Televizijos serialo finalas nepaprastai svarbus, nes jis vainikuoja ilgus metus kurtą istoriją ir veikėjų vystymąsi. Gerai atlikto televizijos laidos finalo reikšmės neįmanoma pervertinti – nuo neišdildomo įspūdžio palikimo ir net iki žiūrovų nuomonių supriešinimo.

Norint sukurti patį geriausią televizijos serialo finalą, reikia išskirtinio pasakojimo, emocinio rezonanso ir gebėjimo palikti ilgalaikį poveikį auditorijai. Kruopščiai apgalvojus personažų vystymąsi, užbaigimą, emocinį poveikį, lūkesčių griovimą ir ilgalaikį palikimą, geriausi TV laidų finalai suteikia mums akimirkų, kurias branginame amžinai. Kaip žiūrovai mes nekantriai laukiame naujų galimybių ir progų būsimiems finalams, kurie mus paliks užgniaužę kvapą ir amžinai sužavėti televizijos pasakojimo galia.

ĮSPĖJIMAS: Tekste atskleidžiamos svarbios serialų siužeto detalės! #SiaubingiSpoileriai

Na, o kol laukiame naujų puikių serialų pabaigų, panagrinėkime dešimtuką geriausių televizijos laidų finalų, kurie sužavėjo žiūrovus ir paliko nenuginčijamą pėdsaką populiariojoje kultūroje.

Kadras iš serialo „Dark: Das Paradies“

10. „Dark“: Das Paradies

3 sezonas, 8 epizodas (2020)

Nors pasakojimai apie antgamtinių galių turinčiuosius jau seniai nieko nebestebina, šios istorijos neabejotinai rado savo nišą kino gerbėjų gretose. Serialas „Dark“, pasirodęs 2017-aisiais, ir savo istoriją jau užbaigęs šiemet – vokiečių sci-fi trileris, pasakojantis apie fikciniame Vokietijos mieste, Windene, pradedančius dingti vaikus. Tai atskleidžia daugybę skylančių santykių, dvigubų gyvenimų ir tamsias praeitis keturių čia gyvenančių šeimų. Atskleidžiama paslaptis, kuri tęsiasi net per keturias kartas.

Pasakojimas pradedamas 2019-aisiais, tačiau skyla į siužeto linijas, vedančias į 1986-uosius ir 1953-iuosius, kurie pasiekiami keliaujant laiku. Kai kurie gyventojai išsigąsta, kad urvų sistemoje, išvystytoje po vietine atomine elektrine, atsirado kirmgrauža.

Pirmajame sezone pamažu išaiškėja paslaptys, sukompromituojančios Kahnwaldų, Nielsenų, Dopplerių ir Tiedemannų šeimas. Jų gyvenimai pradeda griūti, kuomet darosi akivaizdu, kad jie susiję su dingstančiais vaikais ir miesto bei miestelėnų istorijomis. Antrajame sezone artimieji ir toliau bando susigrąžinti savo dingusius mylimus vaikus, o istorija tęsiasi kitais metais, paraleliai visose trijose laiko linijose, šalia kurių išsivysto ir dar dvi papildomos, nukeliančios į 2053-iuosius ir 1921-uosius. Paskutiniajame, trečiajame, sezone veikėjams tenka susidurti su prasidedančia apokalipse…

Serialas sulaukė didžiulio pripažinimo ir pasisekimo bei tapo itin mėgstamas žiūrovų ir kino kritikų. Vokietijoje, kurioje ir buvo kurtas, laimėjo daugelį apdovanojimų. Gerbėjams pateikiami išsamūs šeimų giminės medžiai, istorijos planai ir kitos detalės, padedančios užpildyti galbūt atsiveriančias visos istorijos spragas. Serialo kūrimas buvo nutrauktas po trečiojo sezono.

Na, o paskutinysis serialo epizodas „Das Paradies“ žiūrovų nuomone pats geriausias. Jį giria už sukeltą įtampą ir jaudulį, jo temų grandioziškumą ir tai, kad jis užbaigia tokią sudėtingą istoriją tokiu džiuginančiu finišu. Serijoje matome, kaip Klaudija atskleidžia Adomui, kaip viskas susiję ir kaip jis gali sunaikinti vadinamąjį „mazgą“. Viena žiūrovė teigė: „Jaučiu, kad noriu verkti iš liūdesio, džiaugsmo, abejoti savo egzistencija, permąstyti savo gyvenimo pasirinkimus ir dar daug kitų dalykų. Net nežinau, nuo ko pradėti… pirmiausia, visada žinojau, kad vokiečiai – visiški romantikai, Gėtė mane sužavėjo vidurinėje mokykloje, o dabar serialas DARK. Ši neįtikėtina pabaiga parodo mums dvi didžiausias gyvenimo dvikovas: meilę ir mirtį. Kažkokiu būdu pavyksta jas gražiai pavaizduoti ir parodyti, kad galiausiai meilė yra mūsų, žmonių, pirminė motyvacija. Man gražu, kad kai žvelgi į bedugnę, o bedugnė žvelgia į tave, jei darai tai DĖL ir SU meile, nesvarbu, kokia giliai amžinai tamsi ta bedugnė. Turiu omenyje, KAIP jiems pavyko sėkmingai pavaizduoti idėją, kuri yra giliai sudėtinga ir sunkiai įkandama? KAIP jie galėjo mums parodyti, kad galbūt amžina tamsa nėra tokia bloga, kokia galėtų būti?“. Na, kaip matote iš žiūrovų nuomonių serialo pabaiga tikrai veiksni.

Kadras iš serialo „Succession: With Open Eyes “

9. „Succession“: With Open Eyes

4 sezonas, 10 epizodas (2023)

Plačiai paplitusi nuomonė, kad „Succession“ yra vienas iš tų serialų, kurios su kiekvienu sezonu tampa vis geresnės ir geresnės, todėl nenuostabu, kad trečiasis sezonas pasiekė iki tol buvusios istorijos viršūnę.

Juodosios komedijos dramoje pasakojama apie Roysų šeimą, kuriems priklauso žiniasklaidos konglomeratas „Waystar RoyCo“. Sušlubavus šeimos patriarcho Logano Royso sveikatai, keturi jo vaikai – vyriausiais Konoras, valdžios trokštantis Kendalas, nepagarbusis Romanas ir apie politiką nutuokianti Šibon – su kompanija turintys skirtingus ryšius, pradeda ruoštis gyvenimui be tėvo ir konkuruoja dėl aukščiausios padėties įmonėje. Šis serialas atskleidžia, kokie sudėtingi gali būti didelių ir sėkmingų šeimų santykių ir moko mus netapti pinigų vergais bei neužmiršti tikrųjų vertybių, kurių svarbiausios yra šeima ir sveikata.

Pilnas nenuspėjamų, tačiau visiškai logiškų staigmenų ir išskirtinai tragiškų personažų momentų, kurių tikėjosi serialo gerbėjai, finalas buvo giriamas už tai, koks įtemptas, juokingas ir emociškai gniuždantis jis buvo. Serijoje regime prieš paskutinį valdybos posėdį dėl „Waystar-Gojo“ sandorio, kuriame Kendalas ir Šibon bando apginti savo priešingus interesus… ir išsiaiškinti, kur yra fiziškai ir emociškai sužalotas Romanas. Tikrai serialą vainikuojantis epizodas.

Visi įmonių planai, susipinantys aplink gražius vaizdus ir visus finalo dalyvius, yra aukso vertės! Romanas nuostabus, patinka, kaip jis apsirengęs kasdieniškai, tačiau taip pat jis toks trapus. Tomas ir Gregas – aukščiausio lygio. Net Šibon čia nuostabi imperijos nugalėtoja ir ji nusipelno didelės pagarbos. Serija kupina puikių susitikimų, genialių pokalbių, puikios jaudinančios muzikos, žavesio. Taigi, kova dėl „Waystar RoyCo“ karūnos baigėsi. Po keturių puikių sezonų, kurie vis gerėjo ir gerėjo, „Succession“ baigė savo pasirodymą fantastišku paskutiniuoju sezonu, kuriame išryškėjo pati šio serialo esmė – labai juokingas, labai įtraukiantis ir labai, labai tragiškas.

Kadras iš serialo „Hannibal: The Wrath of the Lamb “

8. „Hannibal“: The Wrath of the Lamb

3 sezonas, 13 epizodas (2015)

Visų pirma, serialą galime pavadinti detektyvine drama, kurioje netrūksta nusikaltimo vietos tyrimų, užuominų spėliojimo, analizių, įtampos. Istorija puikiai padalinta į serijas. Kiekvienoje iš jų sulaukiame skirtingos žmogžudystės, jos tyrimo ir rezultato, o prie viso šito ir neįtikėtinai aštrių emocijų. Serialo kūrėjai žengė labai sumanų žingsnį – atsigręžė į pirmąją Hannibal‘o Lecter‘io knygą ir čiupo tai kas nebuvo ištirta iki šiol.

Will‘as Graham‘as – vienas pagrindinių serialo veikėjų, kuriam kūrėjai skyrė itin didelį dėmesį. Knygoje „Raudonasis Drakonas“ yra nemažai pasakojama apie Will‘o praeitį, tačiau labai neaiškiai. Tik pačioje pabaigoje mus supažindina su jaudinančia jo praeitimi bei siaubingais išgyvenimais, kuriuos jam teko patirti gaudant serijinį žudiką pravarde „Minnesota Shrike“.  Taigi to pasakoje atsiranda ir pirmasis serialo sezonas pasakojantis apie psichologinius Will‘o išgyvenimus, pirmąją konsultaciją pas psichologą Hannibal‘ą Lecter‘į, besivystančią jų draugystę bei kaip ši situacija apsiverčia aukštyn kojomis.

Serialo kūrėjai kiekvienoje serijoje ypatingą dėmesį skiria Graham‘o praeičiai ir jo veikėjo psichologinei būklei. Kiekvienas nusikaltimas tarsi tiltas į tai, apie ką jis kalbės su Hannibal‘u susitikimo metu. Tai labai įdomus būdas pateikti abi istorijas vienoje vietoje ir taip prikaustyti žiūrovą. (Ieva Gabrėnaitė)

Serialas vis gerėjo ir gerėjo, kol po trečiojo sezono buvo tragiškai nutrauktas. Nors serialas nusipelnė tinkamos pabaigos, žiūrovams patiko ir šis finalas. Šiurpus ir poetiškas epizodas puikiai suderino tamsų ir elegantišką serialo toną su keliomis keistai gražiomis scenomis, kurias pamėgo visi „Hanibalo“ mito gerbėjai, todėl staigus serialo nutraukimas tapo dar tragiškesnis.

Serijoje matome kai Vilas sugalvoja gudrų sąmokslą, kaip nužudyti Fransisą Dolarhaidą, t. y. pasitelkdamas Hanibalą Lekterį. Bedelija išreiškia susirūpinimą dėl pavojingo plano, nes Vilas tęsia žaidimą su Hanibalu, nors jam ir gali tekti susidurti su savo tamsiausiomis baimėmis.

Su šia serija finale… na, tai stipru. Tos kelios paskutinės minutės buvo tiesiog visiškai, visiškai pranokstančios. Vizualiniu lygmeniu jos veikė nuostabiai, Bet jos taip pat veikė, kad išryškintų viską, apie ką buvo serialas, ir viską, prie ko jis neišvengiamai prives. Paskutinė serija bene viena didžiausių „Šekspyrinių“ tragedijų, kokią galime regėti seriale. Čia išnaudojamas visas kūrybinis medžiagos potencialas. Trečiajame „Hanibalo“ sezone ne tik gražiai perteikiamas Thomo Harriso romanuose sukurtas pasaulis, bet ir pakeičiamas tiek, kad virstų kažkuo tikrai įspūdingu. Žiūrovai, žinoma, irgi turi pasisakyti: „Mano nuomone, tai viena iš nedaugelio laidų, kurios gali būti laikomos menu, ir ji užims labai brangią vietą mano širdyje, nes kiekvieną savaitę mane įkvėpdavo, šokiruodavo ir pranokdavo.“

Kadras iš serialo „Person of Interest: Return 0“

7. „Person of Interest“: Return 0

5 sezonas, 13 epizodas (2016)

Galbūt visas serialas ir nėra pakankamai įvertintas, tačiau išskirtinis mokslinės fantastikos kriminalinis trileris „Person of Interest“ neabejotinai nusipelno daugiau pagyrimų nei iki šiol – tai įrodo puikus paskutinis jo sezonas ir geras „IMDb“ įvertinimas.

Sezone pasakojama apie paskutinę komandos kovą su „Samariečiu“ – masinio stebėjimo sistema, kuriame siekiama sunaikinti tą „Mašiną”. Jau nuo pirmos serijos matome veiksmą, kai perkraunant „Mašiną“ įvyksta gedimas, dėl kurio Risas ir Fuskas gauna dešimčių žmonių, iš tikrųjų nedalyvavusių nusikaltimuose, numerius, taip pat jie užrakina Finčą ir Šaknį, nustatę, kad šie kelia grėsmę dėl ankstesnio smurtinio elgesio.

Vykdant misijas, žinoma, ateina paskutinioji. Finčas, Risas, Fuskas ir Šo imasi paskutinės misijos, kad neleistų samariečiui sunaikinti „Mašinos“ ir įtvirtinti jos valdžios žmonijai… Bet ar jiems pavyks…? Penktasis serialo sezonas yra pats trumpiausias, tačiau puikiai įrodo, kad kokybė visada pranoksta kiekybę. Kaip ir visi geriausi puikių serialų paskutiniai sezonai, turi pasibaigti patenkinančia pabaiga, kurioje taip pat pavyksta pateikti keletą netikėtumų ir pakeisti lūkesčius. Šiame sezone nuostabiai pagilinami personažai ir pasakojimas pabaigiamas su tikru trenksmu.

