėjimo sienų garantuoja seksą, narkotikus, tačiau kalėjimo dramos taip pat gali būti linkusios pernelyg greitai užsidaryti. Vieną kartą įkišus raktą į spyną, lieka nedaug siužetinių linijų, kurias galima ištirti. Dažnai galima nuspėti, kad bus kivirčas dėl to, kas yra viršininkas, koks nors neįtikėtinas tos pačios lyties romanas, korumpuotas kalėjimo pareigūnas, kuris tikriausiai užsiima seksu su kaliniais, riaušės, bandymas gražiai valdyti kalėjimą, bandymas griežtai valdyti kalėjimą ir pabėgimas. Taigi, ar „Locked Up“ istorija irgi tokia? Išsiaiškinkime…
Pirmojoje serijoje „Locked Up“ ispanų dramos seriale pasakojama apie šviesiaplaukę, švelnią viduriniosios klasės atstovę Makareną Ferreiro, kuri turėjo išmokti prisitaikyti prie gyvenimo už grotų po to, kai buvo nuteista už sukčiavimą. Tačiau kitose serijose, kai dauguma pagrindinių veikėjų ne tik pabėga, bet ir išsisuka nuo bausmės, „Locked Up“ atrodo, yra pasirengęs leistis į naują, dar neištirtą teritoriją.
Macarena Ferreiro Molina – ispanė, įsimylėjusi savo viršininką ir įvykdžiusi turto pasisavinimą. Ji apkaltinama keturiais mokestiniais nusikaltimais, todėl prevenciškai įkalinama Cruz del Sur kalėjime, kuriame jei nori išeiti už užstatą reikia pakloti nemenką sumelę.
Kalėjime Makarena sužino, kad norint išvengti numatytos septynerių metų bausmės, kurią ji greičiausiai gaus, jei bus nuteista, reikia keistis, tobulėti ir tapti kitu žmogumi, bet ar tai įmanoma?… Kad galėtų sumokėti užstatą, jos šeima laisvėje ieško kažkur paslėptos didelės pinigų sumos. Seriale yra tikrai visko. Jis įtraukia ir jo norisi dar ir dar… Tai nėra paprastas eilinis serialas, jame daug patrauklių, gudrių moterų, kurios uždarytos į kalėjimą, (su šiek tiek nuogybių ir švelniomis lesbietiškomis scenomis ar pan.) ir žinoma ieško būdų kaip išeiti. O kad sužinotumėte, koks Makarenos ir kitų moterų likimas, turite serialą pažiūrėti patys.
6. „El marginal“ (Televisión Pública Argentina, 2016 – 2022)
Šioje Argentinos kalėjime vykstančioje ir besisukančioje dramoje, kurioje yra visko, kas susiję su žmogiškąja drama – nuo patoso iki atviro brutalumo, – nepraleidžiama nė vieno epizodinio siužeto vingio ir kiekvieno naujai pristatomo veikėjo. O jei subtitrai jus atstumia, tuomet nesuprasite, ką prarandate.
Pirmajame sezone buvęs policininkas Miguelis Palaciosas įkalinamas San Onofre kalėjime, pasivadinęs suklastotu vardu ir suklastota teismo byla. Jo misija – įsiskverbti į nusikalstamą kalinių ir kalėjimo prižiūrėtojų gaują ir surinkti informaciją apie minėtos gaujos pagrobtą teisėjo dukterį.
Antrasis sezonas – tai priešistorė, kurios veiksmas vyksta trejus metus prieš tai, kai Miguelis Palaciosas įsiskverbė į San Onofre. Mario Borgesas ir Chuanas Pablas „Diosito“ Borgesas siunčiami į San Onofrą, kur planuoja nuversti kalėjimo vadovą „El Sapo“ Kuirogą. Kad tai įvykdytų, jie susivienija su „Sub-21“ gauja ir Patricio Salgado, paslaptingą praeitį turinčiu gydytoju.
Trečiajame sezone broliams Borgesams pavedama pasirūpinti Kristianu Pardo, svarbaus verslininko sūnumi, kuris girtas autoavarijoje nužudė savo draugą. Kol Diosito pavedama rūpintis berniuku, „Sub-21“ prisijungia prie „Panteros“ ir Brunio, kad sučiuptų Borgesus.
Patys žiūrovai teigia, kad serialas ir visi sezonai tiesiog įspūdingi. O Nicolas Furtado puikus! Gerbėjai taip pat priduria ir tikisi, kad dėl smurto nevengsite šio nuostabaus serialo. Jis tiesiog per geras, kad jį praleistumėte.
