Kauno marių regioninio parko direkcija, vykdydama paprojektį “Gamtos mokyklos veiklos stiprinimas Norvegijos ekologinio švietimo modelio pavyzdžiu”, kartu su partneriais – Kauno apskrities viršininko administracijos ir Kauno miesto savivaldybės atstovais, vasario 8-12 dienomis lankėsi Norvegijoje, Vestfoldo grafystėje.
Vizito tikslas – susipažinti su Norvegijos ekologinio švietimo sistema ir gamtos centrų veikla, pasisemti patirties ir idėjų stiprinant Gamtos mokyklos prie Kauno marių regioninio parko direkcijos edukacinę bazę, stiprinti partnerystę ir bendradarbiavimą tarp Lietuvos ir Norvegijos įstaigų, užsiimančių ekologiniu švietimu.
Vizito metu apsilankėme Vestfoldo grafystės gubernatorės administracijoje, kur buvo pristatyta Norvegijos švietimo sistema ir ekologijos vaidmuo kuriant mokymosi programas tiek nacionaliniu, tiek regioniniu lygiu. Pranešėjai pateikdami realius faktus ir pavyzdžius patvirtino, jog tvarios raidos ir socialinės gerovės principai, kuriais taip garsėja skandinavų šalys, diegiami nuo pat ikimokyklinio ugdymo, o visa Norvegijos švietimo sistema orientuota į optimistinės asmenybės lavinimą: svarbiausia, kad vaikas būtų laimingas ir turėtų išvystytus socialinius įgūdžius. Galbūt dėl to Norvegijoje svarbų vaidmenį ugdymo procese atlieka gamtos mokyklos ir užsiėmimai gamtoje, kuriuose moksleiviai dalyvauja kartą per savaitę.
Vizito metu aplankytos Tonsbergo, Larviko, Horteno savivaldybės, susipažinta su Karlsvikos, Oslofjordo, Horteno gamtos centrų veikla bei kitomis institucijomis ir pavieniais subjektais, užsiimančiais ekologiniu švietimu, tarp jų ir vietiniu gyvulininkystės ūkiu Lardalo savivaldybėje, organizuojančiu vaikams savaitines vasaros stovyklas, kuriose pristatomas tipinis fermos modelis. Neišdildomą įspūdį paliko Rael vaikų darželis, kuriame gamta naudojama kaip pagrindas ištisus metus: čia vaikai ugdomi tiesiog gamtoje. Stebino ir skirtingų institucijų noras skatinti ir remti gamtos centrų veiklą, glaudus bendradarbiavimas tarp įvairaus lygio įstaigų. Susitikimų metu dalinomės patirtimi ir turėjome galimybę patys dalyvauti kai kurių gamtos centrų vedamuose užsiėmimuose.
Tikimės, kad Norvegijoje ne vieną dešimtmetį veikiančių gamtos mokyklų pavyzdys bei ten dirbančių specialistų patirtis ateityje padės ne tik sukurti savo ekologinio švietimo modelį, bet ir pagelbės kuriant interaktyvias, dalyvavimo principu paremtas edukacines priemones.
Tęsiant paprojekčio veiklų įgyvendinimą pradėtos kurti teminės edukacinės programos, taip pat pavasarį bus organizuojami specialūs mokymai, skirti partnerių gebėjimams, nukreiptiems į vaikų ekologinio sąmoningumo ugdymą, stiprinti, o gegužės mėnesį numatomas atsakomasis paprojekčio partnerių iš Norvegijos Vestfoldo grafystės vizitas, kurio metu bus pristatytos, išbandytos ir įvertintos parengtos programos.
Paprojektis padės formuoti kitokį visuomenės požiūrį į ekologinį švietimą, pamokas gamtoje ir jų reikšmę ugdymo procesui.