Serialas „Person of Interest“ šiandien yra aktualesnis nei bet kada anksčiau, ir tai atsispindi jo fenomenaliame finale. Tai buvo lyg emociniai linksmieji kalneliai su nuostabiai tinkama pabaiga – viskas, ko gerbėjai galėjo norėti, ir dar daugiau. Serijoje matome kaip Šo aplanko Root kapą, kad atsisveikintų su ja. Ponui Risui ir Lioneliui policijos viršininkas, išsiaiškina, kad Džonas iš tiesų – vyras su kostiumu. Policija juos suima ir yra pasirengusi priversti dingti visiems laikams. Tačiau jiems sutrukdo atvykęs ponas Finčas. Komanda pasidalija į dvi dalis: Lionelis ir Šo lieka su „Mašina“, kad ją apsaugotų, o ponas Risas ir ponas Finčas bando sunaikinti atsarginius Samaritano serverius.

Nors ir pabaiga buvo šiek tiek nuspėjama, tačiau pokalbis su Haroldu Finču ir kompiuteriu paskutinį epizodą pavertė kažkuo ypatingu. Jo gyvenimas apsuko visą ratą… nuo „Mašinos“ mokymo pradžioje iki santykių su ja pabaigoje. Vienas žiūrovas teigia: „Negalėjau sugalvoti tinkamesnės serialo pabaigos, nei tai, kas buvo parodyta, tai emocinis pasivažinėjimas, geriausia televizijos valanda per pastaruosius metus, jos tiesiog ne per daug, kiekviena sekundė buvo puiki, tiesiog nenorėjau, kad ji baigtųsi. Dabar, kai serialas baigėsi, jaučiuosi toks tuščias. Ji tiesiog tokia graži. Paprasta, bet veiksni. Po daugelio metų žmonės žvelgs į šį šou ir klaus, kodėl jis buvo atšauktas.“

Kadras iš serialo „Chernobyl: Vichanya Pamyat“

6. „Chernobyl“: Vichanya Pamyat

1 sezonas, 5 epizodas (2019)

Lietuvoje filmuotas serialas pasakoja kraupiai realią istoriją apie katastrofą Černobylio atominėje elektrinėje, įvykusi 1986-ųjų metų balandžio dvidešimt šeštąją. Iš sovietinių radijo bei televizijos kanalų (jų tada buvo vos keli) jokių pavojaus signalų nebuvo siunčiama, tik po kelių dienų buvo pasakyta, kad Černobylio atominėje elektrinėje įvyko nedidelė avarija, situacija kontroliuojama, o Sovietų sąjungos vyriausybė sudarė specialią komisiją incidentui ištirti.

Frankfurto miesto valdžia jau trečią avarijos dieną rekomendavo savo gyventojams neleisti vaikų žaisti į gatves, o tarybinė liaudis, praėjus penkioms dienoms nuo katastrofos miestų ir miestelių gatvėmis ramiausiai žygiavo gegužės pirmosios demonstracijoje. Maskvoje nuo Lenino mauzoliejaus šypsojosi Michailas Gorbačiovas, kuris tada tikrai žinojo tiesą apie katastrofos mastus ir buvo asmeniškai atsakingas už tai, kad liepė slėpti bet kokią informaciją apie mirtiną pavojų.

Serialas prasideda vieno iš tikrųjų įvykių herojaus Valerijaus Legasovo (Jared Harris) žodžiais: „Kokia yra melo kaina? Mes stengėmės nepainioti melo su tiesa, tačiau jei pakankamai ilgai klausysimės melo, visai prarasime gebėjimą mokėti atpažinti tiesą.“ Praėjus dviem metams po katastrofos šis profesorius fizikas, nuo pirmų avarijos valandų buvęs pavojaus zonoje ir priiminėjęs svarbius sprendimus, nusižudė, bet paliko į buitinį magnetofoną įrašytus monologus. (Gediminas Jankauskas)

„Černobylis“ yra beveik nepriekaištingas miniserialas. Jis pasižymi išskirtinėmis techninėmis savybėmis – nuo vaizdų iki užburiančiai gražios muzikos, taip pat fenomenalia vaidyba ir nuostabiai parašyta istorija. Nors šis serialas nėra skirtas silpnų nervų žiūrovams, jį būtina pažiūrėti tiems, kurie mėgsta aukščiausio lygio serialus.

Na, o serialo finalinis epizodas „Vichanya Pamyat“ yra ne tik labai švietėjiškas ir įžvalgus, bet ir pasižymi itin paveikiu tamsiu tonu bei viena geriausių teismo scenų, kada nors rodytų televizijoje. Baigiamajame epizode matome kaip Valerijus, Borisas ir Ulana rizikuoja savo gyvybe ir reputacija, kad atskleistų tiesą apie Černobylį. Vaidyba visame epizode buvo aukščiausio lygio. Tačiau šiame epizode labiausiai išsiskyrė jaudinanti teismo drama, galutinis katastrofos paaiškinimas ir galiausiai dialogai. Žiūrovai stebėjo lyg žado netekę: „Nuostabiai nuostabi siaubinga tikra istorija. Teismo scena su tokiu suprantamu paaiškinimu pavertė šį epizodą vienu geriausių serialo finalų. Šio epizodo kinematografija ir scenarijus buvo aukščiausio lygio. Galiausiai išaiškėjo melas ir politika, slypinti už Černobylio katastrofos. Tiesa pagaliau buvo pasakyta.“

Kadras iš serialo „The Office: Finale“

5. „The Office“: Finale

9 sezonas, 23 epizodas (2013)

Biuras“ (angl. „The Office“) – amerikiečių televizijos serialas, išgarsėjęs kitonišku ir absurdišku humoru jausmu. Situacinę komediją apie biure dirbančius žmones sugalvojo britų komikai Ricky Gervais ir Stephen Merchant, tačiau ši idėja populiarumo susilaukė būtent amerikiečių prodiuserio Greg Daniels televizijos seriale. 18-kos narių komanda išleido devynis sezonus ir susižėrė net penkis „Primetime Emmy Awards“ apdovanojimus.

Visas situacinės komedijos veiksmas vyksta Pensilvanijos valstijoje, „Dunder Mifflin“ įmonėje, kurioje prekiaujama popieriumi. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, jog žiūrėti, kaip ofise dirba žmonės, turėtų būti velniškai nuobodu, tačiau taip tikrai nėra. Aktoriai pasitelkdami nejaukaus humoro žanrą ir vaidybos elementus, įrodo, jog viskas priklauso tik nuo mūsų pačių požiūrio į darbą. Situacinė komedija išlaiko savo unikalumą nenaudodama šiam žanrui būdingo juoko įrašo po kiekvieno pokšto, kuris paprastai pasitelkiamas, kad nesijaustumėme keistai, kai juokiamės vieni kambaryje. Viso šio televizijos serialo pažiba yra Steve Carell, įsikūnijęs į biuro vadovo vaidmenį Maiklą Skotą. Nors daugeliui žiūrovų pradėjus žiūrėti „Biurą“ gali pasirodyti, jog Maiklas Skotas užimdamas tokias svarbias pareigas, turėtų reprezentuoti profesionalumą ir elgtis kaip pridera, bet komedijos kūrėjai pademonstruoja, jog šiame seriale stereotipai neegzistuoja.

Nors pirmieji sezonai televizijos ekrane ir nebuvo susilaukę didelio populiarumo, tačiau serialui pereinant į tolimesnius sezonus ir stiprinant Maiklo Skoto vaidmenį ir jį supančių darbuotojų asmenybes, komedija įgavo žavesio. Baigus žiūrėti serialą, kiekvienas iš mūsų bus artimai susipažinęs su daugeliu personažų, nes jie yra spalvingi, klystantys ir atviri. Situacinė komedija, kaip ir daugelis šio žanro serialų, pateikia daugybę socialinių problemų, kurios apipintos nejaukiu ir absurdišku humoru. „Biuras“ (angl. „The Office“) serialas puikiai atskiria ribą tarp patyčių ir mokėjimo kitą patraukti per dantį, ragina pasijuokti iš savęs bei plečia akiratį ir supratimą apie gyvenimą. (Martynas Žiūrys)

Žinoma, kaip ir dauguma kitų serialo epizodų, finalas labai kūrybingas ir juokingas. Jis taip pat neįtikėtinai jaudinantis, mielas ir emocionalus – puikus būdas atsisveikinti su kultiniu personažų ansambliu. Personažai užbaigiami, siužeto momentai vainikuoja, o juokas nesiliauja… Serijoje po metų buvę ir esami „Dunder Mifflin“ darbuotojai vėl susirenka į diskusiją apie dokumentinį filmą ir dalyvauja Dvaito ir Angelos vestuvėse.

Žiūrovai irgi pasisako labai teigiamai: „Šis finalas yra toks patenkinamas, kad turėjau visų rūšių emocijų. Vienintelis dalykas, kurio, mano manymu, reikėjo, tai Maiklo kalbos pabaigoje, kalbant apie dokumentinį filmą ir tai, ką jis dirbo „Biure“. Bet nepaisant to, tikrai tobula beveik tobulo serialo pabaiga. Labai gerai parašytos kelios paskutinės serijos, o šis finalas yra viso to viršūnė.“ Daugeliui šis serialas padėjo ištrūkti iš karčios realybės, pamiršti vargus ir nuoskaudas, šis serialas, kaip namai, daugelis su juo užaugo, todėl žiūrovai tiesiog taria didelį „AČIŪ“.

