Televizijos laidoms įsitvirtinti ekranuose dažnai reikia šiek tiek laiko. Tokie serialai kaip „Keisti dalykai“, „Begėdis”, „Rikas ir Mortis“ su kiekvienu sezonu vis gerėjo. Tačiau yra serialų, kurių geriausi momentai buvo labai anksti.

Parinkome 10 TV šou, kurių pirmasis sezonas buvo geriausias. Kartais taip nutiko dėl to, kad kūrėjai nesugebėjo sugalvoti serialui tvirtos idėjos arba kiti sezonai neprilygo pirmajam. Taip pat, daug kas priklausė ir nuo išorės veiksnių. Tačiau, ieškojome to paties rezultato: nepamirštamos serialo pradžios, kuriai neprilygo tolimesni sezonai.

Norėdami sudarytį šį sąrašą, serialams turėjome šiuos reikalavimus: bent trys sezonai, (todėl tokie serialai, kaip „Džesika Džouns“ neskaičiuojami), o serialo debiutas – puikiai įvertintas. Serialo pradžia turėtų būti pakankamai įspūdinga ir daug žadanti. Daugeliu atvejų pasirinkome jau pasibaigusius serialus, tačiau keletas iš jų vis dar yra kuriami.

„Vakarų pasaulis“ / Westworld

Serialas paremtas 1973 metų, Michael Crichton sukurtu filmu, tokiu pačiu pavadinimu. Siužetas sukasi apie vakarietišką teminį atrakcionų parką. Androidai, vilkintys dulkėtais apdarais – pagrindinė atrakcija, jie gali tapti draugais, su jais galima išgerti, mylėtis ar net nužudyti. Robotai, arba kaip kūrėjai juos pristato – šeimininkai, parko svečiams negali padaryti jokios žalos. Plėtodami tokias plačias temas kaip: religija, moralė ir žmonių bei antžmogių smurtas, kūrėjai nepamiršo dėmesį pritraukiančios atmosferos. Ir serialas pradžioje puikiai balansavo tarp filosofijos, meilės romano, žudynių ir paslapčių.

Pirmasis „Vakarų pasaulio“ sezonas buvo viena milžiniška staigmena. Žiūrovai buvo tiesiog prilipę prie ekranų, o interneto bendruomenė diskutavo dėl kelių laiko juostų galimybės, kas egzistuoja už parko ribų ir kodėl Dolores tokia ypatinga. Atsakymai buvo nepaprastai malonūs, tačiau nuo to laiko šis jausmas nebuvo pakartotas. Antrame sezone matėme nerišlią laiko juostą, kuri greičiau buvo klaidinanti, nei įkvepianti, o trečiasis sezonas visiškai nesugebėjo pritraukti auditorijos. Ateityje, viskas dar gali pasikeisti, tačiau panašu, kad skyrėme „Vakarų pasauliui“ pakankamai laiko mus nustebinti.

„Dingę“ / Lost

„ABC“ „Dingę“ buvo vienas iš serialų, kuris tiesiog įsiveržė į televizijos ekranus. Jau pirmoji serija buvo neįtikėtina patirtis, kai „Oceanic Airlines Flight 815“ katastrofa supažindino mus su serialo veikėjais ir keista aplinka, kurioje jie atsidūrė. Didžioji pirmojo sezono dalis buvo praleista norint sukurti paslaptį. Žiūrovus glumino liūdnai pagarsėjęs „Rūko pabaisa“, keisti gyventojai, vadinami „Kitais“, metalo liukas žemėje, ir aplinkybės, dėl kurių kiekvienas asmuo pateko į lėktuvą.

Deja, kuo daugiau sužinojome apie salą, tuo mažiau įdomi ji atrodė. Atsakymai nuolat neatitiko klausimų, todėl visa patirtis buvo šiek tiek nuvilianti, jau nekalbant apie serialo pabaigą. „Dingę“ kūrėjas ir vykdomasis prodiuseris Deimonas Laindelofas neseniai pasidalijo, kad norėjo užbaigti serialą daug anksčiau, tačiau „ABC“ vadovai nesutiko.

„Kartą, seniai seniai…“ / Once Upon a Time

Vieną kartą tolimoje karalystėje gyveno Snieguolė ir septyni nykštukai, princas Žavusis, piktoji ragana, Pelenė, Raudonkepuraitė, medžiotojas ir begalė kitų pasakų personažų. Taip jau gavosi, kad žiaurios ir negailestingos klastos dėka jie visi atsidūrė įkalinti šiuolaikiniame pasaulyje mažame Jungtinių Amerikos Valstijų miestelyje – Storybrooke, užkampyje kokių reta. Blogiausia, kad visi personažai ne tik negali iš ten ištrūkti bet ir neprisimena kas esą.

„Kartą, seniai seniai…“  yra puikus pavyzdys kaip reikia pradėti serialą. Tačiau kūrėjai nežinojo, kaip plėtoti istorija. Pirmasis sezonas yra beveik tobula pasaka. Moteris atsiduria mieste, kuriame gyvena pasakų veikėjai. Jie nežino, kad buvo perkelti į realų pasaulį. Jų gyvenimai ir istorijos susipina, užginčydami ne tik tai, ką žinome apie šiuos personažus, bet ir pasakas, iš kurių jie kilę. Seriale yra tragedijos, triumfo, o svarbiausia, tikros meilės galios. Serialui tęsiantis, atrodė, kad kūrėjai nežino, ką daryti su pastatytu pasauliu. Veikėjų santykiai tapo keistesni ir labiau susipynę, prieštaraujantys ankstesnių sezonų nuostatoms. Kūrėjai bandė naudoti viską, kas susiję su „Disney ir žiūrėti, kas tiks.

„Tikras kraujas“ / True Blood

Sukė Stekhaus yra baro kokteilių padavėja mažame Luizianos miestelyje. Kol vieną dieną pasirodo jos svajonių vyras, o bendradarbė paslaptingai dingsta… Galbūt draugauti su vaikinu vampyru nėra jau tokia gera mintis?

„Tikras kraujas“ yra niekada nebuvo labai geras serialas, tačiau tai nėra svarbu. „Tikras kraujas“ – seksuali, gotikinė meilės istorija tarp vampyro ir padavėjos … kuri pasirodė esanti pusiau fėja. Tai serialas, kuriame buvo tiek daug visko, kad romanas tarp padavėjos ir vampyro vargu ar atrodė svarbus. Žinoma, kai kurie vėlesni sezonai buvo paremti Charlaine Harris knygos „The Southern Vampire Mysteries“, romanais. Tačiau mini serialas „Dune“ yra puikus pavyzdys, jog ne viskas, kas yra knygoje turi būti rodoma.

„Herojai“/ Heroes

Tai per „NBC“ televiziją rodytas serialas, kurį režisavo Tim Kring. Serialas pasakoja apie aštuonetą žmonių, kurie, ilgą laiką buvę paprasti mirtingieji, vieną rytą nubudo turėdami nepaprastų galių. Vieni stengiasi nepastebėti galių, kiti, bijodami visuomenės reakcijos, stengiasi jas slėpti, o treti gelbsti žmones. Tiesa, tokių galių, pasirodo, turi ne tik šis aštuonetas…

Šis liūdnas atvejis nėra vien tik paties serialo kaltė. Pirmasis sezonas nebuvo tobulas, tačiau įdomus, nes supažindino su tikrai šauniais personažais, kuriuos pamažu subūrė „Doomsday“ laikrodis. Antrasis sezonas prasidėjo pakankamai perspektyviai – tačiau 2008 m įvyko. scenaristų streikas. Dėl to buvo panaikinta didelė dalis antrojo sezono siužeto, vietoj jo parašyta gremėzdiška pabaiga, kuri pridarė dar daugiau problemų. Po to serialui nepavyko susigrąžinti kibirkšties, kurią iš pradžių įžiebė. Vėlesni „Herojų“ sezonai per daug susikoncentravo į veikėją Sylarą (Zacharijus Kvinto), kuris įžengė į ekranus kaip piktadarys, bet ilgainiui tapo svarbiausia serialo figūra. Nors Z. Kvinto ir buvo kylanti žvaigždė, tačiau toks žingsnis kainavo serialui siužetą.