5. „Escape at Dannemora“ (Showtime, 2018)
2015 metais, du kaliniai pabėgo iš itin saugomo Niujorko valstijos kalėjimo. Ričardas Metas ir Deividas Svetas, abu žudikai, atliekantys bausmę iki gyvos galvos, sumąstė genialų planą, kaip prapjovus vamzdžius ir sienas pabėgti iš kalėjimo. Šis kalinių „žygdarbis“ buvo toks įžūlus, jog istorijos pritaikymas didiesiems ekranams buvo neišvengiamas, o šiame seriale istorija vaizduojama gan elegantišku ir vingiuotu būdu. Serialą sudaro septynios serijos, jis juda lėtu tempu (pirmose dvejose serijose jie dar tik mąsto apie planą), o tai puikiai perteikia kalėjime tvyrančias nuotaikas: nuobodumą, rutiną, pasikartojimą.
Būtina paminėti ir tai, kad tokio mąsto serialui kaip šis būtina puiki aktorių komanda, o šiame seriale tokių tikrai apstu. Kalinius žudikus vaidinantys Benicio del Toras ir Polas Danas puikiai atlieka savo vaidmenis, tačiau panašius vaidmenis jiems teko atlikti ne viename filme. Tuo tarpu Patricija Arket, įkūnijanti vieną pagrindinių serialo veikėjų Džoisę „Tili“ Mišel, dėl vaidmens turėjo priaugti ne vieną kilogramą, pasikeisti akių spalvą ir patirti kitokių vizualinių pokyčių. Tačiau šios pastangos atsipirko, aktorės pasirodymas buvo puikus ir sulaukė begalės liaupsių.
Seriale pasakojama apie anksčiau minėtus kalinius Ričardą Metą ir Deividą Svetą, kurie, su vienos iš kalėjimo darbuotojų, vedusios moters, pagalba sugebėjo pasprukti iš Klintono įkalinimo įstaigos (kartais dar vadinamos Danemora). Abu kaliniai buvo įsitraukę į seksualinius santykius su šia darbuotoja, todėl galima sakyti, kad seriale pasakojama ir istorija apie meilę, o gal greičiau apie itin keistą meilės trikampį. Šis pabėgimas sukėlė didelio mąsto dviejų kalinių medžioklę.
4. „Mayor of Kingstown“ (Paramount+, 2021 – )
Tai amerikiečių kriminalinė drama pasakojanti apie svarbią JAV vyraujančią problemą – kalėjimų sistemą. Istorija sukasi apie didelę politinę galią turinčių Makluskių šeimą Kingstoune, Mičigane, kur kalėjimų verslas yra vienintelė mieste klestinti industrija: jame ir aplinkui stovi septyni kalėjimai. „20 000 prarastų sielų, neturinčių nei vilties, nei ateities.“ Visi – policija, nusikaltėliai, kaliniai, kalėjimo sargai ir politikai – piknaudžiauja valdžia, taigi paliečiamos tokios temos kaip rasizmas, korupcija ir nelygybė, tačiau kai kurie asmenys šiame miestelyje bando įvesti tvarką ir teisingumą, nors juo niekur net nekvepia.
Serialas yra perpildytas testosterono ir jame pasirodo vos keletas personažų moterų, o ir tos pačios yra motinos, žmonos, striptizo šokėjos arba prostitutės. Vienas po kito eina susišaudymai, automobilių avarijos ir grėsmingų vyrų pokalbiai prisikišus veidą prie veido. Tačiau tema yra pakankamai svarbi ir aktuali, kad serijos nevirstų vien veiksmo kupinu reginiu, o įgytų prasmės sluoksnį. Šis televizijos šou susilaukė ypač palankių žiūrovų įvertinimų.
3. „Inhuman Resources“ (Arte, 2020 – )
Seriale Alenas Delambras (akt. Ericas Cantona) jau šešerius metus nedirba, nes jo įmonė sumažino darbuotojų skaičių ir atleido visus vyresnio amžiaus darbuotojus. Galiausiai jis gauna pokalbį dėl darbo bendrovėje „Exxya“. Per pokalbį jis paprašomas užduoti klausimus kaip įkaitų grobikas vaidmenų žaidime, kuriame Exxya vadovai bus laikomi įkaitais.
Alenas nežino, kad bendrovės prezidentas naudojasi šia užduotimi norėdamas išsiaiškinti, kuris iš vadovų geriausiai susidoros su nepastovia situacija po to, kai „Exxya“ atleis mažiausiai 2500 gamyklos darbuotojų. Vadovai mano, kad įkaitų padėtis yra tikra. Alenas vagia pinigus iš savo nėščios dukters ir ne kartą meluoja savo šeimai, kad galėtų treniruotis įkaitų paėmimo scenarijui. Prieš pat jam prasidedant jam pasakoma, kad vieta jau užimta, o jis įtraukiamas tik tam, kad pademonstruotų įvairių kandidatų įvairovę. Supykęs Alenas nusprendžia scenarijų paversti tikru įkaitų paėmimu.