Kadras iš serialo „Better Call Saul: Saul Gone“

4. „Better Call Saul“: Saul Gone

6 sezonas, 13 epizodas (2022)

Ne visos laidos galėtų pralenkti tokį nuostabų televizijos sezoną kaip „Better Call Saul“ penktąjį sezoną, tačiau Vincas Gilliganas ir Peteris Gouldas atliko tokį žygdarbį, užbaigdami „Breaking Bad“ priešistorę.

Taigi, šeštasis sezonas prasideda ten, kur baigėsi penktasis. Pirmieji devyni epizodai daugiausia vyksta Albukerkėje, Naujosios Meksikos valstijoje, 2004 m., likus ketveriems metams iki Džimio Makgilo (Odenkirkas) ryšių su metamfetamino gamintojais Valteriu Vaitu (Bryanas Kranstonas) ir Džesiu Pinkmanu (Aaronas Paulas).

Sezone rodoma tolesnė Džimio evoliucija į pagrindinį personažą, baudžiamųjų bylų advokatą Saulą Gudmaną, kai jis ir jo žmona Seehorn vykdo savo planą sužlugdyti Hovardo Hamlino (Fabian) karjerą, kad priverstų išspręsti Sandpiperio bylą. Tuo pat metu seriale vaizduojama narkotikų kartelio reakcija į pasikėsinimą nužudyti Lalo Salamanką (Daltonas). Likę epizodai daugiausia vyksta 2010 m., po „Braking Bad“ įvykių, ir rodo Saulą, gyvenantį Omahoje, Nebraskoje, slapyvardžiu „Džinas Takavičius“ ir besislapstantį nuo valdžios po Valterio žūties.

Paskutinis sezonas puikiai užbaigia kiekvieną pasakojimo elementą, meistriškai parašytas, su Odenkirko ir Rhea Seehorn vadovaujamais stulbinančiais pasirodymais ir dar geresnėmis techninėmis savybėmis nei kada nors anksčiau. Tai lėtas, metodiškas ir nepaprastai unikalus būdas užbaigti vieną geriausių televizijos serialų istorijoje.

Paskutinis serialo sezonas buvo kvapą gniaužianti patirtis, kuri paskutiniuose epizoduose labai netikėtai pasikeitė. „Saul Gone“, kuriame Saulo ir Kimo istorija užbaigiama pačiu tinkamiausiu ir gražiausiu įmanomu būdu, šis poslinkis pasitvirtino kaip geriausias įmanomas būdas užbaigti serialą. Apsireiškimai. Apgailestavimai. RICO pažeidimai. Džimio pasauliai ir tapatybės susilieja paskutinėje kovoje. Įspūdingas „Better Call Saul“ finalas, kuriame Džimis turi pasitelkti savo, kaip advokato, sumanumą paskutiniame teismo procese, kad pagautas kuo mažiau sėdėtų kalėjime. Tik šį kartą, nors ir žinodamas, kad galėjo išsisukti tik nuo septynerių metų, jis nusprendžia visiškai prisipažinti ir pasirūpina, kad teismo salėje tai matytų Kimas. Jis pagaliau nusimeta netikrą veidą, kurį buvo užsidėjęs po Čako mirties, kad išvengtų gedulo dėl žmogaus, kuris jo nekentė, ir pripažįsta tiesą sau ir visiems.

Tai labai tinkama laidos, kurios viena iš pagrindinių temų buvo pernelyg didelis įsitraukimas į rūpesčių kėlimą ir genialių bei gerai apgalvotų planų kūrimą kitų žmonių sąskaita, siekiant asmeninės naudos vien dėl to, kad galima, pabaiga. Paskutinis kadras tiesiog pribloškia, bet kuo labiau leidžiame jam įsisąmoninti, tuo labiau vertiname subtilų ir poetišką pabaigos pobūdį.

Kadras iš serialo „Mr. Robot: Hello Elliot“

3. „Mr. Robot“: Hello, Elliot

4 sezonas, 13 epizodas (2019)

2019 m. pasirodė paskutinis serialo „Mr. Robot“ sezonas, pribloškiantis kriminalinis trileris apie Eliotą (akt. Ramis Malekas), genialų, bet nestabilų jaunuolį, kuris tampa svarbia sudėtingo pasaulinio dominavimo žaidimo dalimi. „Mr. Robot“ yra amerikiečių dramos trileris, serialas, kurį sukūrė Semas Esmailas. Džame Rami Malekas vaidina kibernetinio saugumo inžinierių ir įsilaužėlį Eliota Aldersoną, vaikiną, kuris turi socialinio nerimo sutrikimą ir klinikinę depresiją.