„Daredevil“

Nusivilti „Netflix“ serialo „Daredevil“ pirmu sezonu yra tiesiog neįmanoma. Komiksais paremta istorija pasakoja apie teisininką Metą Mardoką, kurį vaikystėje apakino iš sunkvežimio ant berniuko akių išsiliejusi rūgštis. Augęs su sunkiai kovos ringe dirbančiu tėvu, Metas ilgainiui suprato, kad apakimas jam padėjo paaštrinti likusius jausmus ir jis tai panaudojo savo naudai – kovodamas prieš blogį savo mieste Niujorke, o jeigu tiksliau – Pragaro virtuve (Hell’s Kitchen) vadinamame jo rajone. Meto praeities scenų pagalba scenaristai sugeba sumaniai ir nepiktnaudžiaudami parodyti, dėl ko jis tapo tokiu žmogumi, kokiu tapo. Svarbiausi jo vaikystės momentai, santykiai su tėvu, globėjai ir mokytojai čia yra pateikiami tikrai subtiliai. Serialo kūrėjai sugebėjo rasti tobulą rimtos psichologinės dramos ir nuotaikingo veiksmo žanro balansą, ir tuo reikia tik mėgautis. Išskirtinis „Marvel“ eksperimentas pasiteisino su kaupu ir tą galima matyti puikiuose įvertinimuose.

Pirmasis „Daredevil“ sezonas ne tik nustatė standartą, ko galima tikėtis iš tuometinio drąsaus „Marvel“ ir „Netflix“ bendradarbiavimo, bet ir pasižymėjo tuo, kad susilygino su „MCU“ amžininkais didžiuosiuose ekranuose. Čarlis Koksas tobulai suvaidino Metą Murdoką jo vaidybą perspauna tik žudiką Kingpiną suvaidinęs Vincentas D‘Onofrijo. „Daredevil“ pirmasis sezonas mus pribloškė ir prikaustė prie ekranų. Be abejo, puikūs yra antrasis ir trečiasis sezonai, tačiau niekas negalėjo konkuruoti su pirmojo sezono aukštumomis.

„Tvin Pyksas“

Drąsiai galima teigti, kad šis serialas – turbūt vienas garsiausių visoje ilgus metus skaičiuojančioje televizijos istorijoje. Apie jį girdėję yra kone visų amžiaus grupių atstovai, o tie, kurie jį žiūrėjo vos pasirodžius televizorių ekranuose, tai vadina neįkainojama patirtimi. Visgi antrasis Deivido Linčo novatoriško serialo sezonas nepastovus, nors jame yra svarbių momentų (pavyzdžiui, Lauros Palmer žudiko tapatybės atskleidimas). 2017 m. „sugrįžimas“ yra drąsus eksperimentas, parodantis, ką gali televizija. Filmas „Tvin Pyksas: Ugnie, sek paskui mane“ pasakoja apie ankstesnius įvykius seriale išlaiko susidomėjimą, tačiau pirmasis „Tvin Pykso“ sezonas, kuris 1990 m. pavasarį turėjo tik 8 epizodus, išlieka šio šou zenitu.

Jis akimirksniu sukėlė kultūrinį susijaudinimą savo visiškai originalia, labai svarbia istorija apie mažą Ramiojo vandenyno pakrantės šiaurės vakarų miestelį, kur sukrečianti žmogžudystė išstumia į paviršių labai tamsias paslaptis. Kailo Maklachlano neįprastai intuityvus, kavą ir pyragus mėgstantis FTB agentas vedė personažų būrį, kurio keiksmai kompensuoja tragiškus istorijos elementus, svajingame. Šiame miestelyje daugybė keistų dalykų – o tai užtikrina puikią atmosferą.

„Juodoji našlaitė“ / Orphan Black

Pagrindinė serialo herojė Sara Maning po to kai tampa moters, labai panašios į ją, savižudybės liudininke nusprendžia pasisavinti jos asmenybę. Taip ji tampa Betha – policijos detektyve. Tyrimo siūlas atveda ją iki mokslinio judėjimo pasivadinusiu „Neolution“. Šis judėjimas tiki, kad žmonės pasitelkę mokslines žinias gali paspartinti savo evoliuciją.

Tatianos Maslany pasirodymas nepriekaištingas, serialas užkabina per pirmąsias penkias minutes, Sarai bandant išsiaiškinti, kodėl moteris, kuri atrodė lygiai taip, kaip ji, pasirinko savižudybę. Tai privedė ją prie daugybės sąmokslo teorijų. Galiausiai, Sara sužinojo, kad yra viena iš kelių klonų, gyvenančių savus gyvenimus. Vėlesni sezonai nebuvo blogi, bet jiems nepavyko susilyginti su ypač perspektyviu serialo debiutu. Vėliau kūrėjai įtraukė kelis keistus siužeto posūkius, pavyzdžiui, berniukus klonus ir bendruomenę saloje, pilną „genetikos fanatikų“.

„Tarnaitės pasakojimas“ / The Handmaid’s Tale

Tai sukrečiantis pasakojimas apie netolimos ateities pasaulį, kuriame vienos šalies dalys yra užterštos toksinais ir radiacija, o kitos po ekologinių katastrofų ir vyriausybės eliminavimo yra griežtai valdomos galingos sektos.  Šis pasakojimas parodo, kas nutinka kai autoritarinis rėžimas turi absoliučią galią ne vien smurto naudojimo klausimu, bet ir įgyvendinant seriją pasikeitimų, kurie nežymiai darosi blogesni už praėjusius ir vienareikšmiškai sukuria tinkamas sąlygas keliauti iki visiško žlugimo ar susinaikinimo.

Veiksmas vyksta Gileado respublikoje, kuri yra įsikūrusi buvusioje JAV teritorijoje. Didelės taršos padariniai atsiliepė vaikų gimstamumui ir susilaukti vaiko pasidarė ypatingai sunku. Moterys, kurioms pavyko susilaukti vaikų tapo itin vertinamomis, tačiau jų gyvenimas tapo tikra kančia ir kalėjimu. Šioje vietoje vyrauja griežtas totalitarinis rėžimas, kurį kontroliuoja visoje teritorijoje pasiskirstę ginkluoti vyrai. Tie, kurie bando pasipriešinti įvestam rėžimui yra ištremiami į užterštas valstijos dalis, kuriose jų laukia mirtis arba tiesiog sulaukia žiaurios egzekucijos, kurių pagalba sėjama baimė ir skatinamas kitų paklusnumas.

„Tarnaitės pasakojimas“ – daugiau nei tik serialas, tai buvo kultūrinis judėjimas. Serialas laimėjo keletą „Emmy“ apdovanojimų ir sukėlė atoveiksmį realiame gyvenime. Žmonės, apsirengę tarnaitėmis, protestavo prieš moterų teisių apribojimus, o frazę „Under His Eye“ naudojo užguitieji. Serialas puikiai adaptavo Margaret Atwood atšiaurią istoriją apie šalį, kurioje vyravo religinis ekstremizmas. Istorijoje tūkstančiai žmonių buvo pagrobti ir priversti tarnauti, vykdomas gyventojų genocidas. Žiūrovus taip pat sužavėjo valdingas Elisabeth Moss pasirodymas kaip Džiunė arba Ofreda (ir tam tikro prezidento rinkimai).

Pirmasis sezonas pasibaigė taip, kaip ir knyga, Ofredą vežant mikroautobusu į nežinomą vietą. Mums liko tik spėlioti dėl jos likimo, o atsakymo, pasirodo, nežino niekas. Serialas „apiplėšė“ vėlesnius sezonus, bijodamas atsisakyti Gileados ar priversti Ofredą patirti realias pasekmes. Ketvirtajame sezone viskas dar gali pasikeisti, ypač jei bus įtraukti M. Atwood tęsinio „Testamentai“ įvykiai. Reikės daug sąžiningumo norint pagerinti šią istoriją.

„Vaikštantys numirėliai“ / The Walking Dead

„AMC” televizijos siaubo drama paremta komiksų serija, kurią sukūrė Robert Kirkman, Tony Moore ir Charlie Adlard. Pagrindinis serialo veikėjas – šerifo pavaduotojas Rikas Grimas pabunda iš komos ligoninėje ir nesupranta kas įvyko. Grįžęs namo jis nerado savo žmonos ir sūnaus, kai jis išėjo į lauką jo vos neužmuše . Paiaškėja, kad pasaulį užvaldė numireliai. Ir Rikas leidžas ieškoti savo žmonos Lorės ir sūnaus Karlo. Jie galbūt Atlantoje, kur turėtu būt saugu.

Šis serialas trunka jau daugiau nei 10 sezonų ir vis dar yra vienas iš populiariausių. Tačiau, nieks negali teigti, kad kuris nors sezonas yra geresnis už pirmąjį. Serialas turėjo savo pakilimų ir nuosmukių. Tačiau jis niekada neperšoks kartelės, kurią pats išsikėlė. Tu tai žinai, mes tai žinome, Rikas Graimsas, plūduriuojantis sraigtasparnyje, irgi tai žino.

Taip pat skaitykite: TOP 10 naujų internetinės televizijos giganto „Netflix“ serialų

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: