Organizatorių archyvo nuotr.

Erasmus+ jaunimo mainų projekto „3Dimensional Thinkers“ dalyviai gali drąsiai atsakyti: tikrai ne. Tarptautinių jaunimo mainų metu dalyviai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Italijos ne tik išmoko, kaip veikia ši technologija, bet ir patys turėjo galimybę praktiškai ją išbandyti – jų suprojektuoti 3D modeliai virto apčiuopiamais objektais, kuriuos jie jau po kelių dienų laikė savo rankose.

Skaitmeninės technologijos jau seniai nebėra tik ateities vizija – jos yra mūsų kasdienybė. Tačiau jauni žmonės dažnai lieka tik technologijų vartotojais. Nors jie puikiai moka naudotis socialiniais tinklais ar mobiliosiomis programėlėmis, retai turi galimybę kurti ar eksperimentuoti su įrankiais, kurie iš tiesų keičia pramonę – tokiais kaip 3D spausdinimas.

Organizatorių archyvo nuotr.

3D technologijos jau dabar keičia pasaulį. Jos taikomos medicinoje (protezai, chirurginiai modeliai), inžinerijoje (prototipų kūrimas), madoje, dizaino industrijoje, net švietime ir meno pasaulyje. Skirtingai nei dažnai įsivaizduojama, tai nėra tik „aukštųjų technologijų“ sritis – tai įrankis, prieinamas visiems, kas nori mokytis, kurti ir realizuoti idėjas.

„3Dimensional Thinkers“ projektas gimė iš noro įrodyti, kad technologijos neturi būti bauginančios ar nesuprantamos – jos gali tapti kūrybišku, įdomiu ir prieinamu įrankiu kiekvienam jaunam žmogui.

Organizatorių archyvo nuotr.

Projektas vyko 2024 m. kovo 25 d. – balandžio 4 d. Kaune.

Projekto pagrindiniai tikslai buvo:

  • Ugdyti jaunimo kūrybiškumą ir skaitmeninį raštingumą,
  • Supažindinti su 3D spausdinimo technologija,
  • Skatinti verslumą ir savarankišką užimtumą,
  • Pristatyti karjeros galimybes skaitmeninėse srityse.
Organizatorių archyvo nuotr.

Mainai prasidėjo taip, kaip ir dera kiekvienai prasmingai patirčiai – nuo pažinties. Per žaidimus, pokalbius ir pasitikėjimo pratimus jie kūrė saugią erdvę, kurioje kiekvienas galėtų jaustis laisvai, reikšti savo mintis ir drąsiai klysti. Taip pat susipažino su „YouthPass“ ir viso gyvenimo mokymosi kompetencijomis, kurios tapo projekto kompasu.

Organizatorių archyvo nuotr.

Antrąją dieną dalyviai nėrė į 3D technologijų pasaulį. Nuo to, kaip veikia spausdintuvai ir kokios medžiagos naudojamos, iki klausimo – ką su tuo galima nuveikti realiame gyvenime? Lietuvių komanda pasidalino, kaip 3D spausdinimas keičia gamybos sektorių, o Italijos komanda pristatė, kaip ši technologija keičia  mados industriją.

Organizatorių archyvo nuotr.

Trečioji diena atskleidė dar vieną sritį, kurioje naudojama 3D spausdinimo technologijos – mediciną. Estijos komanda pristatė, kaip jų šalyje technologija naudojama kuriant medicininius implantus ir protezus. Tądien dalyviai taip pat leidosi į skaitmeninį nuotykį po Kauną – „Digital Scavenger Hunt“, kurio metu pasitelkę papildytos realybės (AR) programėles, tyrinėjo miestą, sprendė kūrybines užduotis ir ieškojo skaitmeninių užuominų.

Ketvirtoji diena prasidėjo Latvijos komandos pristatymu apie 3D technologijos pritaikymą jų šalyje, o po pietų laukė pirmoji pažintis su „FreeCAD“ programa. Čia prasidėjo kūrybinis iššūkis: kaip idėją paverti realybe. Dalyviai žengė pirmuosius žingsnius kurdami savus 3D modelius.

Organizatorių archyvo nuotr.

Kitas tris projekto dienas vyko intensyvios kūrybinės dirbtuvės. Jaunuoliai, individualiai ir komandose, projektavo, modeliavo, koregavo, eksperimentavo ir tobulino savo modelius – šachmatų figūrėles, puodelius, taures, papuošalus. Kiekvienas darbas tapo ne tik techniniu, bet ir meniniu procesu – nuo koncepcijos iki galutinio modelio paruošimo spausdinimui.

Aštuntoji diena atvedė dalyvius į Kauno technologijos universitetą (KTU), kur jie susipažino su 3D spausdinimo naudojimu akademiniame pasaulyje. Jie pamatė, kaip kuriami prototipai, kokius iššūkius sprendžia studentai, ir diskutavo apie galimybes rinktis studijas susijusias su šia technologija, ir kaip tai galėtų tapti ateities karjera.

Organizatorių archyvo nuotr.

Devintąją dieną visas dėmesys buvo sutelktas į pasiruošimą simbolinei projekto kulminacijai – atvirai parodai po atviru dangumi prie Kauno pilies. Čia dalyviai ne tik eksponavo savo kurtus 3D modelius, bet ir turėjo progą išeiti iš savo komforto zonos – bendrauti su praeiviais, pristatyti savo darbus, paaiškinti jų kūrimo procesą ir pasidalyti tuo, ką išmoko. Dalyvių sukurti darbai sulaukė nemažai susidomėjimo – parodoje apsilankė daugiau nei 50 praeivių, kurie ne tik klausėsi, bet ir aktyviai domėjosi, kaip veikia 3D spausdinimas bei kaip jauni žmonės gali tokiuose projektuose dalyvauti patys. Dalyviai su entuziazmu kvietė prisijungti prie Erasmus+ programų, dalijosi savo įspūdžiais ir skatino kitus nebijoti žengti į skaitmeninių inovacijų pasaulį.

Organizatorių archyvo nuotr.

Dešimtoji, paskutinė mainų diena, buvo skirta refleksijai bei viso projekto vertinimui. Dalyviai aptarė savo pažangą ir įgytus įgūdžius. Taip pat paskutinė diena buvo skirta tęstinumo veikų planavimui. Dalyviai kūrė konkrečius planus, kaip savo patirtimi ir žiniomis pasidalins su savo bendraamžiais ir draugais savo mokyklose, bendruomenėse ir jaunimo centruose.

Organizatorių archyvo nuotr.

Šis projektas dalyviams tapo ne tik proga išmokti konkrečių ir praktiškų 3D modeliavimo bei spausdinimo įgūdžių. Tai buvo ir asmeninis augimo kelias – jie ugdė kūrybiškumą, komandinio darbo gebėjimus, pasitikėjimą savimi. Ne mažiau svarbu, kad ši patirtis paskatino juos apmąstyti savo galimybes ateityje – kaip jų pomėgiai, įgūdžiai ir idėjos gali virsti realiais projektais, profesiniu keliu ar net verslo idėja. Šie mainai įkvėpė jaunus žmones būti aktyviais, smalsiais ir kuriančiais – o tai, be jokios abejonės, prisideda prie jų gerovės ir stipresnės ateities.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos „Erasmus+“ programos lėšomis.

Susidomėjote projektu ar norėtume įsitraukti į panašias veiklas ar mokymus ateityje? Sekite mus Facebook (https://www.facebook.com/neribota.ateitis) ar Instagram (https://www.instagram.com/neribota.ateitis/) ir gaukite dar daugiau informacijos ir įspūdžių!

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: