Dabar XXI amžius. Pasaulis veikia prekybos pagrindu, niekas nevyksta be prekių ir paslaugų gabenimo visame pasaulyje. Šiandien pasaulis kaip niekada anksčiau yra tarpusavyje susijęs, niekada nežinai, ar tas įtaisas, kurį laikai rankose, maistas, kurį valgai, ar drabužiai, kuriuos dėvi, yra pagaminti tavo šalies gamintojų, ar yra iš kitų šalių.
Šiandien daugiau nei 90 proc. pasaulio prekybos vyksta jūra. Jūrų keliai suteikė didžiulę naudą gamintojams, o didelių krovinių gabenimas iš vieno pasaulio galo į kitą tapo saugus ir efektyvus. Kaip šis procesas vyksta?
Kas yra krovinių gabenimas jūra?
Krovinių gabenimas jūra – tai krovinių gabenimo būdas, kurį įmonės naudoja dideliems prekių kiekiams gabenti jūra, naudodamos krovininius laivus. Kadangi šis būdas yra ekonomiškas, dauguma įmonių renkasi šį transportavimo būdą, kai reikia pervežti didelį kiekį prekių.
Krovinių gabenimas jūra skiriasi nuo tradicinių krovinių gabenimo būdų, nes idealiu atveju jūrų transportu gabenami dideli prekių kroviniai arba sunkioji technika.
Gabenant krovinius jūra, prekės laikomos dideliuose metaliniuose konteineriuose. Jūrų transportui taikoma mažiau apribojimų. Jūrų transportu taip pat gabenamos kelios šaliai svarbios prekės, pavyzdžiui, nafta, gynybos įranga ir orlaiviai.
Kaip ir kitos transporto rūšys, krovinių gabenimas jūra taip pat susijęs su pardavėju (gamintoju), pirkėju, jūrų vežėjais, ekspeditoriais, brokeriais, uosto direkcija ir draudimo paslaugų teikėjais. Daugiau informacijos: log-net.lt.
Kaip vyksta krovinių gabenimas jūra?
Krovinių gabenimas jūra yra viena svarbiausių tiekimo grandinės dalių. Gabenant prekes jūrų transportu, pirmiausia reikia susisiekti su laivybos įmone.
Tuomet krovinį reikia paruošti ir supakuoti. Tada krovinys pristatomas į uostą, kur jis patikrinamas ir įkeliamas į konteinerius. Konteineriai yra standartizuoti, kad būtų lengva juos tvarkyti ir perkelti į laivus.
Kai krovinys pasiekia uostą, jis kraunamas į laivą naudojant specialią krovimo techniką, pavyzdžiui, kranus. Laivai, skirti krovinių gabenimui, yra įvairių tipų: konteineriniai laivai, tanklaiviai, masiniai laivai ir kt. Kiekvienas iš jų yra pritaikytas tam tikrų rūšių kroviniams, tokiems kaip skystos ar birios medžiagos.
Krovinio gabenimo jūra metu laivas gali aplankyti kelis uostus, kad iškrautų ir pakrautų krovinius. Šio proceso metu itin svarbi yra logistika ir planavimas, kad būtų užtikrintas krovinio pristatymas laiku. Be to, svarbus yra muitinės procedūrų laikymasis, siekiant išvengti teisinių problemų.
Kai laivas pasiekia galutinį uostą, krovinys iškraunamas ir pervežamas į paskirties vietą. Tai gali būti atliekama naudojant sausumos transportą, pavyzdžiui, sunkvežimius ar geležinkelius. Galutinis etapas yra krovinio pristatymas gavėjui.
Partnerio turinys