Istorija apie nusivylusį, beviltišką, piktą 50-metį bedarbį šeimos narį, kuris dėl dabartinės ekonominės ir finansų sistemos ir jos nulemtų nesąžiningų darbo sąlygų ėmėsi „netradicinių“ veiksmų, kad padėtų sau išbristi iš kančių. Nors filme yra trūkumų, jį norisi žiūrėti visą ir iš karto. Tai tvarkingas prancūzų kūrinys su puikiais aktoriais ir istorijos vystymu, kai kuriais protingais posūkiais ir daug žadančia pabaiga (galbūt bus ir tęsinys).
Tikrai originalus serialas, kurio istorijos eigą nuspėti sunku, todėl jis daugeliui taip ir patiko. Šias intensyvias serijas, kurios nuo pat pradžių spaudžia gazą ir niekada nesustoja galima tik girti. Originalus, ryškus scenarijus iki pat paskutinės minutės stebina netikėtais posūkiais. Pagrindinė idėja buvo sukurti griežtą laukinio kapitalizmo kritiką iš bedarbio, vyresnio nei 50 metų amžiaus baltaodžio darbininko, šeimos vyro, kuris susidūręs su niūria dabartimi ir juoda ateitimi griebiasi desperacijos ir imasi dar neregėtos žiaurios taktikos, kad išsiveržtų į priekį gyvenime, įtraukdamas visą savo šeimą į netikėtą košmarą, na ir jam pavyksta… Puikus serialas.
2. „Screw“ (Channel 4, 2022)
Serialas „Screw“ tikisi, kad žiūrovai įžvelgs juokingąją pusę, ir žada komediją-dramą, kuri pasiūlys daugiau nei gerai pažįstamas kančias. Šiame pirmajame epizode humoro nėra daug, išskyrus vieną ar dvi šmaikščias replikas, taigi, galima įtarti, kad jei komedija bus, ji bus labiau sausa. Vietoj to, jis yra kažkur tarp muilo operos ir sekmadienio vakaro blokbasterio, ir tai yra komplimentas. Tai platus, šiltas ir jaukus serialas, turintis pakankamai aštrią pusę, kad būtų verta prie jo prikibti.
Lėja Henris (akt. Nina Sosanya), pareigūnė, taip atsidavusi savo darbui Long Maršo kalėjimo vyrų C skyriuje, kad, atrodo, slapta gyvena ten, laisvoje kameroje, kurią laiko būtent tam tikslui. Tai jos istorija, bent jau pradžioje. Ji daugiau laiko praleido dirbdama kalėjime nei už jo ribų, aiškina ji, kai siekia būti paaukštinta į kalėjimo vadovės pareigas, kurios leistų jai realiai keisti situaciją. Ji yra pareigūnė, kuriai rūpi. Problema ta, kad jei ji negaus šio darbo, jos dabartinės pareigos taps nereikalingos. Statymai dideli. Jai tereikia vienos lėtos, nuobodžios, įprastos darbo dienos, kad įrodytų, jog gali su viskuo susitvarkyti.
Bet kokia kalėjimo drama, pusiau komedija ar ne, jei jos dienos būtų lėtos, nuobodžios ir įprastos? Vos tik pirmasis kalinys nusirengia ir nubėga laiptais žemyn, prasideda chaosas. Lėja yra iš tų pareigūnų, kuriems net kaliniai jaučia nedrąsią pagarbą. Ji jiems maloni, išklauso juos ir instinktyviai žino, kada geriausia situaciją švelninti pasitelkiant humorą, o ne lazdą. Tačiau ne visi jos pavaldiniai pritaria jos motiniškam požiūriui. Stivenas Vaitas vaidina Garį Kempbelą, kuris tvirtina, kad kaliniai patys dėl visko kalti, didžiąją laiko dalį praleidžia dejuodamas dėl atlyginimų, mano, kad vyrų kalėjimuose turėtų dirbti tik vyrai, ir yra vaikščiojantis, kvėpuojantis frazės „PC išprotėjo“ įsikūnijimas. Jis mieliau laiko kalinius per atstumą ir daro tik tai, kas būtina.
Sprendžiant iš dabartinės padėties, sunku jį visiškai kaltinti. Pinigų trūksta, darbuotojų trūksta dar labiau, o viskas lyg ant peilio ašmenų. Jei pareigūnas nepasirodo darbe, kaliniai laikomi savo kamerose, nes nėra pakankamai darbuotojų, kurie galėtų jais saugiai pasirūpinti. Visur gausu detalių, pradedant kontrabandiniu virduliu maistui gaminti – nes kitas skirtas kavai – ir baigiant pogrindine prekyba maistu, kur didžiausią vertę turi žuvis, o nuo jos nedaug atsilieka vištiena. Kūrėjas Robas Williamsas prieš tapdamas scenaristu, dėstė kalėjimuose, todėl savo laidai suteikia vidinės perspektyvos pojūtį, atidžiai stebėdamas darbuotojų ir kalinių nusivylimą.
Yra daugiau paslapčių, kurias reikia išsiaiškinti, kai kurios iš jų lieka epizode, kitos turėtų tęstis ir visą sezoną. Serialas kupinas paslapčių. Visas veiksmas gan empatiškas, ir nors serialas pasakojamas iš pareigūnų perspektyvos, akivaizdu, kad tai švelnus prašymas į kiekvieną žmogų žiūrėti kaip į žmogų, nesvarbu, kaip jis atsidūrė ten, kur atsidūrė.
1. „Black Bird“ (Apple TV+, 2022)
Dar vienas tikrais faktais paremtas kriminalinis pasakojimas. Jo ištakos – kriminalinių istorijų rašytojo Denio Leheino sukurti Džeimso Kyno 2010-ųjų memuarai „In With the Devil“. Pagrindinį Kyno vaidmenį atlieka Taronas Egertonas, dar žinomas dėl savo Eltono Džono vaidmens filme „Rocketman“.
Mažasis Džimis Kynas – žavus, arogantiškas, ambicingas narkotikais prekiaujantis ilgamečio policijos pereigūno Didžiojo Džimo (kurį vaidino neseniai pasaulį palikęs Rėjus Lijota) sūnus. Mažojo Džimio laimingos dienos netrukus baigiasi, nes jo tėvas užsiima nešvariais reikalais, taigi policija staiga įsiveržia į Džimio namus ir, apieškoję juos bei atradę įkalčių, dešimčiai metų pasodina jaunuolį į kalėjimą be galimybės išeiti lygtinai.
Po kelių mėnesių, praleistų kalėjime, pasirodo FTB agentė Loren Makoli (Sepidė Moafi) ir pasiūlo jam sandorį. Džimis turi pereiti į griežčiausio saugumo kalėjimą, kuriame daugiausiai dienas leidžia nepakaltinami, protiškai pakrikę asmenys. Jis turi susidraugauti su vienu įtariamu serijiniu žudiku Lariu Holu (Polas Valteris Hauseris) ir išgauti iš jo prisipažinimą, kol teisėsauga jo dar nepaleido į laisvę. Lariui sapnuojasi, kad jis žudo moteris, o pareigūnai įtaria, kad jam išėjus į laisvę žmogžudystės tęsis. Makoli tiki, kad Džimiui užtenka žavesio bei proto, kad atliktų šią užduotį. O jeigu jam pasiseks, tuomet jis atgaus savo laisvę.
Visa tai trunka pusantro epizodo, taigi tempas nėra greitas, tačiau toks sprendimas priimtas neveltui. Iš pradžių pamatome Larį – vyrą, aiškiai turintį kognityvinių sutrikimų, šnekantį neįprastai aukštu balsu, tačiau išprotėjusį savaip – jo elgesys netipiškas. Laris jau yra prisipažinęs dėl daug nusikaltimų, tačiau ar jis tikrai nužudė tas 14 merginų?
Tik Džimiui ir Lariui susitikus veiksmas iš tikrųjų įsivažiuoja. Tarp vyrų mezgasi trapi draugystė, kuri perauga į keistą ir kraupų ryšį. Džimiui tai kelia šiurpą, o FTB jau nebėra tikri, ar Laris tikrai įvykdė visas tas žmogžudystes. Jis lengvai moka įtraukti pašnekovą į savo laisvų asociacijų srautą ir priversti pažvelgti į tamsiausias savo vidaus kerteles. Leheinas yra gerai žinomas trilerių rašytojas, tačiau gali būti, kad šie sukrečiantys dialogai – tai vieni iš geriausių jo kada nors parašytų.
Maža to, prie veiksmo prisideda ir korumpuotas sargybinis, kuris stengiasi išmelžti iš Džimio pinigų, ir kiti kraujo ištroškę kaliniai, taigi įvykių nepasirodys maža. O Lojota, šiame seriale vaidinęs Džimio tėvą, paskutinį kartą pasirodo televizijos ekrane ir atiduoda savo duoklę.