SMS žinutę rašančio automobilio vairuotojo reakcijos laikas pailgėja iki 35%, todėl SMS rašymas vairuojant gali sukelti mirtinai pavojingą situaciją.
Remiantis „Virginia Tech“ Transporto instituto duomenimis, tekstinių pranešimų rašymas mobiliuoju telefonu, tuo pat metu vairuojant automobilį, didina susidūrimo pavojų daugiau nei 20 kartų. Nepaisant to, kad sms rašymas vairuojant yra draudžiamas ir to vairuotojai neturėtų daryti, šio reikalavimo ne visuomet paisoma. Ypatingai šį reikalavimą mėgsta ignoruoti jauni vairuotojai. „Jauni vairuotojai yra mažiau patyrę dėl savo amžiaus ir trumpesnio vairavimo stažo, o sms žinučių rašymas dar labiau sustiprina riziką. Be to, gali susiformuoti labai blogas įprotis, kurio vėliau ne taip paprasta atsikratyti“, – teigia „Renault Vairavimo mokyklos“ direktorius.
SMS žinučių rašymas arba skaitymas vairuojant atitraukia vairuotojo akis nuo kelio ir jis nebegali tinkamai reaguoti į tai, kas vyksta. Vairuotojo išsiblaškymas neišvengiamas, net jei tekstinis pranešimas yra trumpas. Vairuotojas turi atitraukti vieną ranką nuo vairo. „Susidaro labai pavojinga situacija, kai vairuotojas negali matyti visko, kas vyksta, nėra sutelkęs dėmesio į situaciją kelyje ir negali pilnai valdyti automobilio, nes viena ranka laiko telefoną. Visa tai dažnai vyksta važiuojant dideliu greičiu“, – perspėja „Renault Vairavimo mokyklos“ instruktoriai.
Vairuotojas privalo sutelkti dėmesį tik į kelią. Jei sms žinutę išsiųsti yra būtina, reikia paprašyti, kad tą padarytų kartu važiuojantis keleivis, o jei vairuotojas važiuoja vienas, sustabdyti automobilį ir tik tuomet rašyti žinutę. Pagal Lietuvoje galiojančius Kelių eismo taisyklių 21 punkto reikalavimus, kalbėtis mobiliuoju telefonu vairuojant automobilį taip pat draudžiama, jei kalbama nesinaudojant laisvųjų rankų įranga.