Seriale pasakojama apie Niujorke gyvenantį jaunuolį Eliotą Aldersoną, dirbantį kibernetinio saugumo įmonėje „Allsafe“ kibernetinio saugumo inžinieriumi. Vaikinas nuolatos kovoja su socialiniu nerimu, disociatyviu identiteto sutrikimu, depresija ir piktnaudžiavimu narkotikais. Atrodo, kad Elioto mąstymo procesui didelę įtaką daro paranoja ir kliedesiai.

Jį įdarbina paslaptingas sukilėlių anarchistas, žinomas kaip ponas Robotas. Prisijungiama prie „hacktivistų“ komandos, vadinamos fsociety. Viena iš jų misijų yra panaikinti visas vartotojų skolas, šifruojant visus vienos didžiausių korporacijų pasaulyje „E Corp“ duomenis. (ją Eliotas suvokia kaip „Blogio Korporaciją“). Pasirodo, kad „E Corp“ yra svarbiausias „Allsafe“ klientas. (Justas Pridotkas)

„Mr. Robot“ gavo fantastiškus „IMDb“ atsiliepimus per visus keturis sezonus, bet paskutiniai trylika epizodų yra visai kito lygio. Paskutinio sezono pabaiga – tai protu nesuvokiama, iš koto verčianti pabaiga. Joje rodoma emociškai džiuginančių atsiskaitymų, tai puiki kiekvienos siužetinės linijos pabaiga ir net pavyksta įpinti  keletą malonių staigmenų.

Serijoje Eliotas atvyksta į Konio salą, ir iliuzija ima slinkti. Ponas Robotas atskleidžia visą tiesą. Vienas žiūrovas dalinasi įspūdžiais: „Po šio finalo man net širdis apsunko. Šis serialas man tiek daug reiškia ir, mano nuomone, joks kitas serialas negali užmegzti tokio ryšio su žiūrovais kaip „Ponas Robotas“. Sėdėdamas ir žiūrėdamas šio nuostabaus serialo pabaigą su savo katinu Eliotu supratau, kad šis serialas įspūdingai įgyvendino savo idėją ir tai padarė išsaugodamas savo palikimą. Ką gi, manau, atėjo laikas ant šonkaulių išsitatuiruoti „protas pabudo, kūnas miega“ ir skųstis redditui, kad šis serialas nepakankamai įvertintas. Atsisveikinimas su išskirtiniu pasakojimo ir personažų įžvalgų šedevru. Kalbėsiu už tuos, kurie vertina televiziją kaip meno formą ir todėl myli šį serialą, sakydamas, kad „Ponas Robotas“ yra unikalus reiškinys, kurio liudininkais mums pasisekė tapti. Ačiū visiems, dirbusiems prie šio serialo, kiekvienam aktoriui ir komandos nariui, o ypač Samui Esmailui. Tikrai, ačiū jums visiems už šį serialą. Jis padėjo tiek daug žmonių susidoroti su psichikos ligomis, ir tuo šie žmonės turėtų be galo didžiuotis.“

Kadras iš serialo „Six Feet Under: Everyone’s Waiting“

2. „Six Feet Under“: Everyone’s Waiting

5 sezonas, 12 epizodas (2005)

„Šešios pėdos po žeme“ (angl. Six Feet Under), kritikų pripažintas draminis serialas. Seriale žvelgiama į Fišerių šeimos, kuriai priklauso laidojimo namai Los Andžele, gyvenimą. Dėl savitos pasakojimo struktūros kiekvienas serialo epizodas pradedamas mirtimi, kuri duoda tam tikrą toną ir dažnai atkartoja svarbesnes serialo temas.

Serialo paskutinė serija Everone’s Waiting yra laikoma televizijos šedevru. Šiame paskutiniame epizode meistriškai susipina daugybė pagrindinių veikėjų siužetinės linijos. Viena iš svarbiausių serijos dalių – emocionali ir susimąstyti verčianti flash-forward (kai siužetas chronologine seka peršokamas į priekį, kad būtų atskleista svarbi informacija) seka. Šiame epizode vaizduojamas galutinis kiekvieno pagrindinio veikėjo likimas, atskleidžiantis jų mirtį ir primenantis, kad seriale nagrinėjamas mirtingumo ir visaverčio gyvenimo klausimas.

Serialo paskutinė serija sukrėtė gerbėjus ir paliko neišdildomą įspūdį dar ilgam laikui. Šis serialas yra pasakojimo galios ir gebėjimo sukelti gilias emocijas bei pastebėjimus apie žmogaus būklę pavyzdys. Jaudinančiu ir intymiu tonu, galinčiu priversti nubraukti ašarą net pačius griežčiausius žiūrovus, serialas atskleidžia kiekvieno iš pagrindinių veikėjų likimą ir pateikia vieną iš labiausiai džiuginančių pabaigų, kada nors matytų per televiziją.

Niekada nebuvo ir niekada nebus tokio žiauraus ir emocingo serialo finalo – tik šis. Mirtis sunkus dalykas, o šis serialas susijęs su tuo, kaip mes ją išgyvename ir kas būna po jos. Vaidyba verta Oskaro, o paskutinės 5 minutės užbaigia kiekvieną personažą taip, kaip dar nebūsite matę. Verkimas šio serialo pabaigoje neišvengiamas. Nėra ko pridurti… paskutinės 10-15 minučių serialo tiesiog trykšta emocijomis, kurios tikrai liejasi ne tik seriale, bet ir liesis iš jūsų.

Kadras iš serialo „Breaking Bad: Felina“

1. „Breaking Bad“: Felina

5 sezonas, 16 epizodas (2013)

„Bręstantis Blogis“ yra amerikiečių kriminalinis serialas, kurį sukūrė ir prodiusavo Vincas Giliganas.

Jis buvo nufilmuotas Albukerkėje, Naujojoje Meksikoje. Pasakojama apie Valterį Vaitą (vaidina Brianas Kranstonas), vyrą, kuris dirba per mažai apmokamą darbą. Pasiutęs vidurinės mokyklos chemijos mokytojas, kovojantas su naujausia trečios stadijos plaučių vėžio diagnoze nusprendžia grįžti į nusikalstamą gyvenimą. Bendradarbiaudamas su savo buvusiu mokiniu Džesiu Pinkmanu (aktorius Aronas Paulas) mokytojas pradeda gaminti ir platinti krištololinį metą, kad apsaugotų savo šeimos finansinę ateitį prieš jam mirštant. Serialo metu pagrindiniams herojams tenka susidurti su nusikalstamo pasaulio pavojais. Anot Giligano, pavadinimas yra pietietiškas šnekamosios kalbos reiškinys, kuris reiškia „sukelti pragarą“.

Nors „Bręstantis Blogis“ ir nėra visiškai moksliškai pagrįstas, jis vis tiek yra nepaprastas serialas, skirtas užkietėjusiems adrenalino ir veiksmo mėgėjams. (Justas Pridotkas)

Į dvi dalis padalyto meistriško serialo pabaigoje Walteris White’as tampa karaliumi, kokiu jam visada buvo lemta tapti, o artėjančios pražūties nuojauta, tvyranti virš jo, kelia susižavėjimą. „Felina“, paskutinis serialo epizodas, kuriam teko milžiniška užduotis. Suteikti ištisus penkis sezonus trukusiam įdomių epizodų, temų ir personažų kūrimui patenkinamą pabaigą ir kartu padaryti keletą netikėtų dalykų. Buvo nelengva, bet kūrėjas Vincas Gilliganas su tuo susidorojo. Serialo pabaiga – puikus pasakojimo užbaigimas, kupinas poetinio teisingumo ir įsimintinų siužetų.

Na, o žiūrovų nuomonė vienapusė, visi sutinka, kad pabaiga tobula: „Aš baigiau žiūrėti „Breaking Bad“ jau antrą kartą ir šį kartą šou buvo dar geresnis, viskas, kas susiję su šou, tiesiog įspūdinga ir protu nesuvokiama. Serialas prasidėjo stipriai, su trenksmu ir baigėsi dar stipriau, o jam tęsiantis išvydome įspūdingų epizodų, kurie įėjo į istoriją kaip vieni geriausių kada nors televizijai sukurtų epizodų. Taigi, kuo tokia stulbinanti pabaiga? Jos kinematografija ir režisūra tiesiog nuostabios, o rašymas – puikus. Tačiau man labiausiai patiko tai, kaip Vincas Giliganas sugebėjo puikiai užbaigti visus siužeto taškus, ko nepavyksta padaryti daugeliui televizijos laidų. Asmeniškai man tai viena geriausių, jei ne pati geriausia televizijos serialo pabaiga, kokią esu matęs, ir ji buvo lėta, užtikrinta iki pat finalinės serijos, kurioje įvyko galutinis susidorojimas, ir tai pribloškia. Puiki puikaus serialo pabaiga, nusipelnė visų trofėjų ir visos šlovės, na, jei iš vis negalime šio serialo pavadinti bene geriausiu TV šou pasaulyje.“

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: