Serialo "Mindhunter" kadras / "Netflix"

Ne retai pasitaiko, kad serialai užsitęsia per ilgai – po kelių sėkmingų sezonų jie išsisemia, praranda susidomėjimą, o ištęstos istorijos vargina ir reikalauja daug laiko.

Trumpai trunkantys serialai siūlo greitą pasakojimą, dramatišką ritmą ir šokiruojančias kulminacijas. Išlaikant trumpą ir įdomią istoriją žiūrovai išliks įsitraukę visą laiką. Geriausi ir labiausiai įtraukiantys serialai, kuriuos galima peržiūrėti per vieną savaitgalį, dažnai būna tik kelių sezonų ar serijų. Štai keli trumpi, ne ilgiau nei 3 sezonus trunkantys, tačiau tikrai verti dėmesio serialai.

10. „Proto medžiotojai“ / „Mindhunter“ (2017-2019)

Serialo “Mindhunter” kadras / “Netflix”

„Proto medžiotojus“ pamils kiekvienas kriminalinio žanro mylėtojas, kadangi serialas siekia atskleisti ir padėti suprasti žiūrovams kaip veikia siaubingų nusikaltėlių protai. Žiūrovai stebi kaip du FBI agentai – jaunasis tyrėjas Holdenas Ford (Džonatanas Groff) ir patyręs agentas Bilas Tench (Holtas McCallany) bando sukurti sistemą, kuri padėtų geriau suprasti nusikaltėlius. 1977 metais jie pradeda savo kelionę po JAV apklausdami pačius siaubingiausius visų laikų žudikus.

Besivystant veiksmui, susiduriame su dažnai pasitaikančiu klausimu – ar serijiniu žudiku tiesiog gimstama, ar tokius juos paverčia gyvenimas ir juos supanti aplinka? Ar žmonės turėtų stengtis suprasti žudikus, o gal tiesiog jiems visiems klijuoti „blogio“ etiketes? Prie žudikų prieinama užsimaskavus, ir ši maskuotė padeda pagrindiniam veikėjui kalbėti žudikui suprantama kalba ir tokiu būdu išgauti iš jo daugiau informacijos. Tai ir proto žaidimas – galbūt abejotinas, bet tuo pačiu genialus. Kitą vertus, gebėjimas taip natūraliai bendrauti su žudikais kelia nerimą. Jis verčia mus susimąstyti ar žmogus su tokiu ypatingu gebėjimu gali būti laikomas „normaliu“.

Yra žinoma, kad serijiniai žudikai dažnai tampa įkvėpimu kūrėjams, kadangi žmonės turi ši žiaurų susižavėjimą baisiomis bei dramatiškomis mirtimis. Pačios įdomiausios šio serialo cenos tos, kuriose galime iš arti pamatyti žudikus.

Serialas nesiremia veiksmu ar kruvinomis scenomis, bei jame nėra kažkokios kvapą gniaužančios kulminacijos. Atvirkščiai, tempas atrodo metodiškas, apskaičiuotas – tarsi šnekant apie niekšišką žmogžudystę visiškai abejingu veidu ir bejausmiu balsu. Labai ramu, lyg stebint Bundy paskutinį interviu prieš jam sulaukiant mirties bausmės.

Serialo “Perry Mason” kadras / “HBO”

9. „Perry Mason“  (2020-2023)

HBO kompanija pristatė kriminalinį dviejų sezonų ir 16 epizodų miniserialą „Perry Mason“, kuris paremtas to paties pavadinimo Erle Stanley Gardner sukurta novele. Seriale daugiausia dėmesio skiriama garsaus gynybos advokato Perry Mason istorijai. Tyrėjas Perry Mason kovodamas su pirmająme pasauliniame kare patirtomis traumomis ir nenusisekusiu asmeniniu gyvenimu, bando išnarplioti berniuko pagrobimo bylą, kuri tapo tikra sensacija žiniasklaidai.

Veiksmas nusikelia į 1932 metus, kai visa šalis po truputį astigauna iš didžiosios depresijos gniaužtų. Visas veiksmas vyksta klestinčiame Los Andžele. Pirmoji serija prasideda kraupiu ir mįslingu nusikaltimu – pagrobiamas vienerių metų berniukas Charlie Dodson. Matthew ir Emily Dodson, berniuko tėvai, telefonu kalbasi su savo sūnaus pagrobėju, kuris reikalauja išpirkos 100 000 dolerių. Tėvai palikę pinigus ir lenktyniaudami savo kūdikio pagrobeju galiausiai sužino, kad atsakingas asmuo niekada neketino grąžinti sūnaus, o vaikas jau miręs. Šiurpinantis fatas, akd berniuko kūnas buvo rastas su užsiūtomis akimis. Žiaurus nusikaltimas sulaukia didžiulio žiniasklaidos demesio. Ši byla pasisuka netikėta linkme, kai Emily, motina yra apkaltinama savo pačios vaiko pagrobimu ir per laidotuves yra suimama.

Perry Mason tikslas išteisinti jo manymu neteisingai apkaltintą motiną ir išsiaiškinti visas šios keistos bylos aplinkybes.Tačiau tirdamas šią bylą Perry Mason atranda abejotinos policijos taktikos ir korumpuotų pareigūnų sluoksnius ir susiduria su bandymu sutrukdyti ištirti šią kraupią bylą. Į šią pagrobimo bylą įsitraukia į įvykio vietą atvykęs policijos pareigūnas Paul Drake. Dar daugiau įtarimų šioje byloje kelia tai, kad daug faktų veda į religinę bendruomenę, kuriai vadovauja sesuo Alice ir jos motina Birdy.

Ši kriminalinė istorija pilna netikėtų posūkių. Dramatiškumo šiam serialui suteikia ir pagrindinio personažo asmeninis gyvenimas. Perry nuolat persekioja prisiminimai iš pirmojo pasaulinio karo, nesnusisekęs šeimyninis gyvenimas, skyrybos su žmona ir tai, kad negali matyti savo sūnaus Perry stumia į depresiją ir alkoholio vartojimą. Galima sakyti, kad šis personažas yra išsties herojiškas, nepasant to, kad jį patį kamuoja gyvenimo problemos, kitiems jis teisingumo siekia laubiau nei bet koks kitas žmogus.

Šis serialas puikiai tiks mėgstantiems kriminalines istorijas ir jų narpliojimą, teisingumo ieškotojams, nes būtent toks yra pagrindinis serialo veikėjas – Perry Mason.

Serialo “Sense8” kadras / “Netflix”

8. „Sense8“ (2015-2018)

2-jų sezonų serialas buvo kurtas seserų Wachowski,, kurios daugeliui žinomos dėl jų kurtos „Matricos“ bei „V — tai vendeta“. Kaip ir ankstesni darbai, „sense8“ yra mokslinės fantastikos žanro serialas. Tačiau serialas įsimintinas visai ne dėl to.

Siužetas tikrai sudomins tuos, kas išsiilgę originalumo. Pagrindiniai aštuoni serialo veikėjai, nepažinodami vienas kito, gyvena skirtinguose pasaulio kampeliuose. Visų jų gyvenimai skiriasi kaip diena nuo nakties: jaunas autobuso vairuotojas Kenijoje siekia sutaupyti pinigų AIDS sergančios motinos vaistams, įtakinga Seulo verslininkė po darbo užsiiminėja kovų menais, transmoteris iš San Francisko internete kovoja už lygias teises, Indijoje farmacijos mokslus baigusią merginą konservatyvūs tėvai nori ištekinti už nemylimo vyro, Londone gyvenanti islandė didžėja bando pabėgti nuo praeities, Meksikos telenovelių aktorius slepia savo homoseksualumą, Čikagos policininkui ramybės neduoda neišspręsta žmogžudystė iš vaikystės, spynų ekspertas Berlyne yra profesionalus vagis.

Vieną dieną jie atranda turintys telepatinių galių, kurios jiems leidžia bendrauti tarpusavyje ir kartu spręsti problemas. Kaip ir iš kur tos galios atsirado — nepaaiškinama. Žinoma tik tai, kad dėl jų sugebėjimų mintis kontroliuojantis blogiukas juos siekia pagrobti blogio korporacijai. Seriale gausu ne tik fantastikos, bet ir intymių, netgi šokiruojančių sekso scenų. Daug dėmesio skirta atsiriboti nuo kultūrinių stereotipų, kurie įprastai vaizduojami Holivude. Pavyzdžiui, autobuso vairuotojo paklausus ar jis iš Afrikos, jis patikslina, kad Afrika tik žemynas, o jis iš Kenijos. Homoseksualių veikėjų paskirtis nėra vien tik atstovauti mažumas (kaip kad anksčiau buvo daroma ir su juodaodžiais veikėjais).

“HBO” nuotrauka

7. „Carnivale“ (2003-2005)

Savotiškas „True Detective“ pirmtakas: kalbant apie siužeto painumą, kur nusikaltimo tematiką pakeičia nežemiška fantazija. 1930-tųjų Amerikos „Didžiosios depresijos“, skurdo, nepritekliaus ir nevilties fone iškyla amžina kova tarp gėrio ir blogio. Rojaus ir pragaro konfliktas tiek individualiai asmenine, tiek visuomenine prasme.

Dviejų skirtingų pusių reprezentacijomis tampa du pagrindiniai veikėjai. Pirmasis jų – Benas, netikėtai prie keistuolių, apsigimėlių ir šiaip nepritapėlių karnavalo prisijungęs vaikėzas, savo sumišusioje sąmonėje beieškantis atsakymų, kuriuos nepažįstamieji jo pakeleiviai, panašu, gali suteikti. Antrasis – charizmatiškasis pastorius Džastinas, taip pat palaipsniui suvokiantis turįs išskirtinių gebėjimų, bei besąlygiškai tikintis, jog tie gebėjimai  yra Dievo siųsti. Tiesa, kuris iš jų priklauso šviesiajai, o kuris tamsiajai pusei, taip ir lieka miglotai nutylėta.

Purvina pastelė tampa nepaaiškinamų nutikimų, intrigų ir paslapčių fonu, pagardintu pernelyg neišsišokančiu muzikiniu takeliu, netikėtai išnyrančiomis vizijomis ir iki šiurpų gąsdinančiais sapnais. Kaip ir įprasta, neretam žiūrovui dėl efektingo veiksmo trūkumo siužetas gali pasirodyti kiek ištęstas, tačiau žiūrovas subtiliai įtraukiamas į metaforų ir simbolių perpildytą labirintą, kuriame, iš tiesų, klausimų žymiai daugiau negu atsakymų.

Provokuojančiai tamsus ir painiai įtraukiantis. Nepriekaištinga aktorių vaidyba, nepaisant to ar tai pagrindiniai charakteriai ar šalutiniai veikėjai, viskas susideda į nenutrūkstamą ir hipnotizuojančią legendą, kuri išgąsdins, intriguos ir privers spėlioti.

BBC nuotrauka

6. „Fleabag“ (2016-2018)

Šis TV šou pasakoja apie aukštą, iki skausmo vidutinėje klasėje užstrigusią moterį, kuri patiria sunkumus šeimoje bei darbe. Darbas jos nuomone nepakankamai apmokamas, kad galėtų pilnai aprūpinti laisvą gyvenseną.

Iš pirmo žvilgsnio turbūt net neturėtų kilti noras žiūrėti šio serialo, kadangi ši maža istorija yra apie nesisekantį gyvenimą. Pagrindinei serialo veikėjai priklauso kavinė, kuri baigia bankrutuoti. Jos vaikinas ją vis palieka, dėl jos keisto įpročio masturbuotis žiūrint Baracko Obamos kalbas, o savo seksualinę tuštumą ji papildo bereikšmiais lytiniais santykiais su baisiais žmonėmis.

Mirus jos mamai, tėvas išsikėlė gyventi su baisia pamote. Jos geriausia draugė ką tik mirė pusiau tyčinėje avarijoje. Pagrindinė veikėja vis prisimena šiuos įvykius, kurie ją žlugdo ir traumuoja iš vidaus.

Jeigu turėsite drąsos pradėti žiūrėti šį serialą, tai atsipirks su kaupu. Phoebe Waller Bridge, yra ne tik šio serialo pagrindinė aktorė, bet ir šio serialo pagrindinė kūrėja ir rašytoja, kuri sukūrė kažką tikrai nepamirštamo. Nei vieno iš veikėjų rimtai neįmanoma pamėgti.

Aktorių grupė, įskaitant Olivia Colman, Bill Paterson ir Brett Gelman yra pagirtinai atsidavę šiam serialui. Na, bet be abejo, labiausiai išsiskirianti aktorė yra pati Waller Bridge. Jos neapykanta sau yra neapsakomai stipri ir pasireiškia pačiais netikėčiausiais būdais. Ji atrodo tokia šmaikšti ir žavinga – tai lyg nepadorumo ir garbingumo mišinys, kurį sunku žodžiais apibūdinti, tikriausiai būtent todėl, taip sunku atplėšti akis nuo šios aktorės.

Serialo “Broadchurch” kadras / ITV

5. „Broadchurch“ (2013-2017)

„Broadchurch“ – britų kriminalinė drama, sulaukusi teigiamų įvertinimų ir aukštų žiūrimimuo reitingų. 8 dalių seriale pasakojama apie Dorset grafystėje, Anglijoje,  įvykdytą vienuolikmečio žmogžudystę ir jo žudikų paieškas. „Broadchuch“ sėkmė įkvėpė amerikiečius perdirbti istoriją pritaikant ją savo auditorijai. Amerikietiškoji serialo versija turėtų pasirodyti kitais metais.

Serialo centre – vienuolikmečio berniuko, gyvenusio Dorset grafystėje, žmogžudystė ir detektyvų Alec Hardy (Tennant) and Ellie Miller (Colman) siekis ją išaiškinti bei surasti nusikaltėlį.

Chis Chinball apibūdino šį serialą, kaip kurtą su meile, mat jis visada norėjo sukurti dramą, vaizduojančia kaip mirtis gali daryti įtaką mažose bendruomenėse. Beje, prodiuseris ir pats gyveno netoliese Dorset grafystės. Idėja sukurti kažką tokio jam gimė jau 2003 metais, tačiau tada jos neįgyvendinus, mintis atgijo po beveik dešimties metų – 2011-aisiais, tada ir pradėjo vystytis detektyvinės dramos užuomazgos bei planai jį apskritai kurti. „Broadchurch“ buvo filmuojamas 2012 metų rugpjūčio-lapkričio mėnesiais.

Serialo “Nekaltas melas” kadras / HBO

4. „Nekaltas melas“ / „Big Little Lies“ (2017-2019)

Prabangus aukštuomenės gyvenimas ir geram detektyvui prilygstančios intrigos yra pastebimos beveik kiekviename melodraminiame televizijos seriale. Iš pirmo žvilgsnio „Nekaltas melas“ taip pat gali pasirodyti, kaip dar viena paviršutiniška istorija apie prašmatniose vilose įsikūrusius ir tuštybei pasidavusius žmones, tačiau neskubėkime klijuoti etikečių. Jean–Marc Vallee mums pateikia esmines vertybes puoselėjančių herojų portretus ir tik dar kartą patvirtina seniai žinomą tiesą, kad ištaigingi rūmai ir milijoninė suma banko sąskaitoje nėra laimingo gyvenimo garantas.

Seriale glaudžiai susipina trys siužetinės linijos, kurių centre trijų skirtingų moterų gyvenimai. Madeline (Reese Witerspoon) – aštrų liežuvį ir gerą širdį turinti prašmatni namų ponia, su nevaldomais vyro pykčio protrūkiais kovojanti Selestė (Nicole Kidman) ir neseniai į miestelį atsikrausčiusi vieniša mama Džeinė (Shailene Woodley), po savo drovia išvaizda slepianti siaubingos patirties randus.

Serialas „Nekaltas melas“ prasideda įvykdyta žmogžudyste labdaros pobūvio metu. Iš pradžių negalime nustatyti aukos ar kaltininko tapatybės, tačiau viso serialo metu žvilgsniai į praeitį, grįžimas į liudininkų parodymus, nors ir neteikia konkrečios informacijos, leidžia suprasti, kad įtariamas gali būti bet kuris Monterey miestelio gyventojas. Kone kiekvienas turėjo priežastį tai padaryti. Liudininkų parodymai artina mus prie tikrųjų nužudymo nakties įvykių, tačiau paslaptis išlieka iki pat pabaigos.

Serialo “Savas žmogus” kadras

„Savas žmogus“ / „Inside Man“ (2022)

Dar viena kriminalinė drama apie žmogžudžius. Šįkart dėmesio centre – mirties bausme nuteistas Džefersonas Gryfas (Stanley Tucci). Šis kalinys švelnus ir nepaprastai protingas, tačiau taip jau išėjo, kad nužudė savo žmoną ir už tai sėdi mirtininkų kameroje. Jis mielai priima vizituojančius žurnalistus ir teisininkus, kurie nori geriau suprasti žmogžudžius, ir padeda jiems atrasti sprendimus į įvairiausias sudėtingas problemas. Žinoma, Džefersonas nebūtų Džefersonas, jei iš pradžių nepažaistų pelės ir katės.

Jis mums pradeda pasakoti vieno mielo vikaro, vardu Haris (Deividas Tenantas), istoriją. Įsikūręs nedideliame ramiame Anglijos kaimelyje, vikaras netikėtai sutinka kelis asmenis, kurie jo gyvenimą pakeis neatpažįstamai.

Į Hario rankas patenka USB atmintinė su pornografija, o ten pat gyvenanti nemaloni matematikos mokytoja Džanisė (Dolly Wells) netyčia ją atranda ir pagalvoja, kad atmintinė priklauso Hario sūnui Benui (Louis Oliver). Haris myli savo sūnų ir bando įtikinti kaimynę, kad jis neturi nieko bendro su rasta pornografija, tačiau Džanisė nesileidžia į kalbas. Vyras su moterimi susigrumia ir jau kitoje scenoje matome ją be sąmonės tįsančią ant rūsio grindų. Toliau ėję įvykiai iliustruoja Gryfo žodžius, kad giliai viduje mes visi esame žudikai, tik dar neatradome tinkamos aukos.

„Inside Man“ šiurpiai primena „Hanibalą Lekterį“. Nors nieko per daug siaubingo kaip ir neatsitinka, sunku nusėdėti savo vietoje stebint įkalintos moters likimą, kurią puikiai suvaidina Dolė Vals. Stenlis Tučis taip pat gerai pasidarbuoja atskleisdamas savo personažo, pretenzingo ir savimi patenkinto žudiko, charakterį.

 

Serialo “Roma” kadras

2. „Roma“ / „Rome“ (2005-2007)

Dviem „Auksiniams Gaubliams“ nominuota istorinė drama, žiūrovus pasiekusi prieš daugiau nei penkiolika metų. Didžiulį gerbėjų ratą subūrusi istorija taip pat dėl didžiulių kūrimo kaštų buvo nutraukta po antrojo sezono nepaisant to, kad prie televizorių ekranų pritraukdavo daugybę žiūrovų. Nors seriale irgi šiek tiek iškraipomi kai kurie istoriniai įvykiai, serialo kūrėjai teigia, kad jų tikslas buvo labiau įsigilinti į personažų išgyvenimus ir istorijas, taip siekiant perteikti galimas tuomečių gyventojų dramas ir patyrimus. Bendras HBO ir BBC projektas tapo sėkmingu ir našiai prisidėjo prie reitingų augimo.

Seriale pristatomi daugybė skirtingų veikėjų, kurių dauguma sukurti remiantis tikromis istorinėmis asmenybėmis, tačiau pagrindiniais veikėjais neabejotinai tampa pora protagonistų, kariai Liucijus Vorenas ir Titas Pullo, kurių gyvenimuose įsipina svarbūs istoriniai įvykiai. Susitelkiama į šių dviejų turtingų, įtakingų ir svarbių vyrų ir jų šeimų gyvenimus. Pirmajame sezone vaizduojamas 49 m. pr. Kr. vykęs Julijaus Cezario vadovaujamas pilietinis karas prieš konservatyvųjį Romos senatą ir Cezario iškilimas diktatoriumi. Rodomi žymieji Galijos karai ir jo žūtis. Žiūrovai supažindinami ir su jaunojo Oktavijaus, vėliau tapusio Augustu, pirmuoju Romos Imperatoriumi, jaunystės dienos. Antrajame sezone parodomi nesutarimai tarp Oktavijaus ir Marko Antonijaus, kuriuos lydi daugybė kitų daugeliui puikiai girdėtų istorijų.

Serialo “Karalienės gambitas” kadras / “Netflix”

1. „Karalienės gambitas“ / „The Queen‘s Gambit“ (2020)

„Netflix“ platformos perlas, sulaukiantis geriausių atsiliepimų iš žiūrovų ir kino kritikų, pasakoja mums apie jaunos šachmatininkės gyvenimą, kuri išsiskyrė savo nepaprastais gebėjimais vyrų valdomame pasaulyje.

Veiksmas vyksta praeito amžiaus septintajame dešimtmetyje Jungtinėse Amerikos Valstijose. Būtent šiuo metu prasidėjo įvairūs žmogaus ir civilinių teisių judėjimai, tarp kurių ir feminizmas. Vis dėlto moterys dar nėra emancipuotos ir vyrauja nuomonė, kad jų pagrindinė paskirtis – prižiūrėti namus ir būti gražioms, o visa kita paliekama vyrams. Talentingos ir protingos jos įkalinamos auksiniuose savo vyrų narveliuose, negalėdamos ištrūkti.

Tokioje situacijoje pasirodo šachmatų sporte kylanti žvaigždė Elizabeth Harmon (Anya Taylor-Joy). Jos gyvenimo istorija – dramatiška, nes būdama devynerių patenka į mergaičių globos namus, kurių prižiūrėtojai pripratina mergaitę prie raminamųjų vaistų. Šeštojo dešimtmečio pabaigoje tai dar nėra uždrausta vaikų auklėjime. Elizabeth rūsyje su globos namų valytoju išmoksta, kaip eina šachmatų figūrėlės, o galiausiai aplošia ir patį mokytoją.

Netrukus netgi vietinės mokyklos šachmatų klubas jai tampa per menku iššūkiu. Sulaukusi penkiolikos Elizabeth patenka į naujų globėjų namus ir jai atsiveria nauji keliai šachmatų sporte, kurie, lydimi priklausomybių nuo vaistų ir alkoholio, pabaigoje nuveda net į tolimąją Sovietų Sąjungą.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: