Organizatorių archyvo nuotr.

El. svetainė – didelis privalumas kiekvienam verslo savininkui. Taip vykdoma veikla tampa matoma virtualioje erdvėje, atsiranda galimybė pasiekti platesnę auditoriją ir gauti didesnę finansinę naudą. Tačiau ne visi verslininkai žino, kad interneto svetainės sėkmė labai priklauso nuo domeno pavadinimo. Jis lemia, kaip lengvai bus galima rasti, atpažinti ir įsiminti puslapį.

1. Pasirenkamas netinkamas TLD

Yra daugybė skirtingų aukščiausio lygio domenų, kitaip TLD (angl. Top Level Domain), kuriuos galima pasirinkti registruojant savo svetainę. Pats populiariausias prieinamas TLD yra .com, jį turi daugiau nei pusė interneto puslapių. Nėra blogo aukščiausio lygio domeno, tiesiog svarbu, kad būtų pasirinktas tas, kuris geriausiai atitinka jūsų svetainę. Pavyzdžiui, tiems, kurie veiklą vykdo tik Lietuvoje, labiausiai tinka lietuviški domenai. Jei orientuojamasi į skirtingas tarptautines rinkas, galima užregistruoti keletą TLD.

Dar viena klaida padaroma, kai siekiant sutaupyti pasirenkamas naujas keistai skambantis aukščiausio lygio domenas. Tai gali apsunkinti svetainės paiešką ir lemti mažesnį lankytojų srautą.

2. Domeno pavadinimas yra per ilgas

Kuriant domeno pavadinimą dažniausiai norima, kad lankytojai kuo lengviau patektų į svetainę. Tam, kad jis būtų įsimintinas, geriau nenaudoti pernelyg daug simbolių. Jei jūsų įmonės pavadinimas sudarytas iš keleto žodžių ir yra pakankamai ilgas, rekomenduojama jį sutrumpinti. Pasauliniu mastu galima rasti daug sėkmingų pavyzdžių, kaip panaudojant tik pirmąsias žodžių raides sukuriamas įsimintinas domeno pavadinimas: HP.com („Hewlett Packard“), IBM.com („International Business Machine“) – tai tik keletas iš jų.

3. Pasirenkamas pavadinimas, kuris primena kitą svetainę

Prieš registruojant domeną svarbu atlikti išsamų tyrimą ir išsiaiškinti, ar jis nėra panašus į jau egzistuojančias interneto svetaines. Priešingu atveju yra rizikuojama prarasti lankytojus. Jei jūsų prekių ženklas nėra gerai atpažįstamas, pavyzdžiui, kaip „Google“ ar „Amazon“, patariama vengti naudoti domenų pavadinimus, sudarytus iš naujadarų. Tokiais atvejais geriausia, kad jų pasirenkamas domenas nurodytų konkrečią veiklą. Net jei naudojamas skirtingas TLD, panašūs domenai gali klaidinti svetainės lankytojus.

4. Naudojamas su veikla ar prekių ženklu nesusijęs pavadinimas

Šis aspektas iš dalies jau buvo paliestas ankstesnėje pastraipoje, tačiau jį verta išnagrinėti detaliau. Su įmonės ar fizinio asmens veikla tiesiogiai susijęs svetainės pavadinimas palengvina jos paiešką. Taip padidėja tikimybė, kad nauji lankytojai suras jūsų interneto puslapį. Be to, pastebėta, jog aiškus domeno pavadinimas atrodo patikimiau, kas gali lemti didesnį lankytojų srautą.

Jei prekių ženklas yra gerai žinomas ir atpažįstamas, jį rekomenduojama panaudoti kuriant interneto svetainės pavadinimą. Tam, kad šis taptų dar konkretesnis, papildomai galima pridėti jūsų veiklą ar prekes atspindintį žodį. Puikus pavyzdys šiuo atveju yra prekių ženklas „Tesla“, kurio interneto svetainės pavadinimas – TeslaMotors.com.

5. Nepatikrinama domeno WHOIS informacija

WHOIS – tai domenų registrų duomenų bazėje saugoma domeno informacija. Ji pateikiama viešai prieinamuose šaltiniuose internete. Patikrinus WHOIS informaciją, galima sužinoti, kam priklauso domenas, koks jo statusas, galiojimo pabaigos data ir panašiai. Negalima rinktis domeno, kuris jau yra užregistruotas, taip pat kopijuoti vardų ar prekių ženklų. Priešingu atveju ne tik rizikuojama jį prarasti, bet ir susimokėti kompensaciją už pažeistas nuosavybės teises.

Planuojate kurti interneto svetainę? Tuomet informacija apie tai, kaip pasirinkti tinkamą domeno pavadinimą, jums gali būti labai aktuali. Skirdami šiam procesui pakankamai laiko tikrai nesuklysite, nes tai vienas iš didžiausių svetainės sėkmę lemiančių veiksnių.

Užsakymo Nr. KMC200138

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: