Jungtinėse Karalystės šiaurės rytų mokyklose trejus metus trukusio tyrimo rezultatai parodė, kad vaikai naudodami liečiamuosius-rašomuosius suolus greičiau ir efektyviau išmoksta matematiką.
Kiekvienam iš mūsų žodis „touchscreen” yra ne naujiena ir su juo esame susidūrę, drįstu teigti, kiekvienas. Verčiant iš anglų kalbos tai skambėtų – jutiklinis/ sensorinis/ liečiamasis ekranas. Sensorinis ekranas gali atpažinti prisilietimo prie jo paviršiaus vietą. Toks prietaisas atpažįsta piršto ar rankos, taip pat specialaus rašiklio prisilietimą. Liečiant ekraną galima valdyti žymeklį, pasirinkti elementą, kitaip sakant, atlikti veiksmus, kurie dirbant su paprastu ekranu atliekami pele arba klaviatūra. Tokie liečiamieji ekranai naudojami asmeniniuose bei delniniuose kompiuteriuose, mobiliuosiuose telefonuose, GPS imtuvuose, bankomatuose, informacijos terminaluose ir kituose panašiuose įrenginiuose.
Šiandieniniame pasaulyje jau įprasta, kad visos naujovės nesustodamos tobulėja ir yra pritaikomos naujesniems įrenginiams, o nenutrūkstančios inovacijos vyksta įvairių mokslininkų dėka. Štai Anglijos Durhamo universiteto mokslininkai naudodami išmaniųjų telefonų modelius sukūrė interaktyvius išmaniuosius suolus. Kaip visa tai atrodo? Prisiminkime mokyklos suolą. Tik vietoj paprastos medžio plokštės įsivaizduokite tokio pat dydžio liečiamą ekraną (išdidintą planšetinio kompiuterio ekraną).
Tokie išmanieji suolai buvo įrengti dvylikoje Jungtinės Karalystės šiaurės rytų mokyklų ir tuomet prasidėjo tyrimas, siekiantis išsiaiškinti tokių suolų įtaką mokinių mokymosi rezultatams. Tyrime dalyvavo daugiau nei 400 mokinių, kurių amžius buvo 8-10 metų. 3 metus trukusio tyrimo daromos išvados nuteikia pozityviai. Pastebėta, kad naudojant šią technologiją, ženkliai padidėjo mokinių matematikos įgūdžiai, lyginant su kitais bendraamžiais, kurie tą pačią mokymosi medžiagą bandė įsisavinti įprastu popieriaus ir pieštuko metodu. Mokiniai naudoję išmaniuosius suolus 45% efektyviau įsisavino matematines žinias, kai tuo tarpu tradiciniu būdu besimokę tik 16%. Taip pat padidėjo mokinių dalyvavimas ir lankomumas. Tyrėja Emma Mercier sakė: „Vaikams iš tikrųjų labai patinka tokiu būdu mokytis matematikos ir jie visuomet nusivilia, kai išjungiame rašomuosius suolus.”
Šie išmanieji suolai yra tik vienas pagrindinių sudedamųjų dalių iš vadinamos „ateities klasės”. Visi tokie suolai yra sujungti į sistemą, kuri prijungta prie centrinės išmaniosios lentos. Šią lentą valdo mokytojas ir gali stebėti skirtingų grupių darbus, siųsti atskiras užduotis skirtingiems išmaniesiems suolams, vienos grupės atsakymus gali persiųsti kitai grupei, taip pat pamatyti, kam reikia papildomo paaiškinimo. Tokia technologija suteikia mokytojams galimybę teikti individualią konsultaciją tiems, kas nesupranta užduoties, nestabdant visos klasės darbo.
Šie suolai skatina bendradarbiavimą dirbant komandoje. Kadangi dirbama grupėmis, sprendžiant uždavinius komanda bendrauja tarpusavyje vieni su kitais, stengdamiesi paaiškinti tam, kuris nesupranta. Vadovaujanti tyrėja profesorė Liza Burd teigė: „ Mes pastebėjome, kad šie suolai padrąsino mokinius efektyviau bendradarbiauti vienus su kitais. Buvome sužavėti, kad darbas grupėse padidino bendrą matematikos supratimą“.
Žinoma, visa tai žavi. Vaikams tokie suolai primena jų kompiuterius namuose ir pamokas iš nuobodžių paverčia įdomiomis. Deja, ne paslaptis, kad visa ši įranga kainuoja nemažus pinigus. Patys mokslininkai pripažįsta, kad išplėsti tokių klasių kūrimą yra gana sunku būtent dėl jų kainos. Nepaisant to, svarbiausia, kad „ateities klasės” programa gerina mokinių ugdymą, o tai yra didelė paskata ieškoti būdų, kurie padėtų įgyvendinti šias inovacijas kasdieniniame mokinių ugdymo